آیت‌الله اعرافی: وقف در اسلام دارای نظام و تئوری است | اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه قم قابل تقدیر است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت : نظام وقف در اسلام صاحب سبک و تئوری است و بعد از انقلاب مورد توجه جدی قرار گرفته است.
شنبه، 2 مرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
آیت‌الله اعرافی: وقف در اسلام دارای نظام و تئوری است | اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه قم قابل تقدیر است

ویرایش عکس تیر 99

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: نظام وقف در اسلام صاحب سبک و تئوری است و بعد از انقلاب مورد توجه جدی قرار گرفته است.

 
به گزارش راسخون، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیرکل اوقاف استان قم با بیان اینکه وقف یک پدیده انسانی است اظهار کرد: فراتر از آن روح وقف و واقعیت وقف یک کار انسانی محسوب می‌شود.
 
وی گفت: نظام وقف در اسلام صاحب سبک و تئوری است و بعد از انقلاب مورد توجه جدی قرار گرفته است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه انتظارها از قم در زمینه سنت‌های اسلامی بیش از سایر شهرهاست گفت: از قم انتظار می‌رود در زمینه فلسفه و فقه وقف قدم‌های اساسی بردارد.
 
وی ادامه داد: در فصل جدید مدیریت حوزه علمیه از این اقیانوس تحقیق و تدریس درس‌های سطوح خارج بهره بیشتری خواهیم برد.
 
آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری وظیفه حوزویان است خاطرنشان کرد: لازم است برای پاسخگویی در این زمینه، درس‌های خارج شکل کاربردی‌تری به خود بگیرند.
 
امام جمعه قم ادامه داد: دروس خارج سرمایه‌ای بی پایان هستند و لازم است شکل سنتی آنها حفظ شود.
 
وی با اشاره به لزوم تولید فکر و اندیشه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد: بخشی از این مسئله به فقه باز می‌گردد که یکی از مهمترین موارد آن، وقف است بنابراین می‌توان با تربیت نیروی انسانی برای نظام وقف، احداث و پایه‌ریزی وقف‌های جدید به صورت هوشمندانه و مبتنی بر نیازهای جامعه بسترساز توسعه فرهنگ وقف بود.
 
آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه در احیای بقاع متبرکه کارهای خوبی صورت گرفته است گفت: در واقع این امور منجر به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی می‌شوند که مد نظر رهبر معظم انقلاب هم قرار دارد البته انتظارها در این زمینه هم از قم بیشتر است زیرا این شهر آبروی نظام اسلامی و الگویی برای دیگر شهرهاست.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.