پرکاربردترین رمزارز در جهان بیت‌کوین نیست

پرکاربردترین رمزارز در جهان چیست؟ اگر فکر می‌کنید بیت کوین پرکاربردترین رمزارز جهان است، که البته حدود 70 درصد کل ازرش بازار دیجیتالی را شامل می‌شود، احتمالاً اشتباه می‌کنید.
پنجشنبه، 11 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
پرکاربردترین رمزارز در جهان بیت‌کوین نیست
به گزارش راسخون به نقل از بلومبرگ؛ در حالی که آمار و ارقام مشخص درباره حجم معاملات در این حوزه غالباً کمی دشوار است، ولی سایت CoinMarketCap.com نشان می‌دهد بیشترین حجم معاملات روزانه و ماهانه در این حوزه با استفاده از رمزامرزی است به نام «تتر» (Tether) که ارزش بازار آن بیش از 30 درصد کمتر است. حجم معاملات تتر برای نخستین بار در ماه آوریل از حجم معاملات بیت‌کوین فراتر رفت و از اوایل ماه اوت ارزش  رمرارز تتر روزانه به طور تقریبیی به 21 میلیارد رسیده است.

با افزایش 18 درصدی حجم ماهانه تتر نسبت به بیت‌کوین، احتمالا مهم‌ترین رمزارز محسوب می‌شود. تتر همچنین یکی از مهمترین دلایلی است که تنظیم‌کنندگان (رگولاتورها) ارزهای دیجیتال را با احتیاط بیشتری زیر نظر بگیرند و همین باعث شده است تا آنها در میان نگرانی‌های به جود آمده از دستکاری در این بازار، از صندوق رمزارزها قابل معامله در بورس جلوگیری کنند.

یک کارشناس در این حوزه گفت: اگر تتر وجود نداشته باشد، ما حجم عظیمی از حجم معاملات روزانه، حدود 1 میلیارد دلار یا حتی بیشتر را از دست خواهیم داد.»
 
تتر یکی از رایج‌ترین استیبل‌کوین‌های جهان است؛ ارزی است که به دلیل نوسانات شدید قیمت رمزارزها همچون بیت‌کوین ،  و عدم تحمل ریسک از سوی سرمایه‌گذاران، ارائه شده است و تتر یکی از مرسوم‌ترین گونه‌های آن است. بدین ترتیب این رمزارزها راهی را برایی بسیاری از معامله‌گران فعال جهان به دنیای معاملات دیجیتال فراهم کرده است. در کشورهایی مانند چین، که مبادلات رمزارزها ممنوع است، مردم می‌توانند مبلغی را از طریق کانتر پرداخت کنند و تتر را با چند سوال دریافت کنند. از آنجا، می‌توان تتر را با بیت‌کوین و یا رمزارزهای دیگر جابه‌جا کرد.

معامله‌گران آسیایی حدود 70 درصد حجم کل معاملات رمزارزها را به خود اختصاص داده‌اند و از تتر در دو صرافی بزرگ ، بایننس و هوبی، به ترتیب 40 درصد و 80 درصد استفاده می‌شود.

بسیاری از مردم حتی نمی‌دانند که از تتر استفاده می‌کنند. آز آنجا که موسسات مالی سنتی نگران این هستند که نتوانند فساد مالی  و پولشویی را تشخیص دهند، بیشتر مبادلات رمزارزی هنوز حساب بانکی ندارند و نمی‌توانند از جانب مشتریان دلاری نگه داری کنند. بنابراین از تتر به عنوان جایگزین استفاده می‌کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما