ناظر بازی نمی تواند حرف خود را پس بگیرد

عسگری در گفتگو با راسخون: نتیجه باید 3 بر صفر به نفع پرسپولیس شود/سپاهانی ها چیزی از قانون نمی دانند

رئیس پیشین کمیته ی داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس با توجه به اظهارات ناظر مسابقه پیچیده نیست، گفت: نتیجه ی این دیدار باید 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شود تا بدعت اشتباه در فوتبال گذاشته نشود.
چهارشنبه، 7 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
عسگری در گفتگو با راسخون: نتیجه باید 3 بر صفر به نفع پرسپولیس شود/سپاهانی ها چیزی از قانون نمی دانند
حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به اتفاقات جنجالی بازی سپاهان و پرسپولیس و لغو این بازی، اظهار داشت: پرونده ی این بازی با توجه به اظهارات جلال مرادی که ناظر این دیدار بود، چندان پیچیده نیست. گزارش ناظر را البته من ندیدم و نمی دانیم که در ورزشگاه چه گذشته است. با همه ی این موارد متاسفانه هنوز تیم ها در مورد قوانین اطلاعات کافی ندارند. اظهاراتی که از سوی مسئولان سپاهان در رسانه ها خواندم، متوجه شدم که اصلا آنها از قوانین چیزی نمی دانند. پرسپولیس که در زمین بود و مشکلی نداشت. این سپاهانی ها به عنوان میزبان بودند که مشکل اصلی را ایجاد کردند.
 
وی افزود: وقتی اتفاقات غیرمترقبه ای پیش می آید، ناظر بازی با داور مدیریت و مشورت می کند. بالاخره آنها برای برگزاری بازی رفتند نه که بازی را لغو کنند. طبق مقررات ناظر و داور نیم ساعت(30دقیقه) به آنها فرصت می دهد. طبق اظهارات تلویزیونی آقای جلال مرادی، سپاهان ساعت 16:15 دقیقه وارد استادیوم شده است. ما گزارش مقام مسئول را قبول داریم نه تصاویر تلویزیونی را. تیم وقتی وارد استادیوم می شود، با توجه به تاخیری که داشته، بلافاصله باید پروسه ی گرم کردن را که 20 دقیقه است، بگذارند و برای انجام مسابقه آماده شود. ناظر ظاهرا بارها به میزبان تذکر داده اما آنها در رختکن را باز نکرده اند و تا ساعت 17:05 از رختکن بیرون نیامده اند. این خلاف مقررات است.
 
رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال ادامه داد: طبق مقررات مسابقات، تیم ها باید یک ساعت و نیم قبل از آغاز بازی باید در استادیوم و رختکن باشند. بلافاصله باید لیست اسامی را به ناظر بازی بدهند. ناظر نیز لیست بازیکنان را چک می کند. 55 دقیقه قبل از مسابقه تیم ها موظف هستند بازیکنان را برای گرم کردن به زمین بفرستند. فیلم هایی که سپاهانی ها پخش کرده اند که تیمشان در داخل راهرو داخل گرم کردن است، چه چیزی را ثابت می کند؟ شاید تیمی نمی خواهد اصلا گرم کند. منتها باید بازی سر موقع برگزار شود. آن چیزی که اتفاق افتاده، سپاهان ساعت 16:15 داخل استادیوم شده است. 10 دقیقه تعویض لباس، 20 دقیقه گرم کردن و 5 دقیقه ورود به زمین جمعا می شود 35 دقیقه. حداکثر ساعت 16:50 باید سپاهان می آمد و سوت آغاز بازی زده می شد. در حالی که سپاهان تا ساعت 17:05 دقیقه داخل زمین نیامده است.
 
حسین عسگری گفت: وقتی می گویم سپاهانی ها اطلاعات