هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال از نگاه آمار/سرخابی ها تاریخ ساز شدند،بیرانوند هت تریک کرد

پرسپولیسی ها تنها با یک شکست، توانستند کمترین باخت تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کنند و آبی های پایتخت نیز با دریافت 13 گل، مستحکم ترین دفاع تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کردند.
جمعه، 27 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال از نگاه آمار/سرخابی ها تاریخ ساز شدند،بیرانوند هت تریک کرد
پرسپولیسی ها تنها با یک شکست، توانستند کمترین باخت تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کنند و آبی های پایتخت نیز با دریافت 13 گل، مستحکم ترین دفاع تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کردند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، هجدهمین دوره ی لیگ برتر فوتبال با سومین قهرمانی پیاپی پرسپولیس به پایان رسید و شاگردان برانکو موفق شدند در این دوره هم علاوه بر بالابردن جام، رکوردهایی را هم جابه جا کنند.
 
*علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس با ثبت 16 کلین شیت، توانست برای سومین سال پیاپی آقای کلین شیت لقب بگیرد و دستکش طلایی را از آن خود کند. پیام نیازمند گلر سپاهان با 14 بار بسته نگه داشتن دروازه ی خود در رده ی دوم قرار گرفت.
 
*پرسپولیسی ها در هفته ی هفدهم با نتیجه 2 بر یک به فولاد باختند. این تنها شکست سرخپوشان باعث شد تا آنها رکورد کمترین باخت در یک فصل را در تاریخ لیگ برتر به نام خود ثبت کنند چرا که در دوره های گذشته کمترین باخت تیم ها در عدد 3 بود. البته سپاهان در لیگ هجدهم تنها 2 بار شکست را تجربه کرد که با توجه به آمار فوق العاده پرسپولیس که یک باخت آورده بود، نتوانستند رکورد بزنند.
 
*لوسیانو پریرا از فولاد خوزستان و کی روش استنلی با زدن 16 گل مشترکا آقای گل شدند و کفش طلای هجدهمین دوره ی لیگ برتر را از آن خود کردند. علی علیپور آقای گل فصل گذشته نیز با 14 گل در رده ی دوم قرار گرفت.
 
*محمد کریمی از سپاهان با 8 پاس گل آقای گلساز لقب گرفت و مهدی مومنی از پیکان با 7 پاس گب در رده ی بعدی ایستاد.
 
*در 240 دیدار برگزار شده ی هجدهمین دوره ی لیگ برتر، 474 گل به ثمر رسید که میانگین 97/1 گل در هر بازی را نشان می دهد.
 
*بهترین خط حمله لیگ هجدهم را زردپوشان اصفهانی با 46 گل به نام خود ثبت کردند. تیم های تراکتور با 42 و استقلال با 40 گل زده در رده های دوم و سوم بهترین خط حمله قرار گرفتند.
 
*ضعیف ترین خط حمله ی لیگ هجدهم به تیم نفت مسجد سلیمان با تنها زدن 16 گل رسید. استقلال خوزستان و ماشین سازی نیز با زدن 19 گل در رده دوم قرار گرفتند.
 
* سپیدرود رشت با دریافت 53 گل به عنوان ضعیف ترین خط دفاع لیگ هجدهم شد و استقلال خوزستان نیز با 47 گل خورده در رده ی دوم ایستاد.
 
*آبی های پایتخت در فصلی که نتوانستند جایگاهی بهتر از رتبه سوم را بدست بیاورند اما با 13 گل خورده یک رکورد تاریخی را به جای گذاشتند. این رکورد پیش از این با 14 گل خورده دست استقلال خوزستان و پرسپولیس بود که استقلال در لیگ هجدهم این رکورد را از آن خود کرد. پرسپولیس با 14 و پدیده با 16 گل خورده در رده های دوم و سوم بهترین خط دفاع لیگ برتر قرار گرفتند.
 
*تیم های پرسپولیس، استقلال و پدیده با کسب 16 پیروزی موفق شدند بیشترین برد را در لیگ هجدهم به نام خود ثبت کنند. از سوی دیگر رکورد کمترین پیروزی در این لیگ هم به تیم های استقلال خوزستان، سپیدرود رشت و نفت مسجد سلیمان با 3 برد رسید و ماشین سازی با 4 پیروزی در رده ی بعدی قرار گرفت.
 
*بیشترین شکست لیگ هجدهم هم به ترتیب به استقلال خوزستان با 18 باخت، سپیدرود 16 و نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی با 14 شکست رسید. پرسپولیس هم با یک شکست موفق شد بهترین عملکرد را در تاریخ لیگ برتر به نام خود ثبت کند. سپاهان نیز با 2 شکست در رده دوم ایستاد.
 
* ماشین سازی تبریز با کسب 17 مساوی، نفت آبادان با 16 و نساجی مازندران با 15 مساوی بیشترین تساوی را در لیگ هجدهم به نام خود ثبت کردند. تیم های پیکان و پدیده شهر خودرو نیز با تنها 8 مساوی کمترین تساوی را در بین 16 تیم لیگ هجدهم داشتند.
 
سید مجتبی سیدی


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما