موسوی: مظلومیت فرهنگ، نبود «انگیزه» میان مسئولان است

سیدنظام‌الدین موسوی در همایش فعالان فرهنگی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب گفت: مظلومیت فرهنگ، نبود «انگیزه» میان مسئولان است، زیرا کسانی که باید تصمیم بگیرند و عمل کنند انگیزه کافی ندارند.
سه‌شنبه، 27 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موسوی: مظلومیت فرهنگ، نبود «انگیزه» میان مسئولان است

 ویرایش عکس بهمن ماه 98

سیدنظام‌الدین موسوی در همایش فعالان فرهنگی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب گفت: مظلومیت فرهنگ، نبود «انگیزه» میان مسئولان است، زیرا کسانی که باید تصمیم بگیرند و عمل کنند انگیزه کافی ندارند.
 

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، بخش سوم همایش فعالان فرهنگی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه) عصر امروز (26/12/92) با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مجتبی رحماندوست، رضا امیرخانی و سیدنظام‌الدین موسوی برگزار شد. مدیرعامل خبرگزاری فارس، در این بخش با ابراز خرسندی از برگزاری همایش فعالان فرهنگی به همت مجموعه شهدای انقلاب خواستار تداوم چنین جلساتی شد و ابراز داشت: آنچه که از اصل برگزاری چنین همایشی مهمتر است، اجرایی کردن دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب است. وی افزود: وقتی که انسان به حوزه فرهنگ ورود پیدا می‌کند متوجه می‌شود که رهبر انقلاب چقدر به موضوع با نگاهی دقیق و کارشناسانه ورود می‌کند که نشان می‌دهد دغدغه ایشان از جنس یک رهبر سیاسی و عقیدتی نیست، بلکه از جنس یک رهبر فرهنگی است.

موسوی با بیان اینکه طی چندین سال گذشته رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ از تعابیری مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و دغدغه خویش را در دیدار اخیرشان با مجلس خبرگان بیان کردند، اظهار داشت: کسانی که خود را پیرو ایشان می‌دانند باید تلاش کنند، علی‌رغم حرف‌هایی که می‌زنند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را در مرحله اجرا خالی کرده‌اند. در واقع ما چیزی به نام جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حال حاضر نمی‌بینیم.

گرچه گفتمانش وجود دارد، اما در حوزه اجرا ورود ندارد. وی با اشاره به اینکه در حوزه اجرا نیاز به سرباز و سردار در این صحنه احساس می‌شود، گفت: مشکل جبهه گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی بودجه و امکانات نیست، بلکه مشکل انگیزه است. مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه در اوایل انقلاب میزان تولیدات امور فرهنگی با کمترین امکانات قابل مقایسه با اکنون با امکانات وسیع نیست، ادامه داد: در حالی که این همه دستگاه‌های عریض و طویل در حوزه فرهنگ وجود دارد، اما مسئله اصلی انگیزه است. موسوی با اشاره به انگیزه سازنده فیلم آرگو در راستای تفکرات تئوری آمریکایی، بیان داشت: مشکل اصلی کسانی که در عرصه فرهنگ باید قلم بزنند یا تولیدات فرهنگی در عرصه سینما، تئاتر و کتاب داشته باشند، این است که انقلاب را باور ندارند و هر موقع که اسم و عنوانی پیدا می‌کنند دشمن نظام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مظلومیت اصل فرهنگ نبود «انگیزه» میان مسئولان است، افزود: کسانی که باید در زمینه حوزه فرهنگ تصمیم بگیرند و عمل کنند، انگیزه کافی را ندارند. بنده 9 ماهی است که به واسطه برگزاری جلسات فرهنگی در خبرگزاری فارس، از نزدیک با دغدغه‌ها و مشکلات اهالی فرهنگ روبرو بودم. در واقع مسئولان فرهنگی کجا هستند و چرا رسیدگی نمی‌کنند. مدیرعامل خبرگزاری فارس با طرح این سؤال که چرا بودجه و امکاناتی که باید صرف اهالی فرهنگ شود جای دیگری صرف می‌شود، ابراز داشت: باید در بودجه فرهنگی و ایجاد انگیزه و ایمان در میان مسئولان فرهنگی فکری کرد، چرا کسانی که در جمهوری اسلامی سرگروه اپوزیسیون هستند، از همه امکانات استفاده می‌کنند نشریه منتشر می‌کنند و فیلم می‌سازند، در حالی که میان آن‌ها انگیزه و باور وجود ندارد.

7432
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.