مدیر عامل خبرگزاری فارس: ترویج سنت وقف نیازمند اتاق فکر است

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت : ایجاد اتاق فکر دائمی توسط کارشناسان متخصص برای سیاست گذاری در موضوع سنت حسنه وقف امری ضروری است.
سه‌شنبه، 1 بهمن 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مدیر عامل خبرگزاری فارس: ترویج سنت وقف نیازمند اتاق فکر است

 ویرایش عکس بهمن ماه 98

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: ایجاد اتاق فکر دائمی توسط کارشناسان متخصص برای سیاست گذاری در موضوع سنت حسنه وقف امری ضروری است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان تهران، سید نظام الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس در خصوص اهمیت و جایگاه وقف در جامعه اسلامی گفت: موضوع وقف به عنوان یک شاخصه فرهنگی و اجتماعی در کشورمان محسوب می شود لذا وقف بخشی از زندگی اسلامی - ایرانی است.
 
وی ادامه داد: وقف جایگاه تاثیرگذاری در ایجاد عدالت اجتماعی، اقتصادی و همچنین گسترش و رونق مباحثی نظیر معنویت و ... داشته است ، به همین دلیل وقف یکی از احکامی است که در اسلام مورد تاکید قرار است.
 
موسوی با بیان اینکه به طور طبیعی در دنیای مدرن امروز یکی از چالش ها، تغییر سبک زندگی است و شاید به نظر برسد وقف در این عرصه به حاشیه رفته است ،اظهار کرد: رسانه ها وظیفه دارند توجه به این موضوع را در دستور کار قرار دهند تا این سنت حسنه گسترش یابد.
 
وی تصریح کرد: رسانه ها یکی از ابزارها برای گسترش فرهنگ در جامعه پذیری تلقی می شوند، لذا اگر رسانه ها با قدرت کار کنند می توان امیدوار بود تا فرهنگ وقف احیاء شود.
 
مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اقدامات این خبرگزاری در زمینه احیاء فرهنگ وقف در جامعه ، گفت: خبرگزاری فارس در حال تلاش است تا ترویج فرهنگ وقف را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد ؛ خوشبختانه همه ساله خبرگزاری فارس به عنوان یکی از رسانه هایی است که از طرف متولیان اصلی وقف مورد تقدیر قرار می گیرد.
 
وی افزود: البته در جایگاه مطلوب نیستیم و با توجه به شرایط باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.
 
موسوی با تاکید براینکه برای تحقق این مهم باید همکاری دوجانبه وجود داشته باشد، بیان کرد: رسانه ها و متولیان رسمی اوقاف باید در تبیین خوراک و محتوا تلاش بیشتری داشته باشند و این امر صرفا بحث آمار و ارقام نیست.
 
وی تاکید کرد: ایجاد اتاق فکر دائمی توسط کارشناسان متخصص وقف و رسانه برای سیاست گذاری تعامل با رسانه ها ضروری است.
 
مدیرعامل خبرگزاری فارس سنت حسنه وقف را یک فرصت جاری دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دستگاه هایی که ارتباط خوبی با رسانه ها دارد، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است و برگزاری همایش سالانه وقف و رسانه یکی از مشخصه های بارز این موضوع است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.