اصفهان مستعدترين منطقه جهت شکل گيري اقتصاد دانش بنيان

مصلحي رئيس شهرک علمي و تحقيقات اصفهان امروز در دومين همايش شبکه پژوهش و فناوري اصفهان با موضوعيت نقش توسعه و تحقيق در افزايش بهره وري سازماني که در اتاق بازرگاني اين شهر برگزارشد گفت: انتخاب اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن اسلامي مسئوليت سنگيني را به بار آورده و براي اين عنوان بايد برنامه هاي خاصي در نظر گرفته شود
چهارشنبه، 2 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اصفهان مستعدترين منطقه جهت شکل گيري اقتصاد دانش بنيان
اصفهان مستعدترين منطقه جهت شکل گيري اقتصاد دانش بنيان


راسخون :  رئيس شهرک علمي و تحقيقات اصفهان گقت: یکی از راه های پيشرفت اکثر کشورهاي جهان توسعه مبتني بر دانايي بوده که در ايران به اين موضوع توجه کمي شده است.
به گزارش خبرنگار راسخون ،مصلحي رئيس شهرک علمي و تحقيقات اصفهان امروز در دومين همايش شبکه پژوهش و فناوري اصفهان با موضوعيت نقش توسعه و تحقيق در افزايش بهره وري سازماني که در اتاق بازرگاني اين شهر برگزارشد گفت: انتخاب اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن اسلامي مسئوليت سنگيني را به بار آورده و براي اين عنوان بايد برنامه هاي خاصي در نظر گرفته شود. رئيس شهرک علمي و تحقيقاتي با اشاره به مسأله صنعت در اصفهان بيان داشت: مسئله صنعتي شدن در اصفهان بسیار اثر گذار است .اصفهان پيشتاز در صنايع بوده ودر این زمینه بايد ازپتانسیل این شهر به خوبی استفاده کرد. وی به به راهکارهايي در اين زمينه اشاره کرد و گفت: اقتصاد دانايي محور،توليد و فروش مستقيم دانايي صنايع مبتني بر فناوري نوين و بسياري از عوامل ديگر مي تواند راهگشاي صنعت باشد. مصلحي به شاخص هاي اين طرح اشاره و عنوان داشت:با محقق شدن اين امر کيفيت نيروي انساني و تعداد محققين و ثبت اختراعات،در کارآفريني افزايش مي يابد.
وي با اشاره به اينکه امروزه بيشترين سود در زمينه نوآوري است گفت: درحال حاضر 40 نقطه اقتصادي در جهان بزرگترين مراکز توليد صنعت هستند که با کالبد شکافي اين مناطق متوجه شدي درفرهنگ اقتصادي مشرق خلاق، نوآوري قدرت ،جذب انسان هاي خلاق و همچنين هزينه RFD قابل توجه است.
مصلحي به پيشرفت هاي کره و چين اشاره کرد و افزود: کره در سال 1960 فقير بود ولي اکنون يکي از 13 کشور ثروتمند دنياست که محققانش از 50 هزار به 250 هزار نفر رسيده است وعلت موفقيت آن استفاده از بخش خصوصي بوده است. همچنين کشور چين اولين تجربه خود را در پارک علمي و تحقيقاتي بدست آورد که ما امرزه شاهد قدرت صنعتي آن هستيم.
وي در ادامه افزود: ما بايد با نگاهي به سند چشم انداز 20 ساله ايران جهت پيشبرد اهداف صنعتي با هويت اسلامي و انقلابي تلاش کنیم و خوشبختانه اصفهان با صنايع بزرگي و پتانسيل هايي که دارد ،مستعدترين منطقه جهت شکل گيري اقتصاد دانش بنيان است.
 
1007
 
 

 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.