چگونگی تشخیص خیانت همسر

تشخیص خیانت همسر می تواند با علائم و نشانه هایی از قبیل رفتار نادرست و نامناسب همراه باشد. خیانت همسر از جمله موضوعاتی محسوب می شود که وقوع آن در هر برهه زمانی امکان پذیر می باشد. متشنج بودن فضای خانه، عدم مراقبت صحیح زوجین از روابط زناشویی و عاشقانه خود، غرق شدن در نقش مادری و پدری و فراموش کردن تکالیف و وظایف زن و شوهری و درگیر شدن با مسائل شغلی، می تواند زمینه سوق دادن زوجین به سمت خیانت شود. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 15 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی تشخیص خیانت همسر
در تشخیص خیانت همسر، دروغ گفتن، مخفی کاری، متمایل شدن روابط زناشویی به سمت سرد شدن و ظهور بیماری های مقاربتی می تواند بسیار تاثیرگذار و مؤثر باشد.
 

مقدمه

به طور کلی، نشانه ها و علائمی هشدار دهنده در تشخیص خیانت همسر وجود دارد که می تواند دال بر وقوع خیانت به شمار رود. وجود خیانت در برخی از روابط زناشویی را نمی توان منکر شد. بدون تردید، یکی از آفت های مهلک و کشنده موجود در زندگی مشترک، مسئله خیانت است.

بر اساس گزارشات و آمار و ارقام موجود، خیانت همسر با افزایش چشمگیری همراه شده است. برای برخورداری از یک زندگی موفق و پایدار، باید ستون های زندگی مشترک را بر پایه تعهد و پایبندی بنیان نهاد. بدون اغراق، در سایه تعهد و پایبندی زوج ها به یکدیگر، قابلیت عبور از بسیاری بحران ها و شرایط طاقت فرسای ایجاد شده در زندگی وجود دارد. تعهد داشتن و متعهد بودن زوج ها به همدیگر، از مؤلفه های مهم و اساسی در یک زندگی مشترک به شمار می رود.

در سوی مقابل، خیانت همسر، لکه ای سیاه و تیره بر روی علاقه زوجین از خود بر جای می گذارد. اساس روابط زناشویی مبتنی بر اعتماد زوجین به یکدیگر شکل گرفته است. وقوع خیانت ضمن از بین بردن مرزهای اعتماد زوج ها، روابط زناشویی را نیز در معرض فروپاشی و سقوط قرار می دهد. در این شرایط، زوجین ضمن آگاهی از نشانه های تشخیص خیانت همسر، می توانند اقدامات لازم و مقتضی را در این زمینه به عمل آورند.

ناگفته نماند که بروز برخی رفتارهای نامناسب و ناخوشایند، می تواند از علائم هشدار دهنده در تشخیص خیانت همسر به شمار آید. بر همین اساس، آگاهی زوجین از ویژگی ها و خصوصیات رفتاری این مسئله، می تواند گام مؤثری برای نجات زندگی مشترک آنها و مصون ماندن از آفت خیانت باشد.
 

چگونگی تشخیص خیانت همسر

تشخیص خیانت همسر می تواند با علائم و نشانه هایی از قبیل رفتار نادرست و نامناسب همراه باشد. خیانت همسر از جمله موضوعاتی محسوب می شود که وقوع آن در هر برهه زمانی امکان پذیر می باشد. متشنج بودن فضای خانه، عدم مراقبت صحیح زوجین از روابط زناشویی و عاشقانه خود، عدم برخورداری از تفریحات مناسب و سرگرم کننده با همدیگر، غرق شدن در نقش مادری و پدری و فراموش کردن تکالیف و وظایف زن و شوهری و درگیر شدن با مسائل شغلی، می تواند زمینه سوق دادن زوجین به سمت خیانت شود.

