«مهارت‌های زندگی» بزرگ ترین مجموعه پویانمایی تاریخ رسانه ملی

پویانمایی «مهارت‌های زندگی» به عنوان یک انیمیشن آموزشی، مهارتی و همچنین بزرگترین مجموعه پویانمایی تاریخ رسانه ملی علاوه با استقبال از جانب کودکان، توانست جایگاه خیلی خوبی در نزد مخاطبان خود به دست آورد.
شنبه، 12 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
«مهارت‌های زندگی» بزرگ ترین مجموعه پویانمایی تاریخ رسانه ملی
به گزارش راسخون؛ این مرکز با همکاری موسسه حور در سال ۱۳۹۱ تولید مجموعه‌ای انیمیشن با موضوع مهارت های زندگی را شروع کرد و 50 قسمت از این مجموعه در مهر ماه 92روی آنتن شبکه پویا رفت. با پایان پخش این قسمت‌ها، طولی نکشید که ساخت 50 قسمت دوم کلید خورد و در سال 93 پخش شد.

با توجه به اقبال مخاطبان، هر ساله بالای 50 قسمت از تولید این مجموعه در دستور کار مرکز پویانمایی صبا قرار گرفت و در حال حاضر « مهارت‌های زندگی» بزرگترین مجموعه پویانمایی تاریخ رسانه ملی است. بخش اول این مجموعه در ۲۵۰ قسمت ۱۲ دقیقه ای کلید خورد تا معاونت سیما برای اولین بار بتواند یک مجموعه انیمیشن روز پخش، برای یک سال را داشته باشد. این کار با حضور بیش از 200 نفر متخصص، اندیشمند، نویسنده، طراح و.... امکان پذیر شد.

در حال حاضر بالای  500 قسمت از آن مجموعه تولید شده و مهارتهای زندگی را برای کودکان آموزش می دهد. همچنین خیلی از مراکز آموزش و پرورش در کشور، « مهارت‌های زندگی» را به عنوان یک مواد کمک درسی در مراکز آموزش و پرورش و کلاسها نمایش داده و تدریس می کنند.

با تدبیر مرکز پویانمایی صبا و همّت هنرمندان موسسه حور، امروزه رسانه ملی با افتخار یکی از بزرگترین سریال های دنیا را دارد که جدا از موفقیت در جذب مخاطب ایرانی در بازارهای بین المللی هم توجه کانال های پخش انیمیشن خارجی را به خود جلب کرده است و همچنین این مجموعه از نظر مشاورین آموزشی و روانشناسی آنچنان موفق بوده که توانسته در بین مخاطبین کودک و نوجوان جای خودش را باز کند و الان شاهد پخش آن در بیشتر شبکه های سیما از جمله شبکه های قرآن، دو، پویا، امید، آموزش و پنج هستیم.

داستان‌های «مهارت‌های زندگی» با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری تولید می شود. داستان ها حول محور خانواده‌ای فرهنگی و متوسط شکل می‌گیرد که این خانواده یک پسر و یک دختر در سنین دبستان و راهنمایی دارند و با پدربزرگ و مادربزرگ همخانه هستند. در مقابل خانه آن‌ها مجتمع بزرگی قرار دارد که خانواده‌های متعددی در آن زندگی می‌کنند و در همین راستا مسائل گوناگونی اتفاق می‌افتد.

برخی از هنرمندانی که در ساخت این مجموعه همکاری داشته اند عبارتند از:
تهیه کننده: شهاب کسرایی (موسسه فرهنگی هنری حور)/نویسندگان: فرخ یکدانه، مریم بهاری، محراب ناصری، مرتضی محمدی، رضا سربخش، نسرین جمالی، رئوف سربخش/ مدیر دوبلاژ: شوکت حجت. صداپیشگان: همت مومیوند، مینا شجاع، نرگس فولادوند، سمیه موسوی، سعید شیخ زاده، متانت اسماعیلی، شایسته تاجبخش، فاطمه حدادی، امیر عطرچی، اردشیر منظم، محمود اسماعیلیان، شوکت حجت/ کارشناس مذهبی و تربیتی: حجت الاسلام محمدحسن امجدی و شهره یوسفی/ انیماتورها: نیلوفر ضیائی، سحر صادقی، حمید رضا رجایی، حامد بخشی، حمید رضا رجایی و محمد علیزاده/ طراحی شخصیت: حامد کمالی، پانته آ انوری


منبع: پایگاه اطلاع رسانی سیما


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.