اگر دولت حمایتشان نکند چه می شود؟!

قابل توجه آنانی که نقش اول را در اهمیت دادن به اختراع یک مخترع بازی می کنند، توجه و بستر سازی مناسب را فراموش نکنید.
يکشنبه، 16 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اگر دولت حمایتشان نکند چه می شود؟!
راسخون: مطلع شدیم که ليليا تيغ تي، دستگاهي به نام جعبه اتصال کابل‌هاي تغذيه پايه‌هاي روشنايي با قابليت ارتباط خازن چراغ، اختراع کرده  که باعث پيشگيري از تلفات برق مي شود.
این طور که معلوم است و شواهد هم نشان می دهد اختراعی است در نوع خود جالب و کم نظیر که فواید زیادی هم دارد. بشنوید داستان شرح اختراع را از زبان اين جوان نخبه، اين دستگاه منبع تغذيه، ايمن چراغ‌هاي خياباني است و از سويي باعث جلوگيري از دزدي برق مي شود و کاهش تلفات انرژي با استفاده از اتصالات استاندارد و حذف فرآيند استفاده از جرثقيل بالابر جهت تشخيص خرابي خازن چراغ را نیز داراست؛ همین طور تشخيص زود هنگام خرابي خازن و جلوگيري از دستبرد افراد غيرمجاز به کابل تغذيه پايه‌هاي روشنايي از ديگر ويژگي‌هاي اين دستگاه به حساب می آید.
البته بنده قصد گوشه و کنایه زدن ندارم اما به نوبه ی خودم خجالت کشیدم وقتی متوجه شدم که این دختر مخترع اختراعش اکنون در منطقه برق خيام تهران، با هزينه خودش به بهره‌برداري رسيده، شاید بد نبود کمی مسولان مربوطه چشمانشان را بازتر نگه می داشتند.
اما تیغ تی فقط از دولت خواست که در تولید انبوه این اختراع کمی هوایش را داشته باشند، همین، فکر می کنم خواسته ی چندان غیر معقولی هم نباشد البته به شرط اینکه واقعا حمایتی اتفاق افتد.
بشنوید از افتخارات این خانم، در هفته زن و در نمايشگاه زنان سرافراز ايراني که توسط مرکز امور زنان رياست جمهوري در وزارت کشور برگزار شد، شرکت کرد و در نمايشگاه بانوان مخترع کره جنوبي در سال جاري ميلادي (2010) مدال نقره را از آن خود کرد و نشان افتخار کشور لهستان در آن نمايشگاه هم به او تعق گرفت.
 در ضمن او مهندس برق الکترونيک، فارغ التحصيل از دانشگاه زنجان است که ‌اکنون کارشناس مسوول کنترل طراحي شبکه‌هاي توزيع برق است.
حالا نوبت مسولان است که نه فقط به این مخترع بلکه همه ی آنانی که در حرکت رو به جلوی کشور فعالیت می کنند بیش ار قبل بها دهند و مددی برای دستانشان باشند.
10061002

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.