وقف می تواند بسیاری از شکاف های اجتماعی را پرکند

مدیر مسئول روزنامه جوان گفت : رسانه ها در راستای ترویج فرهنگ وقف می توانند با معرفی آثار و تاثیرات اجتماعی سنت وقف باعث ترویج و گسترش این امر در جامعه شده و بسیاری از شکاف های اجتماعی با این سنت حسنه پر شود.
يکشنبه، 3 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف می تواند بسیاری از شکاف های اجتماعی را پرکند

راسخون : سید نظام الدین موسوی در گفت و گو با ستاد خبری دومین همایش وقف و رسانه گفت: گام نهادن بر نردبان کمال و بالندگی روح، همگام گردیدن با خوبان و پاکان، آبادانی ایمان و معنویت، تقویت امنیت روانی و آسایش فکری مردم، رعایت حقوق واقعی آحاد جامعه، آبیاری ریشه‌های فضیلت، جلب اعتماد عمومى، ترویج مکارم، رهایی از اسارت‌های شیطانی و نزدیکی به رحمت و برکات الهى، وظیفه رسانه‌هاست.


موسوی یکی از وظایف اصلی رسانه را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت : وقف نیز در کشور از منظر اجتماعی یک معروف و حرکت خدا پرستانه است که اگر گسترش یابد بسیاری از مشکلات و مسائل و شکاف های اجتماعی در حوزه های مختلف برطرف می شود.


وی خاطر نشان کرد: امروزه ، رسانه‌های نوین در تمامی زوایای زندگی ما حضور چشمگیر و مؤثری دارند؛ به گونه‌ای که بدون بهره‌گیری از آنها، زندگی مختل می‌شود. از آنجا که رسانه‌ها به عنوان فرد یا گروه، از گسترده‌ترین و مهم‌ترین مبادی معرفتی بشر شده‌اند، از مؤثرترین عوامل فرهنگ‌ساز به شمار می‌روند و در «اصلاح و افساد جامعه» نقش بسزایی دارند.


مدیر مسئول روزنامه جوان تصریح کرد: رسانه ها وظیفه دارند مردم جامعه به خصوص کسانی که تمکن مالی و مادی بیشتری دارند را به سنت حسنه ای چون وقف با ابزاری که در اختیار دارند ترغیب کنند و این همان امر به معروف در جامعه اسلامی است.


وی بر تعامل مطلوب اصحاب وقف و رسانه در اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ وقف و احیای موقوفات به نحو احسن درجامعه تاکید کرد و گفت: سنت حسنه وقف به خودی خود از گذشته تا کنون در دل جامعه ایران از جایگاه رفیع و اثر گذاری برخوردار بوده است و در واقع تا امروز بدون اینکه فعالیت رسانه خاصی صورت بگیرد این سنت حسنه در کشور رواج داشته است.


مدیر مسئول روزنامه جوان اظهار داشت: رسانه ها در راستای ترویج فرهنگ وقف می توانند با معرفی آثار و تاثیرات اجتماعی سنت وقف باعث ترویج و گسترش این امر در جامعه شوند .


موسوی پردازش رسانه ها به سنت حسنه وقف را کافی ندانست و گفت: تعامل مطلوب اصحاب رسانه و وقف در گرو تعهد متقابل این دو گروه به این مسئله است در این راستا ابتدا سازمان اوقاف به عنوان متولی این امر باید هدایت رسانه ها در پرداختن به مقوله وقف را مدیریت و هدایت کند.


وی خاطر نشان کرد: به دلیل رسالت حساس رسانه‌ها در برابر جامعه اسلامى، ضرورت دارد که در اطلاع‌رسانى، برجسته‌سازی ویدادها، انتخاب تیترها و ارائه گزارش‌های ویژه و به مباحثی که «فرهنگ دینی» را ارتقا می‌بخشد و مردم را به سوی خوبی‌ها سوق می‌دهد، پرداخته شود و در این میان سنت حسنه وقف در فرهنگ دینی جایگاه رفیعی دارد.

/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما