سازمان اوقاف رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن شد | ضمانت‌های اجرای طرح ملی حفظ قرآن تامین می‌شود

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به واگذاری ریاست ستاد راهبری حفظ قرآن به سازمان اوقاف، گفت: طی دو ماه آینده و با تفاهم با دستگاه‌های عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ضمانت‌های اجرای طرح ملی حفظ قرآن تامین می‌شود.
شنبه، 11 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سازمان اوقاف رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن شد | ضمانت‌های اجرای طرح ملی حفظ قرآن تامین می‌شود
به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی در گفت وگویی  با اشاره به برگزاری جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: بر اساس تصمیم سال گذشته این شورا، ریاست ستاد راهبری حفظ قرآن بر عهده خود شورا قرار گرفت و نائب رئیسی این ستاد را به منظور برنامه ریزی و راهبری امور حفظ قرآن کریم، سازمان اوقاف و امور خیریه بر عهده داشت اما در جلسه اخیر مجمع مشورتی، ریاست این ستاد در سال ۹۸ به سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بعد از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، ستادی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی  به نام ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن تشکیل شد که به مرور زمان و انجام فعالیت ها، شورا به این نتیجه رسید که مسئولیت این ستاد باید به یکی از دستگاه های اجرایی سپرده شود و شورا در همان شئون نظارتی خود فعالیت کند.

وی ادامه داد: در میان دستگاه‌های عضو با توجه به آن که سازمان اوقاف و امور خیریه اهتمام ویژه‌ای در این راستا با تشکیل ستاد حفظ در مجموعه خود داشت و اقدامات ویژه‌ای مانند تعریف کارویژه حفظ قرآن و تعیین اولویت ها در برنامه های سازمان را اجرایی کرده بود و همچنین در راستای تامین اعتبارات نیز اقدامات گسترده تری داشته است، ریاست این ستاد از سوی شورای توسعه، به سازمان اوقاف واگذار شد و تا زمانی که بتواند از عهده این مسئولیت به نحو شایسته‌ای بر آید، عهده دار آن خواهد بود.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه برای انجام ماموریت های ستاد راهبری حفظ قرآن کریم، بیان کرد: بر اساس سند این ستاد بالغ بر ۱۹۰اقدام ملی جهت اجرا توسط نهادها و دستگاه‌های مختلف تعریف و در نشست با اعضای هر کدام از این نهادها و دستگاه های عضو، وظایف سال ۹۸این مجموعه ها در زمینه حفظ قرآن کریم تعیین شده است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: آن دسته از ماموریت ها و برنامه هایی که با توجه به شرایط کشور و امکانات موجود، در سال ۹۸قابلیت اجرایی داشت احصاء شده و مورد تفاهم با نمایندگان هر کدام از دستگاه ها قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در این جلسات مشخص شد متاسفانه ضمانت اجرایی لازم برای اجرای این اقدامات وجود ندارد، تصریح کرد: بنا بر آن شد تا طی دو ماه آینده نشستی با مسئولان دستگاه های عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشیم تا با انعقاد تفاهم نامه هایی با دستگاه ها، ضمانت اجرایی لازم این اقدامات محقق شود.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: امیدواریم با توجه به آن که یکی از مهم‌ترین اقدامات شورای توسعه فرهنگ قرآنی  اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم است در اعتبارات اختصاص یافته سال ۹۸افزایش بودجه این طرح را شاهد باشیم.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های اجرایی در راستای طرح ملی حفظ قرآن کریم «طرح بشارت ۱۴۵۲» است، گفت: بر اساس تفاهم سال گذشته ستاد راهبری حفظ قرآن، مقرر شد طرح ۱۴۵۲که با رویکرد حفظ جزء ۳۰قرآن کریم اجرا می شود به عنوان کارویژه ستاد راهبردی حفظ در دستور کار تمامی دستگاه ها قرار گیرد و هر کدام از دستگاه ها نیز بخشی از ظرفیت فعالیت ها و اعتبارات خود را به آن اختصاص دهند زیرا دروازه ورود به حفظ قرآن کریم، حفظ جزء ۳۰قرآن است.
وی اضافه کرد: لذا پیوست رسانه ای تعریف شده برای آن، طرح بشارت ۱۴۵۲بود  که در سال ۹۸با عنوان ۱۴۵۳ادامه می یابد. جلسات کارشناسی برای تعیین محتوای آن،  هم اکنون در ستاد در حال برگزاری است که امیدواریم در ماه مبارک رمضان جزئیات بیشتری از آن را در قالب یک نشست خبری اطلاع رسانی کنیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.