آخرین اخبار سیل در لرستان؛ قطع آب ۷۴ روستا در پلدختر و چگنی/ خسارت سیل به ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان

قطعی آب ۷۴ روستا در پلدختر و چگنی،۲۴۳ روستای بدون راه دسترسی، خسارت به ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان و ... آخرین جزئیات خسارت سیل در لرستان است.
يکشنبه، 18 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آخرین اخبار سیل در لرستان؛ قطع آب ۷۴ روستا در پلدختر و چگنی/ خسارت سیل به ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری مهر؛ سید موسی خادمی استاندار لرستان در سخنانی با بیان اینکه ارتباط جاده‌ای شهر معمولان از روز گذشته برقرار شده است، اظهار داشت: البته ارتباط جاده‌ای که برقرار شده خیلی کیفیت لازم را ندارد، در حدی است که بتوانیم کمک رسانی و خدمات رسانی انجام بدهیم و نیاز به پرواز بالگرد نداشته باشیم.
 

مشکل تأمین آب شهر «معمولان»

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی ما آب شهر معمولان است، عنوان کرد: شبکه آب این شهر مشکل ندارد، منتها پمپاژ چاه‌های آب، برق دار نیستند و در حال حاضر به سرعت کار برق دار کردن چاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از روستاها و نزدیک به ۶۶۰ روستا در جریان سیلاب دچار مشکل شده بود، افزود: ارتباطات بخشی از این روستاها را برقرار کرده‌ایم، در حال حاضر بیشتر از طریق زمینی امکانات و خدمات به آنها می‌رسانیم.

خادمی، ادامه داد: بعضی از روستاها متأسفانه امکان برقراری راه نیست و نتوانسته‌ایم راه را اتصال بدهیم و در برخی موارد نیز بحث آب، برق و گاز آنها هم دچار مشکل است، البته تعداد این روستاها در حال کاهش است، مواردی که راه ندارند سعی کرده‌ایم از طریق پل‌های هوایی که وجود دارد امکانات را به آنها برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات رسانی به روستاها، خدمات اولیه را به آنها رسانده‌ایم، بیان داشت: البته به شدت در حال بازگشایی راه‌ها هستیم، امیدواریم طبق برنامه‌ای که مجموعه وزارت راه و راهداری استان داده‌اند ظرف دو تا سه روز آینده تمامی راه‌هایی که امکان باز شدن دارند فراهم شود، چرا که برخی از راه‌ها، کار بلند مدت می‌خواهد، پل‌هایی که می‌خواهیم بر روی رودخانه «کشکان» ایجاد کنیم پل‌هایی بوده بوده به طول ۱۰۰ متر و قاعدتاً باید کار بلند مدت انجام دهیم.

 

قطع برق ۱۷۷ روستا

در ششمین روز از گذشت سیل برق ۱۷۷ روستا در لرستان همچنان قطع است.

برق ۲۱ روستا در شهرستان دلفان، ۸۰ روستا در پلدختر، ۷ روستا در کوهدشت، ۴۸ روستای دوره چگنی، ۳ روستای بخش ویسیان، ۱۵ روستای الیگودرز و ۳ روستای الشتر با گذشت شش روز از وقوع سیل همچنان قطع است.

 

آب ۷۴ روستا قطع است

علیرضا کاکاوند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی در سخنانی اظهار داشت: آب ۷۴ روستا در شهرستان‌هایپلدختر و چگنی بر اثر سیل همچنان قطع است.

وی، گفت: از ۷۹۶ روستایی که مشکل قطعی آب داشته‌اند ۷۴ روستا همچنان آب آشامیدنی ندارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان افزود: تخریب راه دسترسی روستاهای پلدختر و قطع برق در شهرستانچگنی موجب شده تا نتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم.

کاکاوند افزود: در صورت مرتفع شدن مشکل به سرعت آب این روستاها را نیز وصل خواهیم کرد.

 

قطع راه ارتباطی ۳۶ روستا در شهرستان کوهدشت

این روستاها در بخش «کوهنانی»، کوهدشت شمالی و «طرحان» قرار دارند.

۱۸ روستا در بخش «کوهنانی» شامل ۱۰ روستا در «رودبار»، ۵ روستا در «وِزکور» و ۶ روستا در «عالین آباد» بعد از گذشت ۶ روز از وقوع سیل همچنان قطع است.

همچنین راه ارتباطی ۱۵ روستای کوهدشت شمالی و ۳ روستا در منطقه «سیاپله» بخش «طرحان» قطع است

با قطع راه شهر «گراب» به کوهدشت در گردنه «پای آستان» به علت ریزش کوه تردد ۲۰ هزار نفر ساکن بخش «گراب» به سختی از طریق جاده فرعی «کوهنانی» به کوهدشت انجام می‌شود.

 

خسارت سیل به ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان

جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان، گفت: ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد لرستان در سیل اخیر آسیب دید.

وی، گفت: از این تعداد ۷۵۰ واحد مسکونی ۱۰۰ درصد تخریب شده و ۹ هزار و ۲۵ واحد دیگر نیازمند به تعمیر دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان، افزود: مددکاران و کارشناسان بیمه با مراجعه به درب منازل آسیب دیدگان نسبت به ارزیابی خسارات اقدام کردند.

محمدی فارسانی، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن در اسرع وقت نسبت به پرداخت تسهیلات و ساخت واحدهای مسکونی مددجویان اقدام خواهد شد.

 

راه ارتباطی ۲۴۳ روستا همچنان مسدود است

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، گفت: در پی جاری شدن سیل اخیر لرستان، راه ارتباطی ۸۱۶ روستای استان مسدود شده بوده که تا کنون راه ارتباطی ۵۷۳ روستا باز گشایی شده است.

وی با اشاره به مسدود بودن راه ارتباطی ۲۴۳ روستا از شهرستان‌های خرم آباد، پلدختر، بروجرد، نورآباد، الیگودرز،کوهدشت، الشتر، ازنا و دوره چگنی، افزود: تا پایان هفته راه ارتباطی ۷۰ درصد از این روستاها باز می‌شود.

 

برق ساکنان ۲۱ روستا در شهرستان دلفان همچنان قطع است

حشمت الله بهمنی فرماندار شهرستان دلفان با اشاره به قطع برق ساکنان ۲۱ روستای این شهرستان، اظهار داشت: آب آشامیدنی ۹ روستا کماکان قطع است.

وی، افزود: همه نیروهای امدادیِ سپاه ارتش، بسیج، هلال احمر و راهداری درتلاش هستند تا هرچه سریع‌تر مشکلات این روستاها مرتفع شود.

فرماندار دلفان، عنوان کرد: همچنین خطر رانش زمین «چشمه مورینه» دلفان را تهدید می‌کند.




 
مطالب مرتبط
گزارشی از سیل در خوزستان؛ سیل خللی در تولید نفت ایجاد نکرده است/ اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه برای جبران خسارت سیل
محور هراز به‌ علت ریزش و رانش همچنان مسدود است
استاندار خوزستان: تاکنون کمتر از ۱۰ درصد از روستائیان منازل خود را ترک کردنده‌اند


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.