نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

وقف یکی ازمولفه‌های اقتصادمقاومتی وکاهش فاصله طبقاتی است / گامی برای کاهش مشکلات موقوفات روستایی

تفاهم نامه همکاری های مشترک میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف وامور خیریه به منظور صدوراسناد مالکیت اراضی وقفی، ساخت ابنیه با کاربری های تعریف شده در اسناد وقفی و نیز حمایت از تولید و عرضه مسکن روستایی و شهرهای کوچک زیر 25 هزار نفر به امضا رسید.
سه‌شنبه، 19 ارديبهشت 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
وقف یکی ازمولفه‌های اقتصادمقاومتی وکاهش فاصله طبقاتی است / گامی برای کاهش مشکلات موقوفات روستایی
تفاهم نامه همکاری های مشترک میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف وامور خیریه به منظور صدوراسناد مالکیت اراضی وقفی، ساخت ابنیه با کاربری های تعریف شده در اسناد وقفی و نیز حمایت از تولید و عرضه مسکن روستایی و شهرهای کوچک زیر 25 هزار نفر به امضا رسید.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، مراسم امضای تفاهم نامه  نامه همکاری مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه" به منظور ایجاد وحدت رویه در صدور اسناد مالکیت اراضی موقوفه و اعیانی های احداثی توسط اشخاص در این اراضی و همچنین صدور اسناد مالکیت مساجد و بقاع متبرکه و در صورت لزوم ساخت ابنیه با کاربری های تعریف شده در اسناد وقفی و نیز همکاری و مشارکت در تولید و عرضه مسکن برای اقشار کم درآمد، در راستای  اجرای سیاست های کلی قانون برنامه ششم توسعه کشور و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و الحاقات بعدی و آیین نامه های اجرایی آن صبح امروز دوشنبه  به امضای رو سای این  دو سازمان رسید.

 براساس این گزارش در مراسم امضای این تفاهم نامه حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و  رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ما باید در بحث مدیریت منابع انسانی و سرمایه ای که در اختیارمان است لحاظ کنیم  ایجاد یک وحدت رویه در بین دستگاههای مختلف برای  حل و فصل مشکلات است لذا هرجا تفاهم و کار کارشناسی حقوقی انجام شده؛ ثمرات و برکاتی را برای مردم در پی داشته است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ما در روستاها و شهرهای کوچک مشکلاتی داشته و داریم. مردم موقوفاتی را وقف کردند که به لحاظ احراز سند مالکیت باید تکلیفشان مشخص شود. یقینا بنا به اقتضائات تمدن بشری و زندگی اجتماعی که رو به پیشرفت است قطعا تغییراتی در روستاها و شهرهای کوچک ایجاد خواهد شد. از طرفی هم لازم است حق و حقوق واقف را رعایت کنیم. این موضوع را دوستان هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ حقوقی در انعقاد این تفاهم نامه  بررسی کرده اند.

رئیس سازمان اوقاف گفت: بعضی ممکن است با کم لطفی عنوان کنند که وقف مانع پیشرفت اقتصاد می شود؛ در حالی که اینطور نیست. یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی و کاهش فاصله طبقاتی بین جامعه، وقف است و ما مسلمانان افتخار می کنیم از زمان پیامبر (ص) تا کنون، موقوفات در جامعه اسلامی خدمات معنوی و مادی ایجاد کرده است.

به گفته رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، در این تفاهم نامه کار کارشناسی حقوقی و شرعی انجام شده است که امیدواریم مشکلات مردم در اراضی موقوفه حل شود و از خدمات آن بهره مند شوند.

حجت الاسلام  محمدی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای اراضی موقوفه که بعضا تصرف یا توسط برخی افراد به فروش می رسد داشته اید، اظهار کرد: ما نسبت به رسیدگی به این موضوعات یک مجموعه حقوقی داریم. گزارشاتی که به ما می رسد مورد بررسی قرار می گیرد و مطابق آن با رعایت موازین شرعی و حقوقی اقدام می کنیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در مورد مساحت موقوفات کشور هنوز جمع بندی دقیق در دست  نداریم البته. یک بخش از موقوفات مربوط به  آستان قدس رضوی و همچنین موقوفات مربوط به آستانهای دیگر و نیز بخش دیگری از موقوفات  است که دارای متولی هستند، این متولیان از وراث واقف هستند که در حال حاضر بیش از ۸ هزار متولی داریم.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.