يکشنبه، 10 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

جلال سمیعی

جلال سمیعی
جلال سمیعی متولد ۱۳۶۱ روزنامه‌نگار و طنزپرداز ایرانی است. او مدتی مجری صدا و سیما و وبلاگ‌نویس بود. وی اکنون مشاور رسانه و محتوا و روابط‌ عمومی است.

زندگی نامه و سوابق شغلی

او متولد ۱۳۶۱ در شهرری، دانشجوی سابق مهندسی متالورژی از دانشگاه امیرکبیر است که آن را در اواسط دوره‌ی کارشناسی رها کرد. از سال ۱۳۸۱ فعالیت روزنامه‌نگاری را در گل آقا، مردم سالاری، همشهری، آینده سازان و بسیاری نشریات دیگر آغاز و به طنزنویسی پرداخته است. وی یک‌بار نامزد جشنواره‌ی سراسری مطبوعات بوده و چندین بار برگزیده‌ی جشنواره‌های سراسری و منطقه‌ای طنز شده است. گزیده‌ای از طنزهایش با نام «... و غیره!» در سال ۸۴ منتشر شد. وی اکنون کارشناسی علوم ارتباطات اجتماعی (گرایش روزنامه‌نگاری) از دانشگاه علامه طباطبائی و کارشناسی ارشد تحقیق در رسانه‌ها از دانشگاه آزاد اسلامی دارد. همچنین از سال ۱۳۸۳، فعالیت در صدا و سیما را با رادیو جوان آغار کرد و همین فعالیت علت مهمی برای رها کردن تحصیلات مهندسی و تغییر رشته و مسیر کاری به رسانه‌ها شد.وی نویسندگی و سردبیری در رادیو جوان، سرپرستی کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی دفتر طنز حوزه‌ی هنری، سرپرستی نشست‌های تخصصی «نور، صدا، دوربین، خنده» با موضوع نقد فیلم‌های سینمایی طنزآمیز و هچنین اجراهای طنز تلویزیونی مانند آیتم «حرف اضافه» را در کارنامه‌ی خود دارد.
آیتم حرف اضافه با اجرای زنده‌ی جلال سمیعی در دو دوره‌ی دی ۱۳۸۶ تا خرداد ۱۳۸۷ و نیز دی ۱۳۸۸ تا خرداد ۱۳۸۹ از شبکه یک سیما پخش می‌شد. سمیعی در این برنامه با تازه‌ترین خبرهای اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی مطبوعات ایران شوخی می‌کرد. به عقیده‌ی محمود فرجامی، «این برنامه با اجرایی کمیک مخاطبان بسیاری یافت و حتی بعضی قسمت‌های آن به صورت مستقل بر روی وب‌سایت‌های اینترنتی منتشر شد» خود جلال سمیعی در مورد الگوی آیتم «حرف اضافه» متعقد است: «در دهه ۷۰ داریوش کاردان الگوی این آیتم را در رادیو اجرا می‌کرد و به جرات ادعا می‌کنم که او خط قرمزهای طنز در رسانه را فراتر برده و درواقع این الگو با بازگشت «صبح بخیر ایران» مجدداً تکرار شده است». آخرین آیتم طنز او در صبح‌بخیرایران با نام «دریافت شد»‌ در آذر ۱۳۹۰ با شکایت‌ رسمی یکی از نهادهای رسمی و دلخوری او متوقف شد.
جلال سمیعی همچنین در سال ۱۳۹۱ مدتی در شبکه‌ی دوم سیما در برنامه‌ی زنده‌ی «خونه‌ زندگی» اجرا داشت. او از مهر ۱۳۹۱ دیگر در رسانه‌ی ملی اجرایی نداشته است.
جلال سمیعی مدتی مدیر پروژه شبکه اجتماعی تخصصی هنرمندان در حوزه هنری هم بوده است. وی هم‌اکنون مشاور روابط‌عمومی و برندینگ است
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما