سوپرگل جهانبخش، سوژه اول فوتبال انگلیس در آغاز سال 2020 / جهانبخش: بهترین گل زندگی‌ام بود

یاهو اسپورت نوشت: «علیرضا جهانبخش، بازی‌ساز ایرانی برایتون سال 2020 را به بهترین روش ممکن آغاز کرد. شاید در 12 ماه آینده گلی زیباتر از این در لیگ برتر یا سایر لیگ‌ها به ثمر نرسد.
پنجشنبه، 12 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سوپرگل جهانبخش، سوژه اول فوتبال انگلیس در آغاز سال 2020 /  جهانبخش: بهترین گل زندگی‌ام بود
به گزارش راسخون به نقل از «فرهیختگان آنلاین»، نخستین روز سال 2020 میلادی تبدیل به یکی از روزهای به یادماندنی برای فوتبال ایران و البته علیرضا جهانبخش شد. او حالا دومین بازیکن ایرانی است که دروازه تیم بزرگی چون چلسی را گشوده و البته گلی زد که شاید یکی از برترین گل‌های لیگ برتر و حتی فوتبال دنیا در سال جدید باشد. او این بار برخلاف بازی قبلی تیمش از نیمکت به زمین آمد و یک امتیاز حیاتی برای تیمش به ارمغان آورد. مقابل تیمی که با فرانک لمپارد فصل خوبی را سپری می‌کند و یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان است. این گل نوید سالی درخشان را برای وینگر ایرانی می‌دهد که سختی‌های زیادی را در لیگ جزیره متحمل شده اما از تلاش دست نکشید و درنهایت پاداش صبوری و سختکوشی خود را گرفت. او علاوه‌بر این گل دو بار نیز هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد اما آنها قدر فرصت‌های به دست آمده را ندانستند تا این دیدار با تساوی یک – یک به پایان برسد.
 

 چه گلی!

گلزنی جهانبخش در لیگ جزیره بازتاب زیادی در رسانه‌های اروپایی داشت. اکانت رسمی لیگ برتر در توئیتر نوشت: «چه گلی! یک تبریک سال نو برای جهانبخش.» توئیتر NBC اسپورت نیز در توضیح فیلم گلزنی جهانبخش نوشت: «سال 2020 را با تماشای این گل آغاز کنید.» روزنامه آرگوس، چاپ برایتون در توصیف درخشش علیرضا در این بازی نوشت: «علیرضا جهانبخش با هدیه‌ای بسیار ویژه یک امتیاز را برای برایتون مقابل چلسی به ارمغان آورد. ملی‌پوش ایرانی در دقیقه 84 با یک ضربه آکروباتیک اعجاب‌انگیز دروازه چلسی را گشود تا تیمش برای نخستین بار در تاریخ خود برابر این حریف بازنده نباشد.»

همچنین خبرگزاری رویترز نیز به تمجید از ستاره ایرانی پرداخته و در گزارش خود از این بازی آورده است: «علیرضا جهانبخش، مهاجم ایرانی برایتون با یک ضربه قیچی فوق‌العاده پاسخ گل سزار آزپیلیکوئتا را داد تا برایتون و چلسی به تساوی یک – یک برسند. او که به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده بود در حالی که 6 دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود با ضربه آکروباتیک استثنایی خود توپ را به گوشه دروازه چلسی فرستاد و کپا، دروازه‌بان چلسی هم هیچ‌شانسی برای مهار این توپ نداشت.»

روزنامه اسپانیایی مارکا هم بیشتر به تعریف و تمجید از کپا، گلر اسپانیایی چلسی پرداخته و معتقد است اگر درخشش او نبود چلسی همین یک امتیاز را نیز در این بازی نمی‌گرفت: «کپا چندین موقعیت خوب گلزنی را از برایتون گرفت اما ضربه مهار نشدنی جهانبخش سرانجام بازی را به تساوی کشاند و یک گل فوق‌العاده در آغاز سال جدید برای لیگ برتر.»

خبرگزاری راشا تودی نیز گل جهانبخش را با چنین جزئیاتی توصیف کرده است:«علیرضا جهانبخش، وینگر برایتون سال 2020 را عالی آغاز کرد. این ستاره ایرانی با ضربه قیچی زیبای خود دروازه چلسی را گشود و بازی را به تساوی کشاند. جهانبخش 26 ساله در اواسط نیمه دوم و زمانی که تیمش با یک گل عقب بود به زمین آمد و در فاصله 6 دقیقه مانده به پایان بازی با یک ضربه آکروباتیک گل تساوی را زد. توپ در حالی به جهانبخش رسید که فاصله نسبتا زیادی با دروازه داشت اما به هوا پرید و ضربه‌ای بی‌نقص به توپ زد تا توپ دور از دستان کپا آریزابالاگا، گلر چلسی وارد دروازه شود. این دومین گل جهانبخش در دومین بازی‌اش برای برایتون بود و پیش از این دو دیدار، 26 بازی زمان برد تا پس از انتقال 17میلیون پوندی‌اش از آلکمار به برایتون موفق به گلزنی شود.»

یاهو اسپورت حتی معتقد است که شاید این بهترین گل سال 2020 باشد: «علیرضا جهانبخش، بازی‌ساز ایرانی برایتون سال 2020 را به بهترین روش ممکن آغاز کرد. شاید در 12 ماه آینده گلی زیباتر از این در لیگ برتر یا سایر لیگ‌ها به ثمر نرسد. او پس از این گل شگفت‌انگیز، خیره‌کننده و باورنکردنی یک شادی گل احساسی داشت.» سایت توتواسپورت ایتالیا نیز با تیتر «جادوی جهانبخش باعث توقف چلسی برابر برایتون شد» به تمجید از ستاره ایرانی پرداخت.
 

 جهانبخش: بهترین گل زندگی‌ام بود

ستاره ایرانی پس از این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «وقتی توپ به سمت من آمد فقط تلاش کردم با تمام قدرت به آن ضربه بزنم و ضربه قیچی تنها گزینه ممکن برایم بود. فکر می‌کنم این بهترین گل تمام عمرم بود. سال 2019 برای من خوب پیش نرفت و مطابق میلم نبود. تلاش کردم این سال را به بهترین نحو ممکن تمام کنم و سال جدید را نیز عالی شروع کردم. اینکه بخشی از چنین بازی‌های بزرگی باشید حسی عالی دارد. من سخت تلاش می‌کنم و مدت زیادی انتظار کشیدم. خوشحالم که توانستم به تیمم کمک کنم. روزهای سختی را پشت سر گذاشتم و خوشبختانه توانستم اوضاع را به سود خود تغییر دهم. در این دو بازی اخیر این احساس را داشتم که می‌توانم تاثیرگذار باشم.»
گراهام پاتر، سرمربی برایتون نیز برای دومین بازی پیاپی از عملکرد شماره 16 تیمش تمجید کرد و گفت: «امتیاز خوبی کسب کردیم. برای جهانبخش بسیار خوشحالم. او در تمرینات سخت تلاش می‌کند و می‌دانستم که می‌تواند سرنوشت بازی را عوض کند. او با یک گل زیبا این کار را انجام داد. جهانبخش در ماه‌های اخیر بسیار خوب بوده و پاداش صبر خود را در زمان مناسب گرفت.»
فرانک لمپارد، سرمربی آبی‌های لندن معترف است که تیمش خوش‌شانس بوده که یک امتیاز این بازی را به دست آورده است: «بازی را خوب شروع کردیم و گل هم زدیم اما نتوانستیم برتری خود را تثبیت کنیم. به آنها اجازه دادیم به بازی برگردند و در پایان با یک گل استثنایی بازی به تساوی کشیده شد. خوش‌شانس بودیم که بازی را نباختیم.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.