ریسک نکردم، کارهای سخت را دوست دارم

محمد علوی در گفتگو با راسخون: داور باعث باخت ما به فولاد شد/نفت مسجد سلیمان را نبریم، شانسی برای ماندن نداریم

سرمربی استقلال خوزستان با بیان اینکه داور در شکست این تیم مقابل فولاد تاثیر داشت، گفت: بازی ما با نفت مسجد سلیمان یک جنگ مستقیم برای بقاء در لیگ برتر است و اگر آنها را نبریم، دیگر شانسی برای ماندن نداریم.
سه‌شنبه، 27 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
محمد علوی در گفتگو با راسخون: داور باعث باخت ما به فولاد شد/نفت مسجد سلیمان را نبریم، شانسی برای ماندن نداریم
سرمربی استقلال خوزستان با بیان اینکه داور در شکست این تیم مقابل فولاد تاثیر داشت، گفت: بازی ما با نفت مسجد سلیمان یک جنگ مستقیم برای بقاء در لیگ برتر است و اگر آنها را نبریم، دیگر شانسی برای ماندن نداریم.
 
سید محمد علوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شکست استقلال خوزستان در دربی اهواز و کاهش شانس بقاء این تیم در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: این دیدار اولین تجربه ی سرمربیگری من در لیگ برتر بود. درست است که قبلا به عنوان دستیار بوستانی در این تیم فعالیت داشتم اما اینکه بخواهید تفکرات خود را در تیم به عنوان نفر اول کادر فنی به بازیکنان منتقل کنید و جا بیاندازید، نیاز به زمان دارد. این بازی حساس واقعا کیفیت خیلی خوبی داشت.
 
وی افزود: هیچ وقت در مورد داوری حرف نمی زنم اما واقعا نقش داور در شکست ما مقابل فولاد تاثیرگذار بود. می توانست در صحنه ی پنالتی، بازیکن فولاد را هم اخراج کند. در صحنه ای دیگر گل سالم ما را قبول نکردند و تیمم می توانست به بازی برگردد. البته وقتی فیلم بازی را هم دیدم، به این صحنه دقت نکردم! گل دوم فولادی ها هم مشکوک به آفساید بود. داور در نتیجه تاثیر داشت و می توانست عادلانه تر قضاوت کند. البته اینها همه بهانه است و باید خودم بیشتر با بازیکنانم کار کنم تا بعد از شکست مثل همه بهانه نیاورم.
 
سرمربی استقلال خوزستان ادامه داد: باور کنید فرصتی برای کار با تیم ندارم و 2 روز قبل از دربی اهواز تیم را تحویل گرفته بودم. واقعا از بازیکنانم در اولین بازی که خودم بودم، راضی ام. افکارم را به خصوص در نیمه دوم به خوبی پیاده کردند. به نظرم بازیکنانی که داریم پتانسیل انجام کارهای مهم را دارند. بزرگترین مشکل ما در دربی اهواز این بود، که نباید اجازه می دادیم بازی در زمین فولاد انجام شود چون برای بازیکنان جوان ما جو سنگینی بود.
 
سید محمد علوی گفت: ای کاش بازی در ورزشگاه غدیر انجام می شد. ما میزبان بودیم و نیاز داشتیم که از این امتیاز میزبانی استفاده کنیم. به ما گفته بودند برای بازی با فولاد، به آبادان یا مسجد سلیمان بروید. بازهم ما میزبان نبودیم. ما دنبال این بودیم که در ورزشگاه خودمان از فولاد میزبانی می کردیم. مطمئن باشید اگر در غدیر بازی می کردیم، نتیجه با این چیزی که بود، فرق می کرد. شورای تامین متاسفانه اجازه نداد در خانه با فولاد بازی کنیم. مجبور بودیم با فولاد در آنجا بازی کنیم و از دست ما خارج بود.
 
وی خاطرنشان کرد: البته نباید از حق گذشت که فولاد خوزستان مجموعه ای قوی دارد. به لحاظ مالی هم حتی قابل مقایسه با آنها نیستیم. قرارداد 2 بازیکن خارجی فولاد به اندازه ی مبلغ کل تیم ماست. آنها تیم ریشه دار و پرهواداری هستند. فولاد با این همه امکانات باید برای سهمیه آسیا بجنگد نه برای ایستادن در رده ششم و وسط جدول.
 
