کره شمالی تایید کرد رهبر این کشور در آینده نزدیک با پوتین دیدار خواهد کرد

رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، قرار است با رییس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، دیدار داشته باشد.
سه‌شنبه، 3 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کره شمالی تایید کرد رهبر این کشور در آینده نزدیک با پوتین دیدار خواهد کرد
به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ پس از نشست دو جانبه آمریکا و کره شمالی در هانوی در ماه فوریه و شکست مذاکرات این دو کشور برای برداشتن تحریم علیه پیونگ یانگ، رهبر این کشور با این دیدار تازه با رییس جمهور روسیه، سعی در جلب حمایت خارجی و توسعه برنامه های اقتصادی دارد.

خیرگزاری مرکزی کره ای (KCNA) اعلام کرد که این دیدار «به زودی» انجام خواهد شد. زمان و محل برگزاری این دیدار هنوز مشخص نشده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت پوتین و کیم جونگ اون قرار است ملاقاتی با یک دیگر داشته باشند .

به گزارش یکی از رسانه‌های کره شمالی، کیم چانگ سون، دستیار ارشد رهبر کره شمالی روز یک شنبه در ولادی وستوک، یکی از شهرهای جنوب شرقی روسیه، دیده شده است. گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که این نشست قرار است در این شهر و در روز 24-25 آوریل برگزار شود.

یک پروفسور در دانشگاه دولتی در ولادی وستوک گفت پس از شکست دیپلماتیک در نشست هانوی، کیم جونگ اون به دنبال این است که اثبات کند که رهبران جهان هنوز به دنبال دیدار با وی هستند و هنوز گزینه های زیادی برای وی وجود دارد.

این پروفسور در ادامه افزود: «کیم نمی‌خواهد نشان دهد که بیش از حد به واشنگتن، پکن و سئول وابسته است. دیدار کیم و پوتین بر این دلالت دارد که روسیه چه نقش مهمی در مسائل شبه جزیره کره دارد. این نشست برای روسیه اعتبار بین‌المللی خواهد داشت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.