آتش‌بس موقت بین حماس و اسرائیل پس از دو روز حملات موشکی

به گفته رسانه‌های فلسطینی و دیگر رسانه‌ها، حماس و اسرائیل پس از دو روز حملات شدید میان غزه و رژیم اشغالگر اسرائیل و متحمل شدن تلفات شدید بر آتش‌بس توافق کردند.
دوشنبه، 16 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
آتش‌بس موقت بین حماس و اسرائیل پس از دو روز حملات موشکی
به گزارش راسخون به نقل از رویترز، در تنش نظامی غزه و رژیم صهیونیستی که از شنبه آغاز شده تاکنون 24 فلسطینی شهید و در مقابل نیز چهار اسرائیلی کشته شده‌اند.

به گزارش راشاتودی؛ به نوشته روزنامه تامیز رژیم صهیونیستی، آتش بس از روز دوشنبه ساعت 4:30 اجرایی می‌شود و دو ساعت قبل از اعلام این توافق دو طرف هیچ راکتی شلیک نکرده بودند.

گفته می‌شود این توافق با وساطت مصر و اتحادیه اروپا صورت گرفته است. این خبر توسط رویترز و یک شبکه تلویزیونی منتسب به حماس تایید شده است.

به گزارش رویترز هنوز مقامات اسرائیلی اظهارنظری درباره این توافق نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از وزات بهداشت غزه؛ حداقل 25 فلسطینی در این دو روز به شهادت رسیدند و 125 نفر نیز در 320 حمله موشکی رژیم غاصب صهیونیستی به غزه  زخمی شدند.
 
هم‌چنین به گزارش رسانه‌های محلی، چهار اسرائیلی در پاسخ موشکی غزه کشته شدند و حداقل 10 نفر نیز در این حملات زخمی شدند. گروه‌های فلسطینی در کمتر از ۴۸ ساعت، بیش از ۶۰۰ راکت به شهرکهای اسرائیل شلیک کردند.

لازم به ذکر است ارتش اسرائیل اعلام کردده است که بیش از 600 موشک به شهرک‌های اسرائیلی در جنوب اسرائیل شلیک شده است که بیش از 150 مورد آنها به سیستم ضدموشکی گنبد آهنین برخورد کرده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.