فرمانده کل سپاه در مجلس | سرلشکر سلامی: بیش از همه به خاطر سانحه هواپیمای اوکراینی ناراحتیم

رئیس مجلس شورای اسلامی از ارائه توضیحات فرمانده کل سپاه پاسداران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.
يکشنبه، 22 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
فرمانده کل سپاه در مجلس | سرلشکر سلامی: بیش از همه به خاطر سانحه هواپیمای اوکراینی ناراحتیم
به گزارش راسخون، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس گفت: مجلس از ساعت ۸ صبح امروز جلسه‌ای را با حضور سردار سلامی فرمانده محترم سپاه -درباره علمیاتی که انجام شد و حادثه ناگواری که رخ داد و قلب همه ملت ایران را جریحه دار کرد-، داشت.
وی افزود: در این جلسه دلایل بروز این اتفاق مطرح شد و سردار سلامی توضیحاتی درباره آمادگی مقابله با اقدامات آمریکا و کیفیت عملی که انجام شد و به سقوط هواپیما منجر شد و اشکالاتی که بود، توضیحاتی دادند.

رئیس مجلس اضافه کرد: امیدواریم با تدابیری که انجام می‌شود به جد از تکرار این حوادث جلوگیری شود.

لاریجانی همچنین از کمیسیون امنیت ملی خواست چگونگی سقوط هواپیما و ابعاد آن و نحوه جلوگیری از بروز اینگونه حوادث را مورد بررسی قرار دهد.
 

سرلشکر سلامی: بیش از همه به خاطر سانحه هواپیمای اوکراینی ناراحتیم

،‌نشست غیرعلنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

در همین زمینه، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس، گفت: در این جلسه فرمانده کل سپاه عنوان کرد که پس از حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، پیش‌بینی‌های چندلایه‌ای که باید انجام می‌شد صورت گرفت که اگر آمریکایی‌ها دست به اقدامات متقابل زدند، ما برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم. آنچه که اتفاق افتاد این بود که ما با یک ابرقدرت پنجه در پنجه هم انداخته بودیم و طبیعتاً شرایط عادی بر کشور حاکم نبود. 

وی افزود: سردار سلامی تأکید کرد که با وجود همه افتخاراتی که سپاه در ماجرای حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد آفریده، اما جان ما فدای ملت ماست و من آرزو می‌کردم که مسافر بوئینگ ۷۳۷ بودم و با مسافران آن هواپیما می‌مردم و امروز در مقابل ملت ایران شرمنده نمی‌شدم. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سردار سلامی گفت که ما در ارتباط با این حادثه بیش از همه ناراحتیم و هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم کاری را انجام دهیم که توسط ما به مردم آسیب برسد. 

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: در این جلسه رئیس مجلس از شفافیت و صداقت سپاه تجلیل کرد و از توضیحات سردار سلامی پیرامون این سانحه قدردانی کرد.
وی افزود: در جلسه امروز آقای لاریجانی عنوان کرد که سپاه نقطه قوت ماست و دشمنان نیز نقطه قوت ما را هدف گرفتند که آن را تضعیف کنند و مجلس هم اجازه نخواهد داد که ذره‌ای به روحیه جسارت و جنگاوری و تهور سپاه لطمه‌ای وارد شود. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واقعیت مطلب این است که سپاه برای ما برتری آفریده و مجلس هم به هیچ عنوان حاضر نیست ذره‌ای خدشه بر روحیه دلاوری و جنگاوری سپاه سرافراز ما وارد شود. ما در مقابل آمریکا با وحدت کامل پشت سر رهبری ایستاده‌ایم، جنگ تمام نشده و از این به بعد هم ما باید با قدرت ایستادگی کنیم و به هیچ عنوان هم حاضر نیستیم ذره‌ای به توانایی رزمی‌مان و قدرت بازدارندگی‌مان خدشه‌ای وارد شود.
 

سردار حاجی‌زاده به کمیسیون امنیت مجلس می‌رود/ بررسی ابعاد سقوط هواپیما

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی ابعاد مختلف سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در جلسه عصر امروز این کمیسیون با حضور فرمانده هوافضای سپاه خبر داد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جهت بررسی ابعاد مختلف سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین خبر داد.

وی ادامه داد: قرار است در جلسه امروز سردار حاجی‌زاده، تیم بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح، مسئولانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین مسئولانی از هواپیمایی کشوری حضور یابند و گزارش های خود درباره این حادثه را ارائه کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کمیسیون از روز گذشته بررسی‌های خود درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی را مورد بررسی قرار داده و گزارشی در این باره به هیئت رئیسه ارائه خواهد داد که در صورت صلاحدید در صحن علنی مجلس قرائت شود.


منبع:
1. ایسنا
2. خبرگزاری مهر
3. خبرگزاری فارس


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما