چهارشنبه، 24 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

امان نریمانی

امان نریمانی
آیت الله امان نریمانی در سال 1334 در خانواده ای مذهبی در شهرستان اسلام آباد غرب دیده به جهان گشودند.

دروه ابتدایی و دبیرستان تا سال پنجم ریاضی را در محل تولد و سال آخر دبیرستان را در شهرستان کرمانشاه سپری نموده دفترچه آماده به خدمت را در دست داشتند که در کنکور سراسری سال 54 شرکت و در رشته مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان قبول شدند اما به دلیل علاقه به ادامه تحصیل در رشته ریاضی در ثبت نام منصرف شده و خود را برای شرکت در آزمون سراسری سال بعد آماده نمودند که مشمول الطاف خفیه الهی گردیده و به شدت علاقمند به تحصیل علوم دینی درحوزه علمیه شدند. بنابراین پس از اتمام دوره خدمت سربازی با عشق وافر به فراگیری علوم اسلامی اقدام و مراحل تحصیلی را با موفقیت چشم گیری سپری نمودند.

با شروع جنگ تحمیلی و به خطر افتادن کیان انقلاب و اسلام به جمع رزمندگان پیوسته و در کنار مجاهدان جان بر کف به ادای رسالت الهی خویش پرداختند.

همزمان با فراگیری علوم اسلامی از فراهم نمودن ابزار ابلاغ رسالت الهی یعنی آموزش زبانهای بیگانه - عربی و انگلیسی - نیز غافل نبوده با حضور در کلاسهای مرکز آموزش زبانهای خارجی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم زیر نظر مرکز زبانهای خارجی دانشگاه تهران و مرکز زبان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران آمادگی خدمت در زمینه های دیگر را پیدا کردند.

ایشان دارای رتبه اول در آزمون مقطع رسائل و مکاسب در حوزه علمیه قم است که از طرف حضرت امام ره و دیگر مراجع جوایزی ارزشمند دریافت داشتند.

در سال 1368 به دلیل احساس ضرورت حضور روحانیون در بین دانش آموزان دبیرستانی و اصرار روسای دبیرستان،  تدریس زبان انگلیسی را به موازات اشتغالات حوزوی آغاز نمودند. اصرار و پافشاری مردم شریف و شهید پرور اسلام آباد و احساس مسئولیت متقابل سبب حضور ایشان در عرصه سیاست گردیده که منجر به پیروزی در انتخابات دوره چهارم مجلس شورای اسلامی و کسب افتخار خدمت به مردم در عرصه قانون گذاری گردید.

ایشان در سال 1376 به افتخار نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه شهرستان قروه نایل آمد.

آیت الله امان نریمانی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۴)، با مشی اعتدالگرایی در فهرست خبرگان مردم، در حوزه استان کرمانشاه با کسب ۳۸۴۷۸۸ رای از مجموع ۸۹۹۹۸۱ رای برابر با ۴۲٫۷۶٪ آرا در جایگاه اول وارد دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری شد.
 

سوابق علمی 

- دارای رتبه اول در آزمون مقطع رسائل و مکاسب در حوزه علمیه قم که از طرف حضرت امام (ره) و دیگر مراجع جوایزی دریافت داشت.
- سابقه حضور در درس خارج آیات عظام مرعشی نجفی، منتظری، وحید خراسانی، مقام معظم رهبری و مکارم شیرازی
- سابقه تدریس دروس حوزوی و زبان انگلیسی در سطح دبیرستان.
 

مسؤولیت­ها و سوابق اجرایی

- نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه شهرستان قروه
- نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم
- بازرس قضائی و مدیر کل نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور.
- عضو مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم)

منابع:
1. حوزه نت
2. ویکی پدیا
3. دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.