حجت‌الاسلام پناهیان: ما انقلاب کردیم که با خدا باشیم نه آنکه آمریکا را به کدخدایی بپذیریم

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه انتخاب نادرست موجب سوزانده شدن خشک و تر می‌شد، بیان کرد: کسانی که آمریکا را به کدخدایی جهان پذیرفته‌اند و می‌خواهند زمینه ارتباط و سازش را با آن فراهم کنند، مملکت را به سمت بدبختی می‌‌کشاند. ما انقلاب کردیم که با خدا باشیم نه آنکه آمریکای استعمارگر را به کدخدایی بپذیریم.
شنبه، 8 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حجت‌الاسلام پناهیان: ما انقلاب کردیم که با خدا باشیم نه آنکه آمریکا را به کدخدایی بپذیریم
 ویرایش عکس آذرماه 98

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه انتخاب نادرست موجب سوزانده شدن خشک و تر می‌شد، بیان کرد: کسانی که آمریکا را به کدخدایی جهان پذیرفته‌اند و می‌خواهند زمینه ارتباط و سازش را با آن فراهم کنند، مملکت را به سمت بدبختی می‌‌کشاند. ما انقلاب کردیم که با خدا باشیم نه آنکه آمریکای استعمارگر را به کدخدایی بپذیریم.

به گزارش  راسخون به نقل از ایکنا، مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی شب گذشته، ۷ دی‌ماه در مسجد امام خمینی (ره) قزوین با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، منوچهر حبیبی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین، جمعی از مسئولان و خیل کثیری از اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌رضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، در این مراسم با اشاره به قیام مردم قزوین در ۷ دی ۵۷ اظهار کرد: قزوین الگوهای بزرگ مقاومت را در خود دارد به‌گونه‌ای که بیداری اسلامی خود را در واقعه ۷ دی‌ماه در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به اثبات رساندند.

وی افزود: قیام ۷ دی قزوین به‌واسطه روحیه ظلم‌ستیزی مردم این شهر علیه رژیم ستم‌شاهی طاغوت قبل از ۹ دی بصیرت و بیداری اسلامی مردم این خطه را به نمایش گذاشته است.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به ابعاد و زوایای مختلف فتنه ۸۸ خاطرنشان کرد: باید اهداف و نقش دشمنان و فتنه‌گران در به وجود آمدن فتنه سال ۸۸ را شناخت و با تبیین حرکت مردمی در حماسه ۹ دی که نمایش بصیرت ملت ایران بود، جایگاه آن را در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و خاموش کردن این فتنه موردتوجه قرار داد. 

وی گفت: هر گاه در راه خداوند قدم در مسیر مبارزه بگذاریم بی‌شک پروردگار متعال ما را کفایت می‌کند؛ این نکته‌ای است که امروز همگان به آن دست‌یافته‌اند به‌گونه‌ای که یک کارشناس یمنی پس از ایراد سخنرانی در دانشگاه تهران تأکید می‌کند «ایران به اتکای موشک قیام نکرد؛ بلکه متکی بر خداوند و ملت خود بود».

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از اینکه برخی سیاستمداران نادان برای ادامه کار، خود را محتاج دیدن دَم کدخدا می‌دانند، گفت: در برخی از این افراد نشانه‌هایی از نفوذ دشمن دیده می‌شود. 

وی تصریح کرد: یکی از دلایل گرانی دلار و مشکلات به وجود آمده فعلی در بی‌کفایتی برخی از مسئولانی بود که به‌جای کسب رضایت خدا تلاش خود را در جلب نظر کدخدا می‌دانستند.

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه انتخاب نادرست موجب سوزانده شدن خشک و تر می‌شد، بیان کرد: کسانی که آمریکا را به کدخدایی جهان پذیرفته‌اند و می‌خواهند زمینه ارتباط و سازش را با آن فراهم کنند، مملکت را به سمت بدبختی می‌‌کشاند.

وی تصریح کرد: ما انقلاب کردیم که با خدا باشیم نه آنکه آمریکای استعمارگر را به کدخدایی بپذیریم.

این کارشناس سیاسی و دینی با اشاره به حوادث یمن و الگوبرداری آن‌ها از انقلاب ایران ادامه داد: مردم یمن به‌واسطه توکل عمیقی که به پروردگار دارند توانسته‌‌اند راه هشت‌ساله دفاع مقدس مردم ایران را ۴ سال طی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خداوند در این قرآن کریم خطاب به پیامبر خود می‌فرماید «باید در عین داشتن توکل به خدا استقامت ورزی در حالی که باید دوستان و همراهانت نیز همین ویژگی را داشته باشند».

حجت‌الاسلام پناهیان عنوان کرد: فردی که کارمندی و کارگری را به‌جای کارآفرینی و شغل آزاد انتخاب می‌کند سقف روزی‌اش بسته می‌‌شود چرا که در اسلام به جز در ضرورت کارمند یا کارگر شدن، مورد تأیید نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: برای گشایش در امور باید به نصرت الهی، توجه به امر پروردگار و توکل به ذات حق تکیه و تأکید داشته باشیم. 

به گزارش ایکنا، مداحی مهدی سلحشور و اجرای گروه سرود از دیگر بخش‌های این مراسم بود. 



 

مطالب مرتبط
گذشت اولیای دم به احترام حضرت معصومه(س)
مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در حسینیه امام خمینی(ره) + فیلم و عکس
پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی به‌ مناسبت درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.