رهبر مخالفان ونزوئلا ممنوع‌الخروج شد؛ امکان دستگیری وی وجود دارد/کاخ سفید تهدید کرد

کاخ سفید اعلام کرد در صورت دستگیری گوایدو، کاراکاس با «عواقب جدی» رو‌به‌رو خواهد شد.
چهارشنبه، 10 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
رهبر مخالفان ونزوئلا ممنوع‌الخروج شد؛ امکان دستگیری وی وجود دارد/کاخ سفید تهدید کرد
کاخ سفید اعلام کرد در صورت دستگیری گوایدو، کاراکاس با «عواقب جدی» رو‌به‌رو خواهد شد.

به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ مشاور امنیت ملی آمریکا، جان بولتون، که پیش از این  دولت کاراکاس را دولت «غیرقانونی» خوانده بود تهدید کرد در صورت دستگیری گوایدو، آمریکا متقابلا اقدام خواهد کرد.

روز سه شنبه، بولتون در توییتی به نیکولاس مادورو که رییس جمهور خود خوانده ونزودلا را تهدید کرده بود گفت: «دوباره تاکید می کنم – آنهایی که سعی در از بین بردن دموکراسی و آسیب رساندن به گوایدو هستند با عواقب جدی روبه‌رو خواهند شد.»

پیش‌تر رسانه‌های محلی گزارش داده بودند که دیوان عالی ونزوئلا اعلام کرده است گواویدا به دلیل «جرایم سنگینی که قانون اساسی را تهدید می‌کند» تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. مقامات ممکن است حساب‌های بانکی گوایدو را ببندند و او را ممنوع الخروج کنند.

روز دوشنبه نیز جان بولتون و وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرده بودند ایالات متحده تمام دارایی‌ها نفتی ونزوئلا را ضبط کرده است و آنها را تنها از طریق دو کانال در اختیار این کشور قرار می‌دهد؛ یا دستیابی به این دارایی‌ها را به گوایدو خواهد داد یا اینکه انتخابات جدیدی برگزار شود که آمریکا آن را تایید کند.  

گوایدو در اوایل ماه جاری میلادی با حمایت مجلس ملی این کشور، مجلسی که در سال 2015 انتخاب شده بود، خود را به عنوان رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد.

نیکولاس مادرو در ماه مه سال 2018 مجددا توسط مردم به عنوان رییس جمهور انتخاب شد، اما اپوزیسیون تحت حمایت آمریکا او را «غاصب» نامید.

آمریکا، کانادا، استرالیا و برخی کشورهای دیگر از گوایدو حمایت کردند، در حالی که روسیه، چین، کوبا، ایران، و بولیوی از رییس جمهور قانونی این کشور، مادورو حمایت کرده‌اند.

مادورو، آمریکا را متهم به دخالت و کودتا در کشورش کرد و روز دوشنبه به ترامپ گفت که دست از سر کشورش بردارد.
 
 

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.