تلویزیون‌هایی که با قدرت ذهن و حرکات قرنیه چشم کاربران کنترل می‌شوند

سامسونگ تلاش دارد تا با توسعه سیستمی هوشمند بتواند امکانی را فراهم کند که افراد تنها با قدرت ذهن خود بتوانند تلویزیون منزلشان را کنترل کنند.
پنجشنبه، 24 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تلویزیون‌هایی که با قدرت ذهن و حرکات قرنیه چشم کاربران کنترل می‌شوند
سامسونگ تلاش دارد تا با توسعه سیستمی هوشمند بتواند امکانی را فراهم کند که افراد تنها با قدرت ذهن خود بتوانند تلویزیون منزلشان را کنترل کنند.

به گزارش راسخون به نقل از کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان؛ همواره یکی از چالش‌های افراد تنبل این بوده که چطور خود را به کنترل تلویزیون برسانند و کانال آن را تغییر نموده و یا صدای دستگاه را کم و زیاد کنند. اما جدای از این گروه، بخشی از افراد با معلولیت‌های جسمی و حرکتی هم وجود دارند که ناخواسته انجام این امور برایشان بسیار دشوار است. به همین خاطر سامسونگ تلاش دارد تا با توسعه سیستمی هوشمند بتواند امکانی را فراهم کند که این افراد تنها با قدرت ذهن خود بتوانند تلویزیون منزلشان را کنترل کنند.

شرکت سامسونگ در حال حاضر از محبوبترین و برترین سازندگان محصولات و تجهیزات صوتی و تصویری در سراسر جهان است که محصولات فراوانی را در گروه‌های مختلف تولید می‌کنند و با توجه به این که این شکرت خود از برترین و پیشروترین شرکت‌های توسعه‌دهنده پنل‌های نمایشگر است همواره محصولات جدید و با آخرین تکنولوژی‌ها را روانه بازار می‌کند.

اما ترکیب این پنل‌های با کیفیت با سیستم‌های نرم‌افزاری که تنها با مغز انسان کنترل می‌شوند، می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد که سامسونگ در نظر دارد تا آن را به زودی به صورت عملی و تجاری درآورده و به کار گیرد.

به تازگی دفتر تحقیق و توسعه سامسونگ در سوئیس اعلام کرده که در تحقیقات مشترکی با دانشمندان سوئیسی توانسته سیستمی تحت عنوان Project Pontis را توسعه دهد که با استفاده از قدرت ذهن و البته به کمک سیستم شناسایی حرکات قرنیه چشم کاربر می‌تواند دستورات صادره در خصوص کنترل تلویزیون را شناسایی نموده و اجرا کند. البته این گروه اعلام نموده که این تنها فاز اولیه کار است و در فاز بعدی سیستم خواهد توانست تنها با شناسایی دستورات ذهنی فرد عملیات کنترل را صورت دهد.

همانطور که می‌دانید استفاده از دستورات مغزی برای کنترل دستگاه‌ها ایده چندان جدیدی نیست و برای مثال بازی‌های Mindflex که توسط شرکت Mattel تولید می‌شوند نیز می‌توانند تنها با قدرت ذهن کاربر امکان بازی کردن با قدرت ذهن را تنها با قرار دادن یک سربند کوچک روی سر کاربر فراهم کنند.

هنوز از ساز و کار دقیق و نحوه عملکرد Project Pontis سامسونگ اطلاعات زیادی منتشر نشده است ولی به نظر برای استفاده از امواج کنترلی مغز باید این پروژه نیز به سربندهایی خاص متوسل شود. دریافت امواج مغزی به دلیل دامنه کوچک آنها و تأثیرپذیری بالا از امواج مزاحم محیطی فرآیند دشواری بوده و باید دریافت کننده در فاصله بسیار نزدیکی از مغز قرار بگیرد  چراکه سربندهای حال حاضر این طرح برای استفاده عملی به هیچ عنوان مناسب نیستند. نکته آخر این است که زمان معرفی نهایی فناوری ابداعی نیز مشخص نیست ولی در گزارش منتشر شده مهندسین سامسونگ عبارت "آینده نزدیک" را به کار برده‌اند که نشان می‌دهد فاصله چندانی با رسیدن به محصول تجاری نخواهیم داشت.




 

مطالب مرتبط
سواد رسانه ای؛ ضرورتی انکارناپذیر در عصر ارتباطات
ناتو به دنبال استارت‌آپ‌ها و تکنولوژی‌های مخرب برای شکست تکنولوژی‌های نوظهور است
بهترین دارو برای سرفه مصرف نکردن دارو است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.