حجت الاسلام محمدی سیرت: جمهوری اسلامی مدافع مسلمانان اعم از شیعه و سنی است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سفر به عراق با رئیس دیوان وقف سنی عراق دیدار و در خصوص روابط مشترک بحث و تبادل نظر و گفت وگو کرد.
چهارشنبه، 14 مرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حجت الاسلام محمدی سیرت: جمهوری اسلامی مدافع مسلمانان اعم از شیعه و سنی است

 ویرایش عکس دی ماه 98

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سفر به عراق با رئیس دیوان وقف سنی عراق دیدار و در خصوص روابط مشترک بحث و تبادل نظر و گفت وگو کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی در این دیدار با قدردانی از میهمان نوازی عراقی ها اظهار داشت:از اینکه از نزدیک با هم دیدار داشتیم خرسندم و یکی از مهمترین موضوعاتی که در زمان حاضر باید به آن توجه داشته باشیم وحدت مسلمین است.
 
وی گفت:یکی از مهمترین اقداماتی که دشمنان اسلام از زمان گذشته از آن سو ی دنیا آز ان استفاده نموده اند اختلاف بین مسلمین است.
 
وی اضافه کرد:در سالهای اخیر بحث شیعه و سنی بصورت حساب شده از سوی استکبار جهانی و بویژه آمریکا مطرح شده و متاسفانه توانسته اند موفقیت هایی در این زمینه کسب کنند.
 
وی در ادامه گفت:انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برخلاف سیاست استکبار جهانی بر وحدت مسلمین تاکید دارند.
 
وی یادآور شد:شما باید دقت کافی داشته باشید که سیاست ایران همان سیاستی است که امام خمینی آنرا مشخص و رهبری ایران آنرا هدایت می کنند و خارج از این سیاست را چه از طرف شیعه و چه سنی تایید نمی کنیم و این یکی از مهمترین استراتژیهای جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی است.
 
محمدی اضافه کرد :جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که مدافع مسلمانان چه شیعه و چه سنی است و یاور آنان است و ما از مردم غزه و فلسطین حمایت کردیم و این دلیل واضحی از سیاست ماست و در همین راستا از مردم سوریه و یمن هم دفاع می کنیم.
 
وی گفت:وقتی گروه داعش به عراق حمله کرد جمهوری اسلامی ایران به عنوان وظیفه خود از مردم عراق چه شیعه و چه سنی حمایت کرد و این سیاست روشن جمهوری اسلامی ایران است.
 
ما باید توجه کنیم که دشمن مشترک داریم و از خداوند می خواهم که این سیاست را که سیاست رسول الله است ادامه بدهیم.
 
در این دیدار رئیس دیوان وقف سنی عراق هم به تشریح عملکرد مجموعه دیوان وقف سنی پرداخت و گفت :بیش از 200 مدرسه علمیه و 32 هزار دانشجو زیر نظر دیوان سنی به فعالیت مشغول هستند و وظیفه ما این است که خطبایی را تربیت کنیم که به دور از طایفه گری و در مسیر اسلام باشند تا بتوانیم مشکلات جهان اسلام را برطرف کنیم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.