افزایش بهای نفت ادامه دارد/ قیمت طلا کاهش یافت

در معاملات امروز (پنجشنبه) بهای جهانی نفت و طلا با نوساناتی همراه بود.
پنجشنبه، 2 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
افزایش بهای نفت ادامه دارد/ قیمت طلا کاهش یافت
در معاملات امروز (پنجشنبه) بهای جهانی نفت و طلا با نوساناتی همراه بود.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهای جهانی نفت در معاملات روز پنجشنبه به تاثیر از کاهش حجم تولید نفت اوپک و همچنین تحریم‌های نفتی علیه ایران و ونزوئلا با روند افزایشی همراه بود.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] با ۶ سنت افزایش، ۶۷ دلار و ۳۸ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] با ۱۷ سنت افزایش معادل ۰.۳ درصد، ۵۷ دلار و ۵۵ سنت دادوستد شد.

با این حال، تحلیلگران بر این باورند که کاهش رشد اقتصاد جهانی مانع از افزایش بی‌رویه بهای نفت در سال ۲۰۱۹ خواهد شد. هرچند تصمیم کشور‌های صادرکننده نفت [اوپک] و متحدان غیراوپکی همچون روسیه مبنی بر کاهش تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز، تاثیر بسزایی در روند افزایش قیمت نفت داشته است و به گفته برخی کارشناسان تداوم این سیاست احتمال رشد بهای طلای سیاه را تا مرز ۱۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۱۹ به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر، تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا شرایط را برای کاهش تولید خارج از اوپک آن‌ها فراهم کرده و به افزایش بهای نفت دامن زده است. کاهش حجم نفت در جهان با پایین آمدن میزان ذخایر نفتی آمریکا مرتبط است و رشد قیمت نفت را به دنبال دارد.

در همین حال، بهای جهانی طلا به تاثیر از سیاست‌های جدید بانک مرکزی آمریکا برای افزایش ارزش دلار حدود ۰.۱ درصد کاهش یافت و هر اونس طلای اسپات در معاملات امروز پنجشنبه با ۱۳۴۰ دلار و ۱۴ سنت دادوستد شد.

بهای سایر فلزات گرانبها نیز در معاملات امروز کاهش یافت.




 

مطالب مرتبط
تورم بهمن‌ماه ۲۳.۹ درصد اعلام شد
آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود
مذاکره خودروساز روسی «آوتوواز» با ایران



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.