ایجاد ۴۴۰۰ شغل در بزرگترین باغ موقوفه کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از ایجاد ۴هزار و چهارصد شغل ثابت و فصلی در باغ موقوغه میر سعدالله ایلخانی، بزرگترین باغ موقوفه کشور در شهرستان رامیان خبر داد.
يکشنبه، 14 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایجاد ۴۴۰۰ شغل در بزرگترین باغ موقوفه کشور
به گزارش راسخون به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله سلیمانی فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در جمع خبرنگاران گفت: ۴هزار و چهارصد شغل ثابت و فصلی در باغ موقوغه میر سعدالله ایلخانی، بزرگترین باغ موقوفه کشور در شهرستان رامیان ایجاد شده است.
وی افزود: حدود ۱۲۰ سال پیش شخصی بنام میرسعدالله ایلخانی زمینی به وسعت ۳۶۵ هکتار را به نیت طلاب علوم دینی حوزه علمیه سعدیه شهرستان رامیان وقف کرده است.
حجت الاسلام سلیمانی فرد تصریح کرد: درختان این باغ به دودسته درختان مثمر (هلو، شلیل، آلو،خرمالو) و مثمر(صنوبر) تقسیم می شوند که تعداد درختان مثمر۲۰۰هزار اصله و درختان غیرمثمر۲۱۰ هزار اصله است.
وی خاطرنشان کرد: این باغ موقوفه درسال ۱۳۹۳ توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی، رئیس سازمان اوقاف و نماینده ولی فقیه افتتاح شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: درآمد این موقوفه تا قبل از سال۹۰، حدود ۵۰۰ میلیون ریال و بعد از سال۹۰ به حدود ۳۰ میلیارد ریال رسیده است.
وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این باغ، گفت: انجام پروژه لوله کشی قطره ای، تسطیح ۲۰ هکتار از اراضی حاشیه که به نیزار تبدیل شده بود، انجام پروژه برق رسانی و احداث ستون‌های برق در باغ به طول ۳ کیلومتر و... از جمله اقدامات انجام شده توسط اوقاف گلستان و بنیاد توسعه وعمران موقوفات بوده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.