جام جهانی بسکتبال چین؛

سومین شکست شاگردان شاهین طبع مقابل ماتادورها

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین مقابل اسپانیا هم شکست خورد.
چهارشنبه، 13 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
سومین شکست شاگردان شاهین طبع مقابل ماتادورها
تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین مقابل اسپانیا هم شکست خورد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، عصر امروز ساعت ۱۷:۰۰ از گروه سوم جام جهانی بسکتبال که به میزبانی چین برگزار می شود، تیم ملی ایران در آخرین بازی خود در مرحله ی گروهی به مصاف تیم ملی اسپانیا رفت که در نهایت با نتیجه 73 بر 65 مغلوب حریف قدرتمند خود شد و با 3 شکست به گروه بازنده ها رفت.
مهران شاهین طبع در ترکیب ابتدایی خود از حامد حدادی، بهنام یخچالی، آرمان زنگنه، محمد جمشیدی و صمد نیکخواه بهرامی استفاده کرد.
 
کوارتر اول: ایران 21 – اسپانیا 18   
شروع بازی با نمایش مقتدرانه ی ایران همراه بود. عملکرد عالی بهنام یخچالی در پرتاب های 3 امتیازی و در کنار او حرکت های جمشیدی و حدادی باعث شد تیم اسپانیا مقهور قدرت شاگردان شاهین طبع شود و با 10 امتیاز اختلاف یعنی 15 بر 5 عقب بیافتد. این عملکرد درخشان ایران سرمربی ماتادورها را مجبور کرد تا وقت استراحت درخواست کند.  این وقفه باعث شد که تیم آنها به بازی برگردد و با درخشش ستاره ی خود گسول اختلاف را به 3 کاهش دهند. نتیجه به 16 بر 13 رسید اما بازهم درخشش بازیکنان ایران به خصوص حدادی در دفاع باعث شد تا آسمانخراشهای ایران 21 بر 14 پیش بیافتند. در ادامه اسپانیا 4 امتیاز دیگر گرفت و کواتر اول با برتری 21 بر 18 ایران خاتمه یافت.
 
کوارتر دوم: ایران 31 – اسپانیا 32
اسپانیا در شروع این کوارتر با پرتاب 2 امتیازی موفق شد اختلاف را به عدد 2 کاهش دهد. بازی دو تیم پایاپای پیش رفت و در حالی که شاگردان شاهین طبع 25 بر 23 از حریف قدرتمند خود جلو بودند، با پرتاب 3 امتیازی بازیکن حریف یک امتیاز عقب افتادند.
بازیکنان ایران در خالی که برای زدن گل پیش کشیده بودند، با لو دادن توپ، 2 امتیاز دیگر نیز نصیب اسپانیا شد و آنها 28 بر 25 پیش افتادند اما حامد حدادی با پرتاب عالی خود 3 امتیاز گرفت و نتیجه را در امتیاز ۲۸ به تساوی کشاند. ماتادورها بار دیگر با پرتاب 3 امتیازی پیش افتاد و در نهایت این کوارتر با نتیجه 32 بر 31 به نفع حریف رقم خورد تا نیمه ی اول به اتمام برسد.
 
کوارتر سوم: ایران ۵۳ - اسپانیا ۵۲
بازهم اسپانیایی ها در شروع این کوارتر امتیاز گرفتند اما حامد حدادی بار دیگر با پرتاب 3 امتیازی خود تیم ما را در امتیاز 35 با حریف برابر کرد. دو تیم در زمین نبرد پایاپایی را دنبال می کردند و حتی ایران توانست با نتیجه 43 بر 42 از حریف پیش بیافتد اما اسپانیا با درخشش گسول بار دیگر بر بازی سوار شد و نتیجه را به 50 بر 43 تغییر داد. ثبت 7 امتیاز اختلاف باعث شد تا شاهین طبع درخواست وقت استراحت کند.
این وقفه باعث شد تا آسمانخراش های ایران با عملکردی متفاوت گام به زمین بگذارند و با درخشش خود نتیجه را تغییر دهند. کم شدن اختلاف به 3 امتیاز باعث شد تا سرمربی اسپانیا درخواست وقت استراحت فنی دهد. این وقفه هم برای حریف کارساز نشد چرا که شاگردان شاهین طبع توانستند کوارتر سوم را با نتیحه 53 بر 52 به نفع خود رقم بزنند.
 
کوارتر چهارم: ایران 65 – اسپانیا ۷۳
بازی در این کوارتر پایاپای پیش می رفت اما اسپانیا با پرتاب 3 امتیازی 55 بر 53 پیش افتاد. آسمانخراشهای ایران عملکرد خوبی تا بدین جای کار از خود به نمایش گذاشته و پا پس نکشیدند. ایران 62 بر 60 پیش بود و اسپانیا برای جبران تلاش می کرد. دو تیم در امتیاز 65 مساوی بودند اما به یک باره در حالی که کمتر از یک دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود، اشتباهات فردی بازیکنان ایران شروع شد و حریف توانست با تجربه ی بالای خود 5 امتیاز جلو بیافتد و کار را 70 بر 65 کند. در ادامه پرتاب 3 امتیازی ستاره ی اسپانیا باعث شد تا در نهایت ماتادورها با حساب 73 بر 65 این بازی تماشایی را برنده شوند.
 
بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران با 3 شکست در مرحله ی گروهی، به جدول بازنده ها رفت. شاگردان شاهین طبع در این جدول ابتدا روز جمعه مقابل آنگولا قرار می گیرند و روز یکشنبه نیز مقابل تیم فیلیپین صف آرایی خواهند کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.