آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین :

ملت و کشور بوسنی پاره تن اسلام است| علوم باید متناسب با فطرت باشد

آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین گفت: ملت و کشور بوسنی پاره تن اسلام است و هیچ بدنی پاره تن خود را رها نمی‌کند.
پنجشنبه، 14 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ملت و کشور بوسنی پاره تن اسلام است| علوم باید متناسب با فطرت باشد

ویرایش عکس تیر 99

آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین گفت: ملت و کشور بوسنی پاره تن اسلام است و هیچ بدنی پاره تن خود را رها نمی‌کند.

 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
 
آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه ملت و کشور بوسنی پاره تن اسلام است و هیچ بدنی پاره تن خود را رها نمی کند، گفت: یکی از وظایف اصلی علما به ویژه علمای اسلامی کشورهای اروپایی، تأسیس حوزه علمیه است، چون حوزه ها و علمای دین هستند که با عقل و درایت جامعه را اداره و مردم را هدایت می کنند.
 
وی اظهار داشت: رهبران دینی و اسلامی با تأسیس حوزه و دانشگاه، معارف دینی و ارزشی علوم آل محمد(ص) را در جامعه تبیین و نشر و توسعه می دهند و از این طریق مردم را با آثار مکتب اهل بیت(ع) آشنا و سپس جذب دین می کنند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به ثمرات مثبت ترویج اندیشه ناب اسلامی در جوامع خاطرنشان کرد: تبیین عالمانه و محققانه از اسلام دو اثر مهم دارد، یکی استحکام بخشی دائمی به دین و دیگری جذب دیگران به اسلام، چراکه علوم برگرفته از قرآن و مکتب اسلام ناب محمدی با ارزش ترین، دقیق ترین و قوی ترین علوم در بین سایر علوم می باشند و از این لحاظ چون نوری می مانند که در قلب مردم اثرگذار و دلپذیر است.
 
این مفسر بزرگ قرآن کریم با بیان اینکه باید علوم تحصیلی در دنیا متناسب با علم فطرتی درون انسان باشد، بیان داشت: خدا انسان را به عنوان لوح نانوشته خلق نکرده است چراکه یک گنجینه در درون آدمی به عنوان مجموعه ای از ارزشها دینی، نهادینه کرده و این را در اختیار همه انسانها از شرق و غرب عالم قرار داده است. و از بشر در برابر آن عهد و پیمان گرفته است اما بعضی این گنجنیه را درون خود دفن کردند و بعضی ها آن را شکوفا ساخته اند.
 
معظم له ابراز داشت: اگر حوزه دینی بوسنی تقویت شود، علمایی تربیت می کند که قرآنی فکر کنند و قرآنی هم سخن بگویند؛ و چون مردم اروپا هم مدتهاست از جنگ و خونریزی خسته شده اند و منتظر بهتر زیستن هستند، می توانند برای آنها این بهتر زیستن را از قرآن و سنت پیامبر خاتم(ص) تبیین کرد.
 
آیت الله العظمی جوادی آملی افزود: قرآن کریم و دین خاتم(ص) دینی جهانی و پیامی بین المللی و همگانی دارد و یک پیام نورانی او این است که انسان در مصاف با مرگ پیروز خواهد بود و سخن تازه خدا این است که انسان مرگ را می میراند، نه اینکه مرگ او بمیراند در نتیجه انسان باید ابدی بیاندیشد چرا که موجودی ابدی است.
 
وی ابراز داشت: کار اصلی علما باید این باشد که با علم و عقل مردم و جامعه را حفظ کنند و امروز این انقلاب و اسلام به برکت عالم وارسته ای چون امام خمینی(ره) و هزاران شهید، تاکنون به حیات خود ادامه داده است و توانسته است پیام خود را به جهان صادر کند.
 
در ابتدای این دیدار حسین افندی کاوازویچ، رئیس العلمای بوسنی، هدف از حضور در ایران را، دیدار با علما، بزرگان و رهمنود گرفتن از این بزرگان برای ادامه فعالیتها و آشنایی بیشتر با مراکز و مؤسسات دینی و اندیشمندان شیعه دانست.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط