گوایدو از پنتاگون درخواست کمک می‌کند

جان گوایدو به هوادارانش گفت که خواستار «ارتباط مستقیم» با پنتاگون است
يکشنبه، 22 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
گوایدو از پنتاگون درخواست کمک می‌کند
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، جان گوایدو در نشستی در کاراکاس گفت از نماینده خود در آمریکا خواسته است تا با پنتاگون ملاقاتی داشته باشد و از آنها برای حل بحران سیاسی ونزوئلا درخواست «همکاری» کند.

گوایدو در این نشست که روز شنبه برگزار شد گفت: «به سفیرمان در ایالات متحده آمریکا فرمان دادیم تا دیدار فوری با ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا برای برقراری ارتباط مستقیم داشته باشد.» به نوشته راشاتودی، گوایدو ظاهرا با این اقدام به دنبال افزایش روحیه طرفداران خود پس از کودتای نافرجام هفته گذشته خود است.

او در ادامه افزود: «ما از همان ابتدا گفته بودیم که از تمامی منابع موجود برای تحت فشار قرار دادن (حکومت مادورو) استفاده خواهیم کرد.»

فرماندهی جنوبی آمریکا در توییتی نوشت آنها «به دنبال بحث و گفتگو در مورد چگونگی حمایتمان از» فرماندهان نیروی دریایی ونزوئلا هستیم؛ آنهایی که «مردم ونزوئلا و بازاصلاح قانون اساسی را در اولویت قرار دادند.»

همچنین این فرماندهی آمریکایی در ادامه توییت خود نوشت زمانی که گوایدو و دولت مشروع ونزوئلا دعوت به اقدام نظامی علیه مادورو کنند آنها «کاملا آماده» برای این اقدام هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جمعیتی بالغ بر 1500 تا 2000 نفر در میدانی در کاراکاس جمع شده بودند البته بر خلاف تظاهرات های قبلی که این تعداد به چندین هزار نفر رسیده بود.

گوایدو در ادامه گفت: «ما در یک لحظه تاریخی هستیم: یا ما اسیر ترس، نامیدی و بی اقدامی خواهیم شد ... یا همچنان با امید، قدرت و اعتماد به نفس خیابان ها را اشغال خواهیم کرد.»

 برخلاف تظاهرات های قبلی این جمعیت کم تعداد در همان میدان ماندند و در خیابان‌های کاراکاس راهپیمایی نکردند.

هر چند که به نظر می رسد تلاش‌های گوایدو برای در دست گرفتن قدرت در ونزوزئلا عجالتا ناکام مانده است. اولین صحبت وی از «لحظه تاریخی» به ماه ژانویه برمی‌گردد؛ زمانی که سیاستمدار اپوزیوسیون کمترشناخته شده ای به نام لئوپولدو لوپز که به گونه‌ای «مربی» برجسته سیاسی  جان گوایدو محسوب می‌شود گوایدو را «رئیس جمهور موقت» ونزوئلا خواند و دقیقا بالافاصله بعد از این موضوع وی از حمایت واشنگتن و دیگر متحدان آمریکا بهره برد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.