درمان ملانوما با یک برچسب پوستی

محققان برچسب پوستی ابداع کرده اند که داروهای ایمنی درمانی را مستقیما در محل ملانوما (یک نوع سرطان پوست) رها می کند.
دوشنبه، 9 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 درمان ملانوما با یک برچسب پوستی

محققان برچسب پوستی ابداع کرده اند که داروهای ایمنی درمانی را مستقیما در محل ملانوما (یک نوع سرطان پوست) رها می کند.

 

به گزارش راسخون به نقل از ایرنا ، ملانوما یک تومور بدخیم پوستی است که بر اثر تغییر در ملانوسیت ها ( سلول های رنگدانه ای پوست) ایجاد می شود.این تومورها ممکن است در زمینه یک پوست کاملا سالم و یا حتی در بستر ناخن ایجاد شوند و یا در زمینه یک خال قبلی خود را نشان دهد.


اما اکنون محققان یک برچسب (پچ) پوستی ساخته اند که داروهای ایمنی درمانی را مستقیم در محل ملانوما آزاد می کند.در این برچسب میکروسوزن هایی جاسازی شده است که ملانوما را بیشتر از هر گزینه دیگر ایمنی درمانی، هدف قرار می دهد.
این میکروسوزن ها از آنتی بیوتیک هایی پر شده اند که به سلول های موسوم به 'تی' T در حمله به سلول های سرطانی کمک می کنند.


جراحی، شیمی درمانی و یا رادیوتراپی راه های درمانی فعلی برای ملانوما هستند، اما ایمنی درمانی یک حوزه نویدبخش در درمان سرطان است که سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با این بیماری تقویت می کند.سلول های تی در سیستم ایمنی برای تشخیص و کشتن سلول های سرطانی هستند و برای انجام مناسب فعالیت های خود به گیرنده های خاصی به منظور متمایز کردن سلول های سالم از سلول های سرطانی نیاز دارند.


اما سلول های سرطانی می توانند با بیان پروتیینی که به یک گیرنده می چسبد، سلول های تی را فریب داده و از تشخیص و حمله به سلول سرطانی باز دارند.برچسب جدید که برای درمان ملانوما ساخته شده است، اجازه می دهد که خون وارد میکروسوزن ها شود. قند خون باعث می شود که گلوکز اکسید شود و اسید تولید کند و نانوذرات را به آهستگی تجزیه کند. با از بین رفتن تدریجی این ذرات، آنتی بیوتیک در محل تومور منتشر می شود.


این مطالعه در مجله Nano Letters منتشر شده است.

 

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.