سونامی هولناک مرگ بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم

تکرار سونامی هولناک مرگ بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم؛ در کمتر ٢٤ ساعت١٧ نفر جان باخت
چهارشنبه، 14 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
سونامی هولناک مرگ بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم
تکرار سونامی هولناک مرگ بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم؛ در کمتر ٢٤ ساعت١٧ نفر جان باخت
 
به گزارش راسخون؛ پرونده ای که به خاطر تلفات مشروبات الکلی تقلبی در بندرعباس گشوده شده همچنان به شکل وحشتناکی باز است.تا لحظه تنظیم این خبر ١٦ نفر در بندر عباس ویک نفر در بجنورد جان باخته است.
به گفته مقامات پلیس آگاهی بندر عباس در حال حاضر ١٥٠ نفر دیگر بر اثر مسومیت بستری شده که حال ١٠نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

متهمان این پرونده زن و شوهری هستند که در بندرعباس با احداث کارگاهی اقدام به تهیه و فروش مشروبات الکلی تقلبی کرده اند.این متهمان هم اکنون دستگیر شده و در جریان بازپرسی قرار گرفته اند.
 
مسمومیت بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی علاوه بر بندرعباس در استان های البرز،خراسان وفارس نیز مشاهده می شود.

طبق آخرین اخبار بر اثر مصرف مشروبات الکلی در بجنورد نیز، یک تن جان باخت و ۱۲ تن مسموم شدند. حال ۴ تن از بستری‌شدگان در بیمارستان امام حسن (ع) مساعد نیست.اما دو تن از بستری‌شدگان به تشخیص پزشک معالج از بیمارستان مرخص شدند.
 
پیرحسین کولیوند، رئیس ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از ابعاد بزرگ این حادثه در استان های مختلف خبر داد و گفت: بنا بر گزارش‌های رسیده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسمومیت با الکل متانول در برخی استان‌های کشور مانند البرز، خراسان شمالی و هرمزگان متأسفانه باعث مرگ تعدادی شده است.به گفته دکتر کولیوند، علائم مسمومیت در برخی مواقع با تأخیر نمایان می‌شود که این عوارض می‌تواند موجب کوری، نارسایی حاد کلیه، کما و در نهایت منجر به مرگ افراد شود.

 همچنین  طبق گفته دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،گروه سنی افراد مسموم شده از ۱۷ تا ۵۰ سال است.

این اتفاق تازه ای نیست و متاسفانه تلفات براثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی تبدیل به یک کابوس سریالی در کشورمان شده که در مدت زمان کوتاهی دوباره تکرار می شود.مرداد سال گذشته نیز مشروبات الکی تقلبی در استان فارس ٣قربانی گرفت. همزمان ٥ نفر در استان کرمان نیز به خاطر مصرف اینگونه مشروبات جان باخت.

کارشناسان پزشکی قانونی علت اغلب این مسمومیت های کشنده را وجود متانول در مشروبات الکلی اعلام کرده اند.متانول در واقع همان الکل چوب است این ماده بسیار سمی است و نوشیدن آن موجب نابینایی و حتی مرگ می‌شود. به قدری که حتی هنگام استفاده آزمایشگاهی از متانول توصیه می شود باید از ماسک و دستکش استفاده کرد چون از طریق تنفس و پوست وآشامیدن نیز می‌تواند جذب شود.

تشخیص الکل اتانول یا همان الکل میوه از متانول کار ساده ای نیست. مصرف کننده در صورت وجود این ماده سمی در مشروبات الکلی به هیچ عنوان نمی تواند وجود متانول را احساس کند چراکه رنگ،بو و حتی مزه آن درست شبیه اتانول است.از این رو میزان خطر پذیری مصرف مشروبات الکلی دست ساز بسیار بالاست.

همه این اتفاقات در حالی رخ داده که تهیه و مصرف مشروبات الکلی خلاف قانون و مقررات است و از همه مهمتر اینکه در ماه محرم  شاهد چنین اتفاقی هستیم. ایامی که در آن حتی طبق آمار هر ساله پلیس جرم و جنایت کاهش می یابد.از این رومخاطبان نسبت به این خبر واکنش های متفاوتی از خود نشان داده اند.برخی متعقدند با متخلفان باید حدی تر برخورد شود برخی از سقوط اخلاقی در جامعه گفته اند و خیلی ها هم  به مسائل اجتماعی دیگر مثل فقر،بیکاری،مشکلات آموزش و پرورش،ضعف فرهنگی و... اشاره کرده اند.

به قلم محمد صادق خسروی




 

مطالب مرتبط
شکافی تاریخی میان آمریکا و متحدان
دیوانه‌ی عربستان به دنبال بمب اتم!
«قدرت تیز» و گلوی عمو سام!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.