کار بیرانوند اشتباه است

ناصر ابراهمیی در گفتگو با راسخون: شرایط پرسپولیس نگران کننده است/کالدرون برای راضی نگه داشتن بازیکنان ارنج نکند

مربی اسبق پرسپولیس با بیان اینکه شرایط این تیم بحرانی نیست اما نگران کننده شده، گفت: کالدرون نباید برای راضی نگه داشتن بازیکنان مدام ارنج تیم را تغییر دهد.
شنبه، 2 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ناصر ابراهمیی در گفتگو با راسخون: شرایط پرسپولیس نگران کننده است/کالدرون برای راضی نگه داشتن بازیکنان ارنج نکند
ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شکست خانگی پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان، اظهار داشت: اتفاقات فوتبال همیشه رخ می دهد اما این طور نیست که هر باختی را به حادثه ربط بدهیم. تیمی که می آید برای دفاع کردن و راضی به کسب حداقل امتیاز است، باید مربی راهی برای بازکردن و رسیدن به دروازه ی آن پیدا کند. نفت مسجد سلیمان در 10 بازی شکستی نداشته و از قبل مشخص بود که دنبال بازی بسته و در نهایت ضد حمله است. باید روی این مسئله کار می کردند تا مقابل چنین تیمی به در بسته نخورند.
 
وی افزود: نفتی ها مقابل پرسپولیس 10 نفره دفاع می کردند و فقط یک مهاجم داشتند. آنها مترصد این بودند تا در ضدحمله توپ را پشت مدافعان پرسپولیس برسانند و روی ضد حمله به گل برسند. تیم تارتار در این حربه موفق هم ظاهر شد. چندین موقعیت تک به تک به دست آوردند اما گل نزدند. دیدید که گل آنها هم روی کرنری اتفاق افتاد که ضدحمله زده بودند. در چنین مواقعی باید هافبک های پرسپولیس پاس های در عرض کوتاه رد و بدل می کردند تا تیم حریف هم جلو بیاید و هم خسته شود. اما دیدید که اصلا خط هافبک پرسپولیس روز خوبی نداشت.
 
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: تغییر ترکیب زیاد، جابجایی مهره ها و شناخت نداشتن روی بازیکن نکات منفی ای است که در پرسپولیس کالدرون می بینیم. دلیلی نداشت ربیع خواه را مقابل نفت مسجدسلیمان از هافبک دفاعی به سمت راست می آورد. یا محمد نادری را وینگر بازی بدهد. این تغییرات هم هماهنگی تیم را به هم می زند و هم تیم نظم نمی گیرد. دیدید که بعد از این تغییرات تیم نفت موقعیت های خوبی در ضد حمله به دست آورد.
 
ناصر ابراهیمی گفت: پرسپولیس خوب بازی نکرد اما روز بدشانسی آنها هم بود که موقعیت هایشان به گل تبدیل نشد. سوشا مکانی هم واقعا خیلی خوب کار کرد و روز درخشانی را رقم زد. البته ضربات پرسپولیسی ها جایی رفت که سوشا بود. استرس و دقت عمل ضعیف باعث شد تا موقعیت ها از دست برود. فقط سیدجلال کمی خوب کار کرد و بقیه اصلا روز خوبی نداشتند. مربی باید خیلی زود ترکیب اصلی را پیدا کند.
ناصر ابراهمیی در گفتگو با راسخون: شرایط پرسپولیس نگران کننده است/کالدرون برای راضی نگه داشتن بازیکنان ارنج نکند
وی خاطرنشان کرد: پرسپولیس مهره های خوبی دارد و نیمکت قدرتمندی هم تشکیل داده اند. مربی نباید برای راضی نگه داشتن بازیکنان مدام ترکیب را تغییر دهد تا به همه بازی برسد. او باید سریع ارنج تیم را پیدا کند. معمولا در همه ی تیم ها که کادر را تغییر می دهد، این مشکلات پیش می آید. بالاخره بعد از رفتن برانکو، هرکس که می آمد، قابل پیش بینی بود که کار سختی داشته باشد. الان پرسپولیس هم مشکل تیم ملی را دارد. تیم ملی بعد از 8 سال با کی روش کارکردن، حالا به ویلموتس رسیده و می بینید که در گروه خودمان سوم هستیم. بالاخره باید زمان بگذرد تا شرایط بهتر شود.
 
مربی اسبق پرسپولیس افزود: جانشین مربیان موفق خیلی سخت است. کالدرون باید بیشتر از دستیاران ایرانی مشورت بگیرد. همان بلایی که سر تیم ملی آمد دارد برسرپرسپولیس می آید. جمع کردن این تیم راحت است به شرطی که کالدرون این قدر تغییر در ترکیب ایجاد نکند. بازیکنان را نباید این قدر جابجا کند.
 
ناصر ابراهیمی در خصوص اینکه آیا کالدرون باید تغییر کند یا نه؟ گفت: نمی دانم چاره ی کار با برکناری مربی است یا نه. کار کردن جای برانکو سخت است. باید به سرمربی زمان داد. کالدرون گفته تیم تهاجمی  دوست دارم، می بینید که تیم در زمان بازگشت به مشکل می خورد و همه برنمی گردند. شرایط پرسپولیس بحرانی نشده اما نگران کننده است. باید هرچه زودتر فکری به حال این وضعیت تیم بکنند تا دیر نشده است. تیم های دیگر هم البته دست از کار نمی کشند و دنبال پیشرفت هستند اما آنچه مسلم است، اینکه پرسپولیس مهره های ارزشمندی دارد و با همین نفرات 3 سال قهرمان شده است.
 
وی در پایان با توجه به عملکرد بیرانوند افزود: نمی دانم بیرانوند روی گل نفت مسجدسلیمان مقصر بود یا نه اما آمدن های بیش از حد به جلوی او به چشم می آید. او نباید از دروازه فاصله بگیرد. کارش اشتباه است و نباید این حرکات را بکند. امیدوارم که شرایط تیم تغییر کند و بیرانوند هم بتواند به روزهای خوب خود برگردد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.