آکسفام: سرمایه یک درصد سوپرپولدارهای جهان با سرمایه 90 درصد مردم کره زمین برابر است

بنیاد بین المللی آکسفام در گزارشی اعلام کرد یک درصد سوپرپولدارهای جهان بیش از دو برابر سرمایه 6.9 میلیارد نفر در روی کره زمین سرمایه دارند!
دوشنبه، 30 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
آکسفام: سرمایه یک درصد سوپرپولدارهای جهان با سرمایه 90 درصد مردم کره زمین برابر است
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ آکسفام در گزارشی اعلام کرد یک درصد پولدارهای جهان بیش از دو برابر سرمایه 6.9 میلیارد انسان روی زمین سرمایه دارند!

بنیاد بین‌المللی آکسفام در گزارشی که اخیراً منتشر کرده، گفته است: یک درصد سوپرثروتمند جهان دو برابر بیش از 90 درصد مردم جهان ثروت اندوخته‌‎اند!

بر اساس گزارش سالیانه این بنیاد که روز دوشنبه در آستانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس منتشر شده است، آمده است شکاف میان ثروتمندان کاملا پردرآمد و بقیه انسان‌های روی زمین به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.
 
در گزارش جدید که با نام «زمانی برای مراقبت» به چاپ رسیده است و عمدتاً بر مشاغل خانگی زنان و دختران بدون درآمد یا کم درآمد پرداخته است، آمده است 22 مرد ثروتمند جهان ثروتشان بیشتر از کل درآمد همه زنان آفریقا است!

بر اساس این گزارش، 2.153 نفر میلیاردر در جهان زندگی می‌کنند، اما ثروتشان برابر است با بیش از 4.6 میلیارد انسان یا به عبارت دیگر با 62 درصد جمعیت جهان.

شکاف میان ثروتمندان و افراد کم درآمد زمانی گسترده‌تر نشان می‌دهد که میزان درآمد سوپرثروتمندان را با 6.9 میلیارد نفر در جهان مقایسه کنید. بر اساس این گزارش، یک درصد ثروتمندان درآمدشان دوبرابر درآمد 90 درصد جمعیت جهان است.

بنیاد آکسفام که تنها راه مقابله با نابرابری را افزایش مالیات می‌داند، گفته است: افزایش و جمع آوری مالیات 0.5 درصدی از ثروتمندان طی دهه آینده می‌تواند بودجه کافی برای دولت‌ها فراهم آورد تا 117 میلیون شغل در بهداشت، آموزش، مراقبت از سالمندان و دیگر بخش‌ها ایجاد کنند.

آمیتا بهار مدیر عامل آکسفام هند اظهار داشت: در حالی که کارهای بدون حقوق یا با حقوق که بیشتر توسط زنان انجام می‌شود به عنوان «موتور نهان»ی است که اقتصاد جهان را به پیش می‌برد، (و این درحالی است که) «اقتصادهای بحران‌زده در حال پر کردن چیب‌های میلیاردرها و مشاغل بزرگ هستند.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.