بایدها و نباید های کاشت دندان

رئیس کنگره دندانپزشکی نقش جهان گفت: مهمترین اصل برای حفظ و نگهداری ایمپلنت رعایت بهداشت دهان ودندان به شکل صحیح و ایده آل است و کاشت دندان هیچ عارضه ای به همراه ندارد و فواید و منافع زیادی را نصیب بیمار در کوتاه مدت و دراز مدت می‌کند.
شنبه، 28 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمود عالی نژادیان
موارد بیشتر برای شما
 بایدها و نباید های کاشت دندان
رئیس کنگره دندانپزشکی نقش جهان گفت: مهمترین اصل برای حفظ و نگهداری ایمپلنت رعایت بهداشت دهان ودندان به شکل صحیح و ایده آل است و کاشت دندان هیچ عارضه ای به همراه ندارد و فواید و منافع زیادی را نصیب بیمار در کوتاه مدت و دراز مدت می‌کند.
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کورش رحیمی در آستانه برگزاری کنگره دندانپزشکی نقش جهان افزود: نام نقش جهان آوازه جهان و آمیخته با نام اصفهان است و این بار نام زیبایی نقش جهان را با دندانپزشکی در آمیختیم تا افتخاری بزرگ باشد برای همشهریان عزیز،فهیم و مهمان نواز اصفهان همچنین نشان (برند) کنگره دندانپزشکی نقش جهان را ثبت کردیم تا هر دندانپزشکی هر کجای دنیا که باشد تا این نام را شنید، دندانپزشکان اصفهان و کنگره دندانپزشکی نقش جهان را به یاد بیاورید حضور بیش از هزار دندانپزشک از سراسر کشور و استادان نام آور ایران و شرکت های بزرگ تجهیزات و مواد دندانپزشکی دنیا در ابتدای شهریور خاطره ای بزرگ برای دندانپزشکان رقم خواهد زد.
وی با اشاره به اینکه کارگاه  مطب داری و اخلاق حرفه‌ای در این کنگره مد نظر قرار گرفته است، گفت: جای این موضوع در کنگره‌های قبلی خالی بود و ما سعی کردیم مباحثی را به این امر اختصاص دهیم همچنین با پیشرفت علم و افزایش میزان تقاضای بیماران، دندانپزشکان لازم بوده بیشتر با اصول پذیرش بیمار آشنا و با اخلاق مداری و اصول حرفه‌ای در صحنه رقابت با همکاران خود گام بردارند.
رحیمی افزود: نحوه آموزش کارکنان، طراحی مطب، پرونده نویسی بیمار از جمله مسائلی است که در این کارگاه  اختصاصی اخلاق مداری و اصول حرفه‌ای مطرح می‌شود.
وی با بیان اینکه نسبت به کشورهای پیشرفته جامعه پزشکی ما مقداری از این مبحث عقب است، گفت: شاید پیش از این به دلیل تقاضای کمتر درمان و تعداد دندانپزشکان این موضوعات چندان مورد توجه نبود ولی اکنون با افزایش تعداد دانش آموختگان و شیوه‌های نوین درمانی اصول مطب داری و اخلاق حرفه‌ای بیشتر باید مد نظر قرار گیرد.
نایب رئیس انجمن دندانپزشکی اصفهان در ادامه به موضوع ایمپیلت اشاره کرد و گفت: همه کسانی که دندان از دست رفته دارند به شرط دارا بودن استخوان کافی و بافت نرم سالم، نامزد جای گذاری ایمپلنت هستند. هرچند حتی در صورت نبود دو عامل فوق با انجام جراحی های اصلاحی می‌توان به شرایط مناسب برای گذاشتن ایمپلنت دست پیدا کرد.
رحیمی با اشاره به اینکه جای گذاری ایمپلنت در ناحیه بی دندانی مانع تحلیل استخوان فکین می‌شود، گفت: جای گذاری ایمپلنت در ناحیه دندان از دست رفته آسیبی به دندانهای مجاور وارد نمی‌کند همچنین در بسیاری موارد جایگزینی دندان یا دندان‌های از دست رفته بنا بر تبحر دندانپزشک زیبایی مطلوبتری را تأمین می‌کند و جای گزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت راحتی و قدرت جویدن بسیار خوبی را به بیمار می‌دهد البته بیماری‌های سیستمیک اتوایمیون و بیمارانی که تحت شیمی درمانی و پرتودرمانی هستند منع درمان دارند.
نایب رئیس انجمن دندانپزشکی اصفهان اضافه کرد: در صورت رعایت اصول جراحی و جای گذاری ابمپلنت و رعایت بهداشت از سوی بیمار هرگز ایمپلنت پس نخواهد زد و در حقیقت درمان ایمپلنت در صورت رعایت اصول، موفقیت آمیزترین درمان دندانپزشکی است.
وی افزود: در صورت رعایت بهداشت از سوی بیمار و انجام کار ایدآل دندانپزشک ایمپلنت یک درمان مادام العمر است. البته بدیهی است بیماری‌های صعب العلاج که منجر به عوارض بافت نرم و استخوان فکین بیمار شوند حیات و طول عمر ایمپلنت را دستخوش تغییر خواهد کرد.

/117/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.