حجت الاسلام ملکی:

لیله الرغائب به معنای شب عطای فراوان مواهب الهی است

مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه گفت : لیله الرغائب به معنای شب عطای فراوان مواهب الهی است.
پنجشنبه، 26 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
لیله الرغائب به معنای شب عطای فراوان مواهب الهی است

ویرایش عکس اسفندماه 98

مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه گفت: لیله الرغائب به معنای شب عطای فراوان مواهب الهی است.

 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی  امروز در جمع طلاب جامعه الزهرا(س) در تالار بیداری اسلامی این مرکز با اشاره به اینکه از جمله شبهای بزرگ و با عظمت ماه رجب، شب جمعه اول این ماه است، بیان کرد: این شب معروف به لیلة الرغائب است و اعمال مخصوصی در این شب ذکر شده  که به واسطه آن اعمال، برکات و پاداش فراوان بر انسان سرازیر می‏شود.
 
 وی با اشاره به اینکه الرغائب جمع رغیبه و به معنای عطای کثیر است، ادامه داد: در این شب احیا و بیداری و نیایش، فضیلت ویژه دارد و موجب دست‏یابی به عطایای ارزشمند خداوند است.
 
مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم اضافه کرد: نمازی با کیفیت مخصوصی در این شب ذکر شده است که هر کس این نماز را بجا آورد به او پاداش و برکت کثیری می دهند یعنی به او رغیبه عطا می کنند.
 
وی اظهار داشت: در برخی روایات از نافله صبح به معنای رغیبه یاد کرده اند که این نشان دهنده ثواب فراوان این فریضه الهی دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: بدون تحمل سختی ها، آرامش بدست نمی آید و آسایش همیشه آرامش را به همراه ندارد و ما باید در عبادات خود خالصانه و مجاهدانه به سپاس و شکر خداوند بپردازیم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.