علامه فضل‌الله از معماران بزرگ وحدت اسلامی بود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابوالحسن نواب گفت: علامه فضل‌الله، پدیده جدیدی در حوزه‌های علمیه بود که تلاش گسترده‌ای در بیداری اسلامی داشت.
دوشنبه، 14 تير 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
علامه فضل‌الله از معماران بزرگ وحدت اسلامی بود
ویرایش عکس آذرماه 98

راسخون: رییس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، افزود: اگر حضور علامه فضل‌الله در حوزه علمیه نجف، مانند شهید سید محمد باقر صدر ادامه پیدا می‌کرد، افکارش در آن سطح و مستوا مطرح می‌شد.
بنابر این گزارش به نقل از مرکز خبر حوزه، وی افزود: امتیاز شهید صدر این بود که شیوه‌های سنتی حوزه را عمیقاً دریافت کرد و سپس طرح‌های جدید فکری‌اش را ارائه کرد که با استقبال بی‌نظیر جهان اسلام مواجه شد، اما مرحوم علامه فضل‌الله، این مدت را در نجف نماند و شاید به همین دلیل، برخی افراد توانستند مناقشاتی را در خصوص افکارش مطرح کنند.
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: با این حال، علامه فضل الله در نوع خود کم‌نظیر و بی‌بدیل بود و از گستره بالای فعالیت‌های اجتماعی برخوردار بود.
وی ادامه داد: مرحوم فضل الله با حضور پر رنگ خود در سطح جهان اسلام و بهره‌مندی از شیوه‌های نو توانست لبنانی‌های مقیم در نقاط مختلف دنیا، مانند آمریکا، اروپا و استرالیا را جذب کند و شیوه‌های بدیعی برای حل مشکلات آنها ارائه نماید.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نواب گفت: علامه فضل الله علاوه بر توجه به مشکلات درونی جامعه شیعی، از معماران بزرگ وحدت اسلامی به حساب می‌آید و این امر به دلیل درک درست ایشان از موقعیت شیعه در جهان اسلام بود.
وی از مرحوم فضل‌الله به عنوان عالمی بزرگ، نو اندیش، پرجرأت و پر کار نام برد و اظهار داشت:حجم نوشته‌ها، مصاحبه‌ها، آثار و ملاقات‌های ایشان، بیانگر پرکاربودن ایشان در سطوح و عرصه‌های مختلف است.
عضو جامعه روحانیت مبارز تهران ابراز داشت: آن مرحوم در عالم سیاست نیز از بنیانگذاران مقاومت اسلامی و از همراهان امام خمینی‌(ره) در طول مبارزه به شمار می‌رفت.
وی به روحیه استکبار ستیزی علامه فضل‌الله اشاره و تصریح کرد: ایشان هیچ‌گاه در مقابل جبهه استعمار و استکبار، سر تعظیم فرو نیاورد و هیچ خللی در دیدگاه‌های ایشان نسبت به انقلاب، امام و فلسطین ایجاد نشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب یادآور شد: مرحوم فضل الله، از اندیشه جامعی برخوردار بود و تلاش داشت که فقه اسلامی و زندگی متدینانه به حاشیه رانده نشود و همواره تلاش می‌کرد چهره قابل قبولی از اسلام و تشیع به همگان معرفی کند.
 
1002

منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهادات شما هستیم
news@rasekhoon.net


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.