رئیسی: عمل به نیات واقفان موجب افزایش موقوفات می شود

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه ؛مدیران استانی و معاونین ستادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، عمل دقیق به نیات واقفان را موجب ارتقاء اعتماد عمومی به مقوله وقف و افزایش میزان موقوفات دانست.
يکشنبه، 14 شهريور 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
رئیسی: عمل به نیات واقفان موجب افزایش موقوفات می شود

ویرایش شده شهریور 98

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه ؛مدیران استانی و معاونین ستادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، عمل دقیق به نیات واقفان را موجب ارتقاء اعتماد عمومی به مقوله وقف و افزایش میزان موقوفات دانست.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی  در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین محمدی و جمعی از مدیران ستاد ی و استانی  سازمان اوقاف حضور داشتند با بیان اینکه وقف، رمز جاودانگی و ماندگاری انسان است، اظهار داشت: بر اساس آنچه که از آیات نورانی قرآن استنباط می‌شود، وقف موجب تطهیر و تثبیت واقف است و ثمرات و صداقات جاری آن انسان را جاودانه و ماندگار می‌کند.
 
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه اشاعه سنت حسنه وقف نباید تنها محدود به روز یا هفته وقف شود، ابراز داشت: مقوله وقف، علاوه بر اینکه در طول تاریخ همواره پشتوانه‌ای ارزشمند اقتصادی برای نشر معارف دینی و اسلامی بوده، در گره گشایی از کار فقرا و امداد به نیازمندان نیز راه گشا و کمک رسان بوده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم تبیین واضح و شفاف عملکرد موقوفات، اضافه کرد: وقف نامه‌ها باید بطور دقیق بررسی شوند و جزئی‌ترین نظرات واقفان اجرایی شود. بدون شک ارائه گزارش و شفاف سازی در رابطه با موقوفات نیز موجب اعتمادسازی در آحاد مردم می‌شود و اثباتی بر این موضوع خواهد بود که بنای مجموعه‌های مرتبط با موقوفات، عمل دقیق به نیات واقفان است.
 
وی تعامل، همکاری و یک صدایی میان آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف کشور را راهگشای حل بسیاری از مشکلات مرتبط با وقف خواند و تصریح کرد: اساس چرخه اقتصادی اماکن متبرکه مذهبی در طول تاریخ، بر اساس وقف و نذر بوده و سایر فعالیت‌های اقتصادی حاشیه است.
 
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم ساماندهی موسسات خیریه اشاره کرد و با بیان اینکه بیشترین موسسات خیریه کشور در مشهد و در عین حال بیشترین نیازمند نیز در مشهد است، گفت: ضمن احترام به تمامی خیریه‌های محلی و تقدیر از تلاش‌های خیرخواهانه آنان، اما ساماندهی به امور خیریه‌ها ضروری است. چراکه اگر این چنین نشود، اقدامات ارزشمند بسیاری از خیریه‌ها به خاطر تعداد محدودی خیریه خاطی زیر سوال خواهد رفت.
 
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان نسخه نجات بخش محرومان و مستضعفان را تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار کرد: قطعا کمک‌های آستان قدس رضوی، کمیته امداد، موسسات خیریه و خیران تنها التیام بخش و مرهمی بر آلام مستضعفان خواهد بود و گره گشایی اساسی از کار نیازمندان به سیاست‌های کلان پولی و مالی کشور باز می‌گردد.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه زیارت موهبتی الهی برای نجات بشریت است، خاطر نشان کرد: امروز مقوله زیارت یکی از راه‌های اساسی مصون سازی جوانان و جامعه در برابر تهاجم و شبیخون فرهنگی است و آستان‌های مقدس ائمه معصومین(ع) و امامزادگان ظرفیتی بسیار خوب برای هدایت الی الله جوامع هستند.
 
دراین  دیدار  حجت‌السلام والمسلمین «علی محمدی»، نماینده ولی فقیه و  رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از عملکرد  و دستاورد های سازمان اوقاف را ارائه کرد و در ادامه چند تن از مدیران استانی سازمان اوقاف به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.