حجت‌الاسلام پناهیان: نفوذی‌ها مردم را فقیر می‌کنند تا زمینه فتنه‌های بعدی را ایجاد کنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مشکلات اقتصادی ما در کشور به خاطر عدم مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح مسئولان است، اگر مردم مسئول خوبی را انتخاب کنند مشکلات اقتصادی حل می‌شود.
يکشنبه، 9 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حجت‌الاسلام پناهیان: نفوذی‌ها مردم را فقیر می‌کنند تا زمینه فتنه‌های بعدی را ایجاد کنند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مشکلات اقتصادی ما در کشور به خاطر عدم مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح مسئولان است، اگر مردم مسئول خوبی را انتخاب کنند مشکلات اقتصادی حل می‌شود.

به گزارش  راسخون به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در ویژه برنامه شب نهم دی‎ماه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: با بررسی و رصد تاریخ این مهم کشف می‌شود که هر زمانی قدرت اسلام بیشتر شده، مکر و حیله دشمنان نیز بیشتر شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اکنون حمله‌های فکری دشمن علیه ملت ایران با ادبیات دینی است، در دهه‌های گذشته حملات فکری دشمن با ادبیات غیر دینی بود، چون در آن دوره شکست خورد سعی کرد تا برای گمراهی مردم از ادبیات و الفاظ دینی استفاده کند.

وی ادامه داد: برخی از افراد از داخل کشور در اجرای مکر و حیله دشمن، اهداف آن‌ها را دنبال می‌کنند، مثلا دشمن برای نفوذ بیشتر در کشور می‌گوید تحریم‌ها را زیاد می‌کنیم و در داخل نیز افراد نفوذی و منافقان برای اجرای نقشه پنهانی دشمن نرخ دلار را شبانه‌روزی افزایش می‌دهند تا حواس مردم به سمت نرخ ارز و تحریم برود.

پناهیان صهیونیست را از دشمنان اساسی اسلام برشمرد و تاکید کرد: صهیونیست در جهان آن‌قدر پیچیده عمل می‌کند که مردم به سادگی مکار بودن آن‌ها را باور نمی‌کنند.

وی گفت: برخی از جریانات در اروپا اکنون به این فهم رسیده‌اند که افرادی آنها را هدایت می‌کرده و ناخواسته کاری را که آنها می‌خواستن، انجام می‌دادند لذا اکنون شاهد تظاهرات در کشورهای اروپایی هستیم.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: هر چقدر ما مقتدرانه‌تر عمل می‌کنیم، آنها هم فتنه‌هایشان بیشتر می‌شود، در روایات متعدد آمده که در آخر زمان دشمنان اسلام با قرآن به جنگ اسلام می‌آیند به این معنا که در فضای فتنه‌های آخر زمان تشخیص حق و باطل خیلی سخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه شیعیان در فتنه‌های آخر الزمان مورد امتحان قرار می‌گیرند، افزود: فتنه 88 یک توطئه کاملا رنگی و آمریکایی به‌شمار می‌رفت چون آمریکایی‌ها با رمز تقلب فقط به دنبال ایجاد تظاهرات و شورش بودند.

وی با اشاره به اینکه فتنه آمریکایی‌ها زیاد پیچیده نیست، عنوان کرد: در مقابل آمریکا، انگلیسی‌ها هستند که فتنه‌های پیچیده طراحی می‌کنند، تقریبا می‌توان گفت که توسعه و ایجاد داعش از تفکرات انگلیسی‌ها گرفته شده بود.

پناهیان با اشاره به اینکه افراد نفوذی مردم کشور را فقیر می‌کنند تا زمینه فتنه‌های بعدی را ایجاد کنند، تاکید کرد: امام راحل در سخنرانی خود فرموده بودند که اگر باب مذاکره با آمریکایی‌ها را شروع کنیم راه نفوذی‌ها نیز به کشور گشوده خواهد شد.

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: فتنه‌های آخر زمان مثل فتنه‌های صدر اسلام نیست، چون فتنه‌های صدر اسلام صدها سال طول می‌کشید ولی در آخر زمان سریع رسوا می‌شود.

وی گفت: البته با یک روش می‌توان حق و باطل در فتنه‌های آخر زمان را به سهولت تشخیص داد، آن روش توجه به جبهه‌گیری دشمن است، هر کجایی که دشمن جبهه گرفت آن جبهه باطل است.

پناهیان گفت: دشمن در فضای مجازی پیوسته در حال شبهه اندازی است که «انقلاب در این چهل سال چه دستآوردی داشته؟» واضح‌ترین پاسخ همین قدرت نظامی و سیاسی ما در منطقه است.

وی تأکید کرد: مشکلات اقتصادی ما در کشور به خاطر عدم مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح مسئولان است و ربطی به انقلاب ندارد، اگر مردم مسئول خوبی را انتخاب کنند مشکلات اقتصادی حل می‌شود.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر عقل است، خاطرنشان کرد: برخی در موضوع تحریم ها و مذاکرات روحیه انقلابی و عاقلانه خویش را کنار گذاشتند و با روحیه سازش‌کارانه فقط به آمریکایی ها باج دادند.ما اگر محکم در مقابل دشمن بایستیم آن‌ها یقینا عقب نشینی خواهند کرد و از موضع گیری خود پشیمان می‌شوند. 




 

مطالب مرتبط
یادداشت | اگر رفتنی بودیم چرا نرفته‌ایم؟!
استقبال موشکی از سفر ترامپ به عراق/ فرش قرمزی در کار نخواهد بود
ظریف: اروپایی‌ها آمادگی هزینه کردن را ندارند/اروپا در قضیه SPV ضرر کرده است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.