هفته ی اول لیگ برتر فوتبال/

پیروزی خفیف پرسپولیس مقابل پارس جم/سایپا کامبک زد، تراکتور متوقف شد

پرسپولیس در بازی افتتاحیه لیگ برتر نوزدهم بردی خفیف به دست آورد، تراکتور مدعی با دنیزلی مقابل تیم نفت مسجد سلیمان متوقف شد اما تیم جوان سایپا در اصفهان دست به کار بزرگی زد و ذوب آهن را از پیش رو برداشت.
پنجشنبه، 31 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پیروزی خفیف پرسپولیس مقابل پارس جم/سایپا کامبک زد، تراکتور متوقف شد
پرسپولیس در بازی افتتاحیه لیگ برتر نوزدهم بردی خفیف به دست آورد، تراکتور مدعی با دنیزلی مقابل تیم نفت مسجد سلیمان متوقف شد اما تیم جوان سایپا در اصفهان دست به کار بزرگی زد و ذوب آهن را از پیش رو برداشت.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، ساعت 19:10 دقیقه عصر امروز تیم های پرسپولیس و پارس جنوبی جم در ورزشگاه آزادی نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال را استارت زدند که در پایان قرمزهای پایتخت موفق شدند با تک گل دقیقه 58 مهدی ترابی از سد میهمان جسور خود بگذرند و با بردی خفیف لیگ را آغاز کنند.
 
ترکیب پرسپولیس:
بوژیدار رادوشویچ، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد نادری، احمد نورالهی، امید عالیشاه(86-محسن ربیع خواه)، مهدی ترابی، علی علیپور، امیرروستایی(64-احمدزاده) و وحید امیری(89-سیامک نعمتی)
 
ترکیب پارس جنوبی جم:
دِخسوس، محمود شفیعی، پوریا آریا کیا، کاکاشویلی، فریبرز گرامی، علی عبدالله زاده، ایمان باصفا(67-محمد نوری)، مگنو باتیستا، مهدی ترکمان، حامد پاکدل(72-شهرام گودرزی) و رضاخالقی فر(82-احسان تائیدی)
 
اخطار: سید جلال حسینی (پرسپولیس) و باتیستا، مهدی ترکمان و محمود شفیعی(پارس جم)
 
پرسپولیس با ترکیبی هجومی اولین بازی خود را در لیگ نوزدهم آغاز کرد. جمی ها که خوب می دانستند نباید به میزبان فضای زیادی بدهند، با تجمع در زمین خودی، ابتدا سعی داشتند با دوندگی و پرس، توپ را بگیرند و سپس در ضد حملات به دروازه ی رادوشویچ برسند.
در نیمه ی اول مطابق انتظار دو تیم محتاطانه کار کردند و موقعیت های زیادی نصیب دو تیم نشد اما دقیقه 16 حرکت خوب امید عالیشاه از سمت راست زمین پرسپولیس و ارسال این بازیکن به محمد نادری در محوطه ی جریمه پارس رسید. در حالی که مدافع چپ قرمزها در موقعیت عالی قرار داشت با بی دقتی توپ را به آسمان کوبید تا اولین فرصت جدی شاگردان کالدرون هدر برود.
بعد از این موقعیت، پارسی ها به خود آمدند و سعی داشتند با پاس های کوتاه و نزدیک به هم به دروازه پرسپولیس برسند. دقیقه 35 بازی اما بهترین فرصت برای تیم میهمان بود که با تیر دروازه مانع به گل رسیدن جمی ها شد. در حالی که گلر پرسپولیس نظاره گر توپ بود، ضربه ی آزاد دیدنی و پای چپ مهدی ترکمان به تیر دروازه قرمزها خورد تا در نهایت بازی کم رمق دو تیم در نیمه ی اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
 
در شروع نیمه ی دوم پارس جم هجومی کار کرد و موقعیت های نصف و نیمه ای داشت که با سرزنی مدافعان پرسپولیس دفع شد اما دقیقه 57 حرکت دو نفره ی ترابی و علیپور در محوطه جریمه پارس جم و اشتباه مدافعان حریف باعث شد تا ترابی با دِخسوس تک به تک شود. این بازیکن با ضربه ی چیپ پای چپ عالی گل اول بازی را به ثمر رساند.
 
بلافاصله بعد از این گل بازهم پرسپولیس توسط علیپور فرصت داشت دومین گل را به ثمر برساند اما بی دقتی این بازیکن این موقعیت عالی را هدر داد. پارسی ها با تعویض هایی هم که انجام دادند موفق نشدند این اختلاف را از بین ببرند و در نهایت با یک گل شکست خوردند.
 
 توقف گل گهر سیرجان مقابل نساجی
در دومین بازی هفته ی اول لیگ برتر فوتبال، شاگردان وینگو بگوویچ که اولین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می کردند، ساعت 19:45 میزبان نساجی مازندران بودند که در نهایت با تساوی یک بر یک متوقف شدند.
 اولین گل لیگ نوزدهم را مهرداد عبدی مدافع گل گهر دقیقه (35) به اشتباه وارد دروازه ی خودی کرد اما در ادامه تلاش بازیکنان میزبان دقیقه 35 جواب داد و علیرضا ابراهیمی گل تساوی سیرجانی ها را به ثمر رساند تا در نهایت تلاش دو تیم به مساوی ختم شود.
 
سایپا کامبک زد، ذوب آهن شکست خورد
سومین دیدار هفته ی اول هم در اصفهان ساعت 20:15 بین دو تیم ذوب آهن و سایپا برگزار شد. شاگردان منصوریان در حالی که با دو گل دقایق (41) ماکالی و (49) حمید بوحمدان از نارنجی پوشان سایپا پیش بودند، در ادامه ی بازی 3 گل دریافت کردند. محمدرضا سلیمانی(60 و 73) و معین عباسیان (66) با گلزنی خود باعث شدند تا شاگردان ابراهیم صادقی کامبک بزنند و نتیجه ی 2 صفر باخته را با برد عوض کنند.
 دقیقه 61 علیرضا چراغعلی بازیکن جوان ذوب آهن با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا کار کامبک برای سایپا راحت تر شود.  
 
زور تراکتوردنیزلی به شاگردان تارتار نرسید
در چهارمین و آخرین بازی امروز از هفته ی اول لیگ برتر ساعت 20:15 تیم نفت مسجد سلیمان میزبان تیم پرستاره و مدعی تراکتور بود که در نهایت موفق شد با تساوی بدون گل این تیم را متوقف کند.
 
قرمزهای تبریز که در لیگ نوزدهم با بودجه ای هنگفت تیم پرستاره ای را بسته اند و یکی از مدعیان جدی هستند، در این دیدار موقعیت هایی برای گلزنی داشتند اما با بی دقتی مهاجمان هدر دادند تا در همین گام نخست 2 امتیاز حساس را از دست بدهند.
 
نتایج و برنامه ی بازی های هفته ی اول لیگ برتر فوتبال:
 
پنج شنبه:
پرسپولیس یک................پارس جنوبی جم صفر
گل گهرسیرجان یک........نساجی مازندران یک
ذوب آهن 2.................سایپا 3
نفت مسجد سلیمان صفر....تراکتور صفر
 
جمعه:
ماشین سازی تبریز..........استقلال، ساعت 18
پیکان ........................پدیده شهر خودرو، ساعت 19:10
فولاد.........................صنعت نفت آبادان، ساعت 20:15
 
شنبه:
شاهین بوشهر...........سپاهان، ساعت 20:15


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.