در تشخیص خیانت همسر، دروغ گفتن، مخفی کاری، متمایل شدن روابط زناشویی به سمت سرد شدن و ظهور بیماری های مقاربتی می تواند بسیار تاثیرگذار و مؤثر باشد. مضاف بر این، تغییرات برجسته خلقی و رفتاری، مهربان شدن ناگهانی و خشمگین شدن بدون علت منطقی نیز می تواند در تشخیص خیانت همسر مورد توجه قرار گیرد.

یکی از مسائلی که در خیانت همسر به نحو بارز و برجسته نمود پیدا می کند، متوسل شدن به دروغ گفتن مداوم می باشد. اگرچه هر دروغی را نمی توان در مقوله خیانت قرار داد، اما می تواند به عنوان یک زنگ خطر در نظر گرفته شود. عدم لذت فرد از تفریحات و سرگرمی های گذشته، حوصله نداشتن در برابر فرزندان و همسر، وقت گذاشتن بیش از حد در محیط بیرون از خانه، تمایل نداشتن به شرکت کردن در مهمانی ها، بی تفاوت بودن نسبت به صحبت های فرزندان و همسر، بی میلی و تمایل نداشتن به روابط زناشویی و جنسی، ابراز خوشحالی کردن بی دلیل، مسافرت های کاری مداوم، عدم پاسخگویی به تلفن، دیر آمدن به خانه و بهانه جویی کردن، از دلایل و نشانه های حائز اهمیت در تشخیص خیانت همسر به شمار می آید.
 

رفتارهای تاثیر گذار در تشخیص خیانت همسر

بروز رفتار و اعمالی از سوی زوجین می تواند مؤید و نمایانگر تشخیص خیانت همسر محسوب شود. بطور معمول، افرادی که خیانت به همسر را در دستور کار قرار می دهند، به منظور از میان برداشتن احساس گناه شکل گرفته، به انجام رفتارهای جبرانی متوسل می شوند. مصداق بارز این مورد، خریدن هدایای معنوی و مادی بدون در پیش بودن مناسب خاصی می باشد.

همچنین در برخی مواقع، محدودیت ها و مرزهایی که برای زوجین شکل گرفته است، به تدریج و بصورت ناخودآگاه رنگ می بازد. چنین تغییر رفتارهای ناگهانی، می تواند دلیلی واضح و مبرهن برای آغاز روابط فرا زناشویی همسر به شمار رود. سوء رفتارهای بسیار فاحش نیز می تواند نمونه ای از رفتارهای تاثیرگذار در تشخیص خیانت همسر تلقی گردد. شورش و برآشفتن به علت وجود مرزها و محدودیت های موجود در خانه، بدست آوردن لذت های جدید نظیر زندگی، عشق و رابطه جنسی، می تواند عاملی برای تشخیص خیانت همسر قلمداد شود.
 

تشخیص خیانت همسر و نحوه برخورد

چنانچه نشانه های موجود در تشخیص خیانت همسر وجود داشته و ظن و تردید فرد در این رابطه به یقین تبدیل شده است، می توان ضمن حفظ آرامش خود، این مسئله را با طرف مقابل خود در میان گذاشت. در این حالت علاوه بر ریشه یابی این مسئله، می توان ریشه و علل خیانت همسر را دریافت.

آنچه که در تشخیص خیانت همسر مهم و حائز اهمیت می باشد، مشخص شدن سهم هر کدام از زوجین در قبال این مسئله و اندیشیدن تمهیدات لازم و مناسب است. در بسیاری مواقع و در صورت برخورد زوجین با مسئله خیانت، علاوه بر از بین رفتن آرامش، شکل گیری اختلافات و تعارضات جدی می شود. در این شرایط و به منظور تشخیص خیانت همسر، مراجعه به یک روانشناس متخصص برای یافتن راه حل، گزینه مثمر ثمری محسوب می شود.

منبع: مرکز مشاوره رهیاب - مهرداد ابراهیمی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.