سرمربی استقلال خوزستان با اشاره به جوی که در این شهر علیه مربیان فولاد راه می افتد و مدام مربیان از فشار عوامل بیرونی بر تیمشان گله می کنند، تاکید کرد: این مسئله را قبول ندارم. من در فولاد بودم و کار کردم. در فولاد اتفاقا دست خیلی از مربیان باز است و می توانند خیلی از کارها را می توانند انجام دهند. اگر منظور مربیان، لیدرها و تماشاگران اهوازی است، باید بگویم که وقتی مربی نتیجه بگیرد، همه مطیع او هستند. حسین فرکی در فولاد کار کرد و قهرمان شد. هر مربی که نتیجه بگیرد، مردم هم او را می خواهند.
 
سید محمد علوی گفت: من یک سوال دارم. 2، 3 هفته ی اول چطور همه عاشق قطبی بودند؟ در فوتبال ما این مسائل طبیعی است که وقتی مربی نتیجه نگیرد، مردم شروع به اعتراض کنند. مربی که نتیجه نگیرد، فشار شروع می شود و نتیجه بگیرد، مردم دوستش دارند. این کارها فقط مختص به خوزستان نیست و در تمام ایران مرسوم است. مردم در خوزستان فوتبال قشنگ با نتیجه می خواهند. مردم خوزستان فوتبال را می فهمند و بلدند.
 
وی در خصوص رویارویی با افشین قطبی در دربی اهواز ادامه داد: افشین قطبی استاد است و مربی من در پرسپولیس بود. مربی بزرگی است و کارنامه بین المللی دارد. در اولین تجربه ی سرمربیگری ام در لیگ برتر به او باختم اما انشالله بتوانم درس زیادی از این بازی بگیرم. موفقیت قطبی در فولاد بستگی به خودش دارد چون معتقدم هر مربی ای که کار کند، نتیجه اش را هم می بیند. فقط از تمام باشگاه ها می خواهم که به مربیان خود وقت کافی را بدهند. در وقت کوتاه مربی را نسنجند. زمان بدهند تا مربی افکارش را در تیم جا بیاندازد. منِ مربی از بازیکن خواسته دارم و زمان می برد تا در زمین بتواند پیاده کند.
 
سرمربی استقلال خوزستان با بیان اینکه کارهای سخت را دوست دارم، افزود: همه می گویند چون تیم در شرایط سختی قرار دارد و ماندنش در لیگ برتر سخت شده، کار اشتباهی کردم این مسئولیت را قبول کردم. می گویند تیم اگر افتاد به نام تو تمام می شود. برای من که پا به عرصه ی مربیگری گذاشتم، شرایط تفاوتی ندارد. کارهای آسان را همه می توانند انجام دهند. من دوست دارم، کار کنم و کارهای سخت را انجام دهم. سال قبل در اولین تجربه مربیگری ام در لیگ دسته دو، که شرایط خیلی سخت است و همه می دانند، تیم الوند را به لیگ دسته اول آوردم و کار سختی انجام دادم. فقط تیم های من و پاشازاده و فرهاد کاظمی به لیگ یک آمدند. 
 
سید محمد علوی در خصوص شانس ماندن استقلال خوزستان در لیگ برتر با توجه به فاصله 9 امتیازی این تیم با نفت مسجدسلیمان، گفت: 5 فینال مهم در پیش داریم. ما بازی سختی با نفت سمجدسلیمان داریم. این اولین گام ما برای ماندن در لیگ برتر است. اگر می خواهیم همچنان امیدوار بمانیم، باید نفت مسجدسلیمان را ببریم در غیر این صورت کار ما تمام است و دیگر نمی توانیم به آنها برسیم. امیدوارم بتوانیم با این بازیکنان جوانم کار بزرگی را انجام بدهیم و نفت را در مسجدسلیمان شکست دهیم.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما