يکشنبه، 19 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

مرتضی عظیمی

مرتضی عظیمی

مرحوم حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ مرتضی عظیمی (قدس سره) در اسفند ماه سال 1332 در شهرضا دیده به جهان گشود . پس از گذراندن دروس اولیه حوزه در زادگاه خود راهی شهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) گردید و سال ها از محضر حضرات آیاتی چون ستوده ، آشتیانی ، محقق داماد ، معرفت ، فیروز آبادی ، آیت الله شیخ جعفر سبحانی و آیت الله العظمی حاج شیخ حسین وحید خراسانی بهره ها برد .

 آن بزرگوار در زمان حضور در موطن خویش نیز از هیچ کوششی در جهت خدمت به مومنین دریغ نمی نمود . از تدریس در حوزه و دانشگاه و قبول مسئولیت مدینه العلم صاحب الزمان شهرضا تا وعظ و خطابه و تفسیر قرآن ، از برخورد گرم و صمیمی با عموم مردم تا رفع نیاز محرومان جامعه ، از خدمت به زوار عتبات عالیات و حجاج بیت الله الحرام تا ایجاد شور و شوق در جهت تعظیم شعائر اهل بیت عصمت و طهارت همگی از خصائص آن مرحوم بود .

در این میان عشق وافر ایشان به ساحت قدس چهاره معصوم همراه با ذوق ادبی وی را بر آن داشت تا از سنین نوجوانی و در مقاطع مختلف دستی بر قلم برده و سروده هایی در مدح و رثای آل الله و با تخلص ( ساعی ) از خود بر جای گذارد که این اشعار بعد از رحلت ایشان طی اثری ماندگار در دیوان ( نسیم عشق ) جمع آوری شد .

 از آثار آن استاد فقید  می توان به «نگرشی بر هفتاد و نهمین خطبه نهج البلاغه» با تحقیق و تصحیح و ویراستاری  استاد حجة الااسلام والمسلمین سید مهدی میر مسیب که با عنوان سیمای زن، توسط انتشارات امیر کلام در تابستان سال 1390 چاپ شده است اشاره کرد.

 عالمی فرزانه، خطيبی توانا، فريادرسی رئوف برای فقرا و مستمندان و فقیهی شجاع،دلسوز و مردمی بودند که ذکر خیر شان ، فراوان شنیده میشود

 ایشان در 12 خرداد ماه 1387 شمسی بر اثر تصادف در مسیر جاده کاشان به تهران به به ملکون اعلی پیوست.

به مناسبت ارتحال آن بزرگوار (خرداد 1387) «مرغ باغ ملکوت (2)» :"گذری به زندگانی و وصیتنامه استاد معظم، خدوم و فقید، مرحوم حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ مرتضی عظیمی"  توسط محقق توانمند حجة الاسلام والمسلمین سید مهدی میرمسیب تدوین گردید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما