ظریف:تنها مسیر ممکن برای مذاکرات در میز 5+1 است

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه رویای ترامپ برای دیدار دوجانبه با ایران خیال واهی است، تنها راه پیش او برای مذاکرات را بازگشت به شرایط پیش از خروج از برجام دانست.
دوشنبه، 7 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ظریف:تنها مسیر ممکن برای مذاکرات در میز 5+1 است
به گزارش راسخون، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان یکشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: دونالد ترامپ [رییس جمهوری آمریکا] هنوز در رویای دیدار دوجانبه - برای ارضای شهوتش برای "توافق ترامپ" - است. تنها مسیر ممکن برای مذاکرات در میز 5+1 است - که او (ترامپ) آن را ترک کرد - بازگشت به [شرایط] پیش از سال 2017، و جبران خسارت‌های ایران.

ظریف امروز در پیام دیگری با اشاره به برداشت اشتباه ترامپ از توئیت قبلی او، نوشته بود: بهتر است به دونالد ترامپ توصیه شود اظهارات و تصمیم‌گیری‌هایش در سیاست خارجی را مبنای واقعیت‌ها ایجاد کند، نه بر اساس سرخط‌های خبری فاکس نیوز یا مترجمان فارسی‌اش.

وزیر خارجه ایران افزود: او برای آنکه بهتر آگاه شود می‌تواند تمام مصاحبه‌ام را به زبان انگلیسی بخواند. اگر طولانی است، پس فقط این را بخواند.

ظریف این بخش از مصاحبه خود با نشریه اشپیگل در پاسخ به پرسشی درباره احتمال مذاکراه با آمریکا را که واکنش ترامپ را برانگیخته بود، ضمیمه کرد:

نه، من هرگز احتمال این را که افراد رویکردشان را تغییر داده و واقعیت‌ها را بپذیرند رد نمی‌کنم. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید است. چیزی که مهم است رفتار آنهاست. دولت ترامپ می‌تواند گذاشته‌اش را اصلاح کرده، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره بازگردد. ما هنوز سر میز مذاکره هستیم. آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند. آمریکا زیان زیادی به مردم ایران زده است. روزی فرا خواهد رسید که آنها باید این زیان را جبران کنند. ما صبر زیادی داریم.

ترامپ بامداد یکشنبه در واکنش به این مصاحبه ظریف در توئیتی به زبان فارسی نوشته بود: وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود. نه، مرسی!


منبع: خبرگزاری ایرنا
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.