میزبانی بقاع متبرکه اصفهان از 4 میلیون نفر بار زائر ومسافر نوروزی / ثبت 21 وقف جدید توسط واقفان خیر اندیش

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : 340 بقعه متبرکه استان اصفهان به مدت 20 روز با اجرای طرح آرامش بهاری میزبان بیش از 4 میلیون نفر بار زائر از سراسر کشور بودند.
دوشنبه، 21 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
میزبانی بقاع متبرکه اصفهان از 4 میلیون نفر بار زائر ومسافر نوروزی / ثبت 21 وقف جدید توسط واقفان خیر اندیش
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : 340 بقعه متبرکه استان اصفهان به مدت 20 روز با اجرای طرح آرامش بهاری میزبان بیش از 4 میلیون نفر بار زائر از سراسر کشور بودند.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور طرح آرامش بهاری در راستای پذیرایی از مسافران و زائران بقاع متبرکه با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی از 25 اسفند ماه 1395 در 340 بقعه متبرکه سراسر استان اصفهان آغاز و تا 15 فروردین ماه به مدت 20 روز این طرح اجرا شد.

وی در ادامه افزود: در مدت اجرای این طرح آستان مقدس بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان سراسر استان میزبان بیش از  4 میلیون نفر بار  زائر ومسافر  بودند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین در راستای اجرای این طرح تعداد 383 نفر از خادمین ثابت، 4290 نفر از خادمین افتخاری، 1479 نفر از هیئت امنای بقاع متبرکه و 232 نفر از مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه به ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی پرداختند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه خاطر نشان کرد : که اداره اوقاف و امور خیریه به منظور برگزاری هر چه بهتر این طرح و با رویکرد ارائه خدمات بهینه فرهنگی، رفاهی و ارتقاء سطح دانش افزایی و مهارت آموزی هیئت امنا، مدیران مراکز فرهنگی قرآنی و خادمین بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری، دوره آموزشی ویژه ای طی 5 روز در 5 نقطه جغرافیای استان با حضور تعداد 1520 نفر از مجریان این طرح در سطح بقاع متبرکه با بهره گیری از اساتید مجرّب اعزامی از سازمان اوقاف و امور خیریه و معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل برگزار کرد.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده و با تدابیری که از قبل انجام شده بود نیز اسکان مسافرین در 113 بقعه متبرکه پیش بینی و انجام شد که تعداد 121/850 نفر از مسافرین و زائرین از زائر سراها و اماکن رفاهی بقاع متبرکه استفاده کردند همچنین تعداد 360/807 نفر از مسافران و زائران نیز به صورت اماکن اسکان داده شدند.

وی در ادامه افزود: ارسال اطلاعات GIS تعداد 336 امامزاده واجب التعظیم و بقاع متبرکه جهت بار گزاری در سامانه مسافر یار ستاد تسهیلات نوروزی استان اصفهان و نرم افزار گردشگری کجاس انجام شده بود که در طول ایام نوروز در دستری مسافران و زائران این اماکن متبرکه بود.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به وقف های ثبت شده در ایام نوروز توسط واقفان نیک اندیش اشاره و عنوان کرد: تعداد 21 مورد وقف جدید به ارزش 86 میلیارد و 60 میلیون ریال توسط واقفان خیر اندیش با نیات مذهبی، اجتماعی و... در استان وقف و به ثبت رسید.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.