رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه: «وقف» را باید به سمت تولید ملی سوق بدهیم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در همایش ملی «یاوران وقف» ضمن تاکید بر لزوم ارتقای بهره وری موقوفات در شرایط تحریم، گفت: وقف را باید به سمت تولید ملی سوق بدهیم.
سه‌شنبه، 14 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه: «وقف» را باید به سمت تولید ملی سوق بدهیم
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه همایش ملی «یاوران وقف» با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، واقفان، متولیان و فعالان وقف صبح امروز در موزه ملی ایران برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی ضمن بزرگداشت ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز گفت: نقطه کانون مقابله ما با شیطان اکبر بوده است. امام خمینی (ره) نحوه مقابله با دشمن و دشمن‌شناسی را به ما یاد دادند. در جریان ۱۳ آبان این مسئله رخ داد و سیاست جمهوری اسلامی یک سیاست مشخص بود که تاکنون نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: آن زمان ما حتی توان ساخت سیم‌خاردار را نداشتیم اما اکنون از قدرتی برخوردار شده‌ایم که در لبه تکنولوژی و دانش روز با دشمنان مقابله می کنیم و آنها را به عقب راندیم آن هم توسط جوانانی که شاید برخی از آن‌ها اوایل انقلاب را درک نکرده اند.

خاموشی تصریح کرد:‌ خداوند جهاد را بالاترین فریضه برای انسان قرار داده است. ما هم جهاد مال داریم و هم جهاد نفس. انسان‌ها می‌توانند از اموال خود در عرصه جهاد بهره ببرند. شخصی که مال خود را وقف می‌کند یعنی از منفعت خود که به صورت ظاهری می‌تواند از آن بهره ببرد چشم‌پوشی می‌کند اما در اصل نفع واقعی را او می‌برد. بیش از ۵۰ درصد از موقوفات با نیت برپایی عزاداری سالار شهیدان وقف شده اند.

رئیس هیئت امنا سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از موقوفات با نیت برپایی عزاداری سالار شهیدان وقف شده اند، افزود: بنده فکر می‌کنم این موضوع فقط برای ذکر مصیبت در راستای مقام امام حسین (ع) نیست بلکه واقفان با این کار در صدد بودند فرهنگ امام حسین (ع) که فرهنگ مقاومت و جهاد و ایثار است را رشد بدهند. سفارش اسلام بر امر توحید است و وقف می‌تواند این امر را احیا کند. ما مفتخریم که مسئول این امر هستیم که آثار وقف را در جامعه حفظ و نشر بدهیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: اکنون ما در تحریم هستیم و طبق بیانات مقام معظم رهبری راهکار خروج ما از این تحریم تولید ملی است. از نظر بنده باید وقف را در این زمان به این سمت سوق بدهیم و برای افزایش تولید راهکارهایی ارائه بدهیم.

خاموشی تصریح کرد:اگر فردی در عرصه مسائل صنعتی وقف می‌کند باید ظرفیت نفوذ و کیفیت را افزایش و در عین حال قیمت آن را کاهش بدهد. اگر واقفی در عرصه مسائل دامی و کشاورزی فعال است باید بر حجم و کیفیت آن‌ها بیافزاید. چرا باید گوشت گران شود؟ در حالی که ما می‌توانیم راهکارهایی در این عرصه ارائه بدهیم تا مردم راحت‌تر از امکانات اولیه بهره ببرند گرچه که خود واقفان بیشتر می‌دانند باید چه اقدام و کاری انجام بدهند اما در این عرصه ما نیز حاضر به ارائه مشاوره هستیم.

خاموشی افزود: متولیان موقوفات باید جریان تولید را در کشور افزایش بدهند و بهره‌وری از موقوفات نیز باید افزایش پیدا کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.