مدیر پژوهشکده حج و زیارت عنوان کرد؛

فتوای اعدام سلمان رشدی؛ رنسانس جدید علیه غرب

حجت الاسلام علیزاده موسوی با اشاره به سالروز حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر مهدورالدم بودن سلمان رشدی گفت : این فتوا در سال‌هایی صادر شد که اوج رشد اسلام سیاسی به تعبیر غربی‌ها است و دوران بیداری اسلامی و رنسانس جدیدی را در جهان اسلام به‌ وجود آورد.
يکشنبه، 26 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فتوای اعدام سلمان رشدی؛ رنسانس جدید علیه غرب

حجت الاسلام علیزاده موسوی با اشاره به سالروز حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر مهدورالدم بودن سلمان رشدی گفت : این فتوا در سال‌هایی صادر شد که اوج رشد اسلام سیاسی به تعبیر غربی‌ها است و دوران بیداری اسلامی و رنسانس جدیدی را در جهان اسلام به‌ وجود آورد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی، مدیر پژوهشکده حج و زیارت، در گفت‌وگو با رسا با اشاره به سالروز حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر مهدورالدم بودن سلمان رشدی اظهار داشت : این فتوا در سال‌هایی صادر شد که اوج رشد اسلام سیاسی به تعبیر غربی‌ها است و دوران بیداری اسلامی و رنسانس جدیدی را در جهان اسلام به‌ وجود آورد.

 فتوای اعدام سلمان رشدی؛ رنسانس جدید علیه غرب

حجت الاسلام علیزاده موسوی ابراز داشت: انقلاب اسلامی این واقعیت را به جهان اعلام کرد که اسلام در مرحله نخست قدرت تشکیل حکومت دارد و در گام بعد می‌تواند با توجه به مبانی ایدئولوژیک خودش بر مسائل و مشکلات، اعم از جنگ، بحران و تحریم فائق آید.
 
وی به رشد اسلام در دهه هفتاد و هشتاد میلادی اشاره و خاطرنشان کرد : با توجه به بن‌بست اندیشه‌های غربی، عدم کارآمدی نظریه‌های نوسازی، از بین رفتن نگاه‌های ماتریالیستی غربی و افزایش گرایش به اسلام در غرب که حتی از مسیحیت نیز بیشتر بود در این فضا غرب برای سرکوب این جریان به اسلام هراسی و اسلام ستیزی دست زد.
 
قائم مقام دبیر علمی کنگره جهانی مبارزه با جریان‌های تکفیری تصریح کرد: غرب قصد داشت در حوزه مبانی و دیدگاه، اسلام را به چالش بکشد و با بهت‌زدگی از رشد اسلام به چهره‌هایی همانند سلمان رشدی دست آویز شد چنان که این فرد از چهره علمی لازم برخوردار نبود و تلاش کرد قرآن، مهمترین آموزه دینی بعد از توحید را به چالش بکشد.

 فتوای اعدام سلمان رشدی؛ رنسانس جدید علیه غرب

وی به تأثیرات مثبت این جریان اشاره و تأکید کرد:‌ این جریان وحدت مسلمانان را بیشتر کرد و در دو حوزه تأثیرات مثبتی داشت؛ در مرحله نخست این که برای غرب ثابت شد که آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی به شدت در نزد مسلمانان دارای عظمت و اهمیت است و هر کسی به این ارزش‌ها توهین کند به شدت مطرود خواهد شد و بیشتر در طیف‌های مختلف مسلمانان اتحاد ایجاد خواهد کرد.
 
حجت الاسلام علیزاده موسوی افزود : در گام بعد؛ در عرصه داخلی نیز به شدت به اجماع مسلمان دست زد و به آنها فهماند که اگر شما در میان خود برای فروعات نزاع و درگیری داشته باشید؛ دشمن از این فرصت سوءاستفاده کرده و به شما ضربه خواهد زد و امام خمینی(ره) با این فتوای تاریخی، مسلمانان را منسجم و متحد کردند.
 
وی تأکید کرد: جهان، پیام وحدت امام خمینی(ره) را درک کرد و ایشان در شرایطی این فتوا را صادر کردند که کسی جرأت این اقدام را نداشت و امام با این اقدام قدرت مرجعیت شیعه را به جهان ثابت کرد و حتی جریان‌های سلفی از فتوای امام استقبال کردند.
 
قائم مقام دبیر علمی کنگره جهانی مبارزه با جریان‌های تکفیری، عدم اتحاد مسلمانان را موجب جسارت‌های سلسله‌وار غرب دانست و تصریح کرد: درگیری‌های داخلی در میان مسلمانان به غرب، جرأت جسارت داد تا با اتخاذ استراتژی دوگانه، توهین و استفاده ابزاری از ظرفیت اسلام علیه اسلام استفاده کند.
 
وی بر هوشیاری و بصیرت مسلمانان تأکید کرد و گفت : دشمنان اصل دین را نشانه گرفته‌اند بنابراین مسمانان باید اختلافات مذهبی را به طور کامل کنار بگذارند و با جامع نگری به مسائل از مباحث فرعی و جانبداری کردن پرهیز کنند تا ارزش‌های اصلی به چالش کشیده نشود.
 
مدیر پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد : دشمن به فکر از میان بردن اسلام است و شیعه و سنی نیز برایش تفاوتی ندارد که مسلمانان باید به این نکته توجه کرده و فریب دشمن مشترک را نخورند.
 
وی با توجه به فعال شدن گروه‌های تکفیری در جهان اسلام ابراز داشت: طبق بیان امام خمینی(ره) دشمنان ما احمق هستند و با گسترش جنایت در جهان اسلام، بر وحدت و انسجام مسلمانان می‌افزایند و این رابطه‌ای است که امروز به لطف الهی در حال شکل گرفتن است.
 
حجت الاسلام علیزاده موسوی به ماندگاری و قوت فتوای تاریخی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در حوزه عمل، بعد از چند سال، هنوز فتوای امام ساری و جاری است و حتی اهل تسنن نیز به آن استناد می‌کنند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.