نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

انقلاب اسلامی و منویات امام و رهبری اولویت تبلیغ در مسابقات بین المللی قرآن است

رئیس ستادعالی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، گفت : در امر تبلیغ و اطلاع رسانی مسابقات بین المللی امسال باید اهداف انقلاب ، بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و آیات قرآن مورد استفاده و تاکید قرار گیرد.
پنجشنبه، 26 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
انقلاب اسلامی و منویات امام و رهبری اولویت تبلیغ در مسابقات بین المللی قرآن است

رئیس ستادعالی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، گفت : در امر تبلیغ و اطلاع رسانی مسابقات بین المللی امسال باید اهداف انقلاب ، بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و آیات قرآن مورد استفاده و تاکید قرار گیرد.
 
به گزارش ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست ستاد برگزاری این دوره مسابقات که پیش از ظهر امروز چهارشنبه 25 فروردین ماه برگزار شد ، با اشاره به اینکه در بحث تبلیغات و اطلاع رسانی مسابقات اولویت بندی صورت گیرد ، اظهارداشت : براساس افکارسنجی صورت گرفته در دوره گذشته مسابقات بین المللی قرآن کریم ، مجموعه اثرگذار و مهم در امر اطلاع رسانی و تبلیغ مسابقات ، صداوسیماست که باید به این بخش اولویت داد و البته به بخش های دیگر هم توجه لازم صورت بگیرد.
 
وی ادامه داد : همچنین در زمینه تبلیغ باید به شبکه های برون مرزی صداو سیما ، شبکه های مجازی و شبکه های اجتماعی توجه ویژه شود تا اخبار و رویدادهای مسابقات در خارج از کشور نیز منعکس شود.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در امر تبلیغ و اطلاع رسانی مسابقات باید اهداف انقلاب اسلامی ، بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و آیات قرآن مورد استفاده قرار گیرد ، تصریح کرد : امام خمینی (ره) فرمودند ؛ مقصد ما قرآن و اسلام است و درجایی دیگر فرمودند که اگر بخواهیم مردم به عزت ، آسایش و راحتی برسند ، راهی جز عمل به اسلام وجود ندارد.
 
* حضور باراولی ها در مسابقات افزایش یابد
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه پیرامون دعوت و حضور مخاطبان در سالن برگزاری مسابقات هدف گذاری صورت گیرد ، گفت : حضور بازدیدکنندگان باراولی هدف نهایی در مسابقات بین المللی و کشوری است که در سال گذشته حدود 5درصد بازدیدکنندگان باراولی بودند و در این دوره باید این میزان افزایش یابد.
 
وی اضافه کرد : آثار انقلاب اسلامی ، سیره و سخن امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در نمایشگاه جانبی مسابقات به نمایش گذاشته شود تا ثمرات انقلاب در زوایای مختلف مسابقات مشهود باشد.
 
* برخی بی شرمانه استقلال کشور را زیر سوال می برند
 
حجت الاسلام محمدی گفت: برخی در کشور به دنیال آن هستند تا این موضوع را القا کنند که برای سیاست های کشور دو راه بیشتر وجود ندارد ، یکی تحمل مشکلات و دیگری سازش با غرب و آمریکا که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی ابتدای سال خود نیز به این موضع نادرست آنها اشاره کردند.
 
وی تاکید کرد: این در حالی است راه حل دیگری مبنی بر اعتقاد و اتکای به خود و ایستادگی در مقابل مشکلات به همراه برقراری ارتباط با دیگر کشور ها وجود دارد.
 
رئیس سازمان اوقاف اضافه کرد : برخی از اساتید دانشگاه امروز در کلاس های خود می گویند برای آنکه مشکلات برطرف شود ، باید بر طبق سیاست های فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی غرب عمل کنیم و بی شرمانه استقلال این کشور را زیر سوال می برند و وظیفه ماست در قالب برگزاری مسابقات قرآن ، براساس و متناسب با آیات این کتاب الهی در زمینه استکبار ستیزی ، دفاع از مظلوم و اتکا به توان خود به مخاطبان و بازدیدکنندگان اطلاع رسانی کنیم.
 
حجت الاسلام محمدی تجلیل از شهدای مدافع حرم در مسابقات بین المللی قرآن را مورد تاکید قرار داد و افزود : این عزیزان هم شهدای دفاع از حرم اهل بیت (ع) هستند و هم شهید راه دفاع از حریم جمهوری اسلامی هستند و باید از خانواده های آنان و همچنین خانواده های شهدای فاجعه منا در این مسابقات تجلیل و قدردانی کرد.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه ریزی برای حضور مردم استانهای همجوار به همراه مسئولان این استانها اعم از امام جمعه و استاندار در مسابقات قرآن صورت پذیرد ، تصریح کرد : از استانداری تهران ، شهرداری تهران ، و سایر دستگاههای اجرایی که در زمینه اجرای این مسابقات تلاش و مشارکت دارند ، قدردانی می کنم.
 
رئیس ستاد عالی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به اینکه برنامه های قرآنی باید رنگ و بوی دینی و مذهبی خود را حفظ کند ، افزود : از تجمل گرایی و اسراف در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن پرهیز شود و سعی بر این باشد با بکار گیری نیروهای جوان و نخبه برای آینده مسابقات کادرسازی شود.
/2759/



اخبار مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.