60 هزار نفر در تگزاس آمریکا مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند + فیلم

به علت انفجار سنگین یک کارخانه شیمیایی در تگزاس آمریکا، از 60 هزار نفر از مردم این ایالت خواسته شده خواسته شده تا خانه‌هایشان را رها کنند و به جای امنی بروند.
پنجشنبه، 7 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
60 هزار نفر در تگزاس آمریکا مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند + فیلم
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ به دنبال انفجار بزرگ در یکی از کارخانه‌های بزرگ شیمیایی ایالت تگزاس آمریکا، از ساکنان این شهر خواسته تا این شهر را ترک کنند. آتش‌نشانان هم‌زنان در حال مهار این آتش‌سوزی گسترده هستند.

به دستور قضایی، از کلیه ساکنان در فاصله چهار مایلی این کارخانه شیمیایی که اوایل روز چهارشنبه منفجر شده است خواسته شده است که آنجا را تخلیه کنند.

حداقل یک انفجار ثانویه قدرتمند بعدازظهر چهارشنبه روی داده است و آتش همچنان بعد از 12 ساعت ادامه یافته است. همچنین مقامات این ایالت گفته‌اند ممکن است انفجارهای بعدی نیز رخ دهد.

در انفجار اولیه، دو کارمند و یک پیمانکار زخمی شدند، و هر سه پس از دریافت فوریت‌های پزشکی از بیمارستان مرخص شده اند.به گفته مقامات محلی، در زمان حادثه بیش از 27 کارگر در محل حضور داشتند.

دود ناشی از این انفجار از فاصله 50 مایلی این کارخانه بعداظهر مشاهده می‌شد. به ساکنان توصیه شده است از دودهای سیاه ناشی از این آتش سوزی فاصله بگیرند. یکی از کارشناسان گفته: به مواد سیاه شناور در هوا دست نزنید!» مقامات محلی برای دور کردن افراد از این دود، پناه‌گاه‌هایی را برپا کرده اند.

انفجار اولیه در منطقه‌ای از تأسیسات شیمیای رخ داده است که محل تولید و پردازش بوتادین بوده است. یک گاز بی رنگ و بوی شبیه  به بنزین که از جلنه برای تولید لاستیک و پلاسیتک استفاده می‌شود. قرارگیری طولانی مدت در هوای حاوی این گاز منجر به سرطان و یا بیماری‌های قلبی می‌شود.

مقامات آتش نشانی این ایالت به رسانه‌ها گفته‌اند که نتوانستند تخمین بزنند که چه زمانی شعله‌های این آتش سوزی خاموش خواهد شد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.