داشتن گلر خوب از نان شب واجب تر است

عزیزیان در گفتگو با راسخون: یحیی کاربلدتر و بهتر از کالدرون است/پیروزی پرسپولیس مقابل تراکتور 6 امتیازی بود

مربی سابق دروازه بان های پرسپولیس با بیان اینکه داشتن گلر خوب از نان شب واجب تر است، گفت: یحیی گل محمدی با توجه به اینکه بالا و پائین قرمزهای پایتخت را می داند، بهتر از کالدرون است.
دوشنبه، 7 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
عزیزیان در گفتگو با راسخون: یحیی کاربلدتر و بهتر از کالدرون است/پیروزی پرسپولیس مقابل تراکتور 6 امتیازی بود
سعید عزیزیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به تغییرات پرسپولیس در نیم فصل اول اظهار داشت: تغییراتی که پس از رفتن کالدرون برای باشگاه پرسپولیس رقم خورد، به نفع این تیم شد. کالدرون مربی خوبی بود و کسی که جایگزین شد، بهتر از او است. گل محمدی بزرگ شده ی پرسپولیس است. هم بازیکن این تیم بوده و هم سرمربی. شناخت کاملی از درون باشگاه و همه ی شرایط موجود دارد. در واقع پائین و بالای پرسپولیس را می داند. آقا یحیی سال 91 در پرسپولیس سرمربی شد که خودم نیز به عنوان مربی دروازه بان ها کنارش بودم. مربی باشخصیت و کاربلدی است. دستیارهای خیلی خوبی هم کنارش هستند. مطهری که به روز است و مطالعه دارد. فنایی که یکی از بهترین گلرهای ملی و پرسپولیس بوده است. همه دارای رزومه هستند و می توانند در کنار کریم باقری که اسطوره فوتبال ملی و پرسپولیس است، این تیم را به سر منزل مقصود برسانند.
 
وی در خصوص رفتن مربیان خارجی پرسپولیس و استقلال افزود: شاید این مربیان وقتی به صدر رسیدند، دیدند که کار سخت شده و نمی توانند، رفتند. به هرحال اتفاقاتی که افتاد، اصلا خوشایند نبود. نه برای هوادار نه برای فوتبال ما. باید با مطالعه مربی بیاورند. وقتی هم مربی کارش را درست انجام می دهد، باشگاه باید به تعهداتش عمل کند. مربیان حرفه ای فقط روی کار خود تمرکز می کنند و وقتی دستمزدشان عقب بیافتد، به دردسر می افتند. صددرصد مشکل از مدیران ما بود. اگر پرداختی های ما به موقع باشد، دیگر بهانه ای نمی ماند.
 
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: خیلی از مربیان و بازیکنان ایرانی هنوزم از باشگاه های قبلی خود طلب دارند. بازیکنانی که خداحافظی کردند و طلبکارند. اهرمی نیست که بتواند این مطالبات را وصول کند. مربیان و بازیکنان خارجی اما از طریق فیفا پول و حتی جریمه ی دیرکردشان را هم می گیرند. وقتی فدراسیون حمایت نمی کند و حکم اجرایی ندارد، کاری پیش نمی رود. این طور است که هر سال بدهی روی بدهی انباشته می شود. الان گل محمدی نیامده تیم با کلی مشکل مالی مواجه است. فکر و تمرکز بازیکن و مربی به هم می ریزد. مربی و بازیکن زندگی اش از این راه می گذرد.
 
سعید عزیزیان بااشاره به پیروزی پرسپولیس مقابل تراکتور گفت: گل محمدی رزومه ی خوبی دارد و شناختش از فوتبال ایران خوب است. دیدید که بازی خوبی هم مقابل تراکتور انجام دادند و توانستند این 3 امتیاز مهم ه ارزشش 6 امتیازی بود را بگیرند. به هرحال تا تفکرات این مربی جا بیافتد، زمان می برد. نیم فصل دوم همیشه سخت است و تقویم فشرده ای هم که پرسپولیس دارد، باید گل محمدی خیلی برنامه ریزی دقیق داشته باشد. برنامه ی ریکاوری و تمرین باید خیلی بادقت پیش بینی شود. البته مظاهر رحیم پور مربی بدنسازی که در این سالها با یحیی همراه است، خیلی کاربلد و بادانش است. دقیقا روی او شناخت دارم.
 
وی در خصوص پیشنهاد علیرضا بیرانوند و پیوستنش به لیگ بلژیک خاطرنشان کرد: همیشه برای هربازیکنی پیشنهاد وجود دارد. وقتی عملکرد خوب باشد، مشتری می آید. اول فصل هم صحبت رفتن بیرانوند به ایتالیا بود. آن موقع گفتم که اگر می خواهد برود، چرا نمی رود؟ بعد از کلی رفت و برگشت، در تیم ماند. حالا هم اگر واقعا تیمی خواهان علیرضاست و او می داند که جای پیشرفت بیشتری دارد و به او بازی می رسد، بهتر است برود. پرسپولیس از این انتقال ضرر نمی کند. چون هم رادوشوویچ را دارد که گلر خیلی خوبی است و هم اینکه از رفتن بیرانوند به باشگاه پول می رسد. رادوشویچ امسال خیلی بهتر کار کرده است. چون با تمرکز کار می کند و کاری به مسائل حاشیه ای ندارد. فقط به بازی و تمرین فکر می کند.
 
مربی سابق گلرهای پرسپولیس ادامه داد: سوشا مکانی امسال در نفت مسجدسلیمان عالی بوده است. خیلی از بازی ها را برای این تیم درآورد. چون امسال وارد حاشیه نشد. اما در پرسپولیس بود، کلی حاشیه برایش بوجود آمد. پرسپولیس بزرگ است و حاشیه هم زیاد دارد. آن موقع در حاشیه بود و خوب کار نمی کرد. امسال این قدر عملکردش خوب بوده است که می تواند دوباره به تیم ملی دعوت شود. حاشیه همیشه متن و کار را خراب می کند.
 
سعید عزیزیان گفت: تیم های بزرگ باید دو تا سه دروازه بان بزرگ داشته باشند. پرسپولیس در 2، 3 سال اخیر این مزیت را داراست. الان اگر بیرانوند برود، پرسپولیس رادوشوویچ را دارد. ما سالی که با قطبی قهرمان لیگ شدیم، 4 گلر عالی داشتیم. مهدی واعظی، رودباریان، فرشید کریمی و علیرضا حقیقی که جوان بود را در اختیار داشتیم. یادم می آید که قطبی گفت چرا این قدر گلر دارید؟ پرسپولیس بزرگ است و گلر بزرگ می خواهد. فوتبال مصدومیت و محرومیت دارد. در این طور مواقع داشتن گلر به کمک تیم می آید. داشتن دروازه بان خوب از نان شب هم واجب تر است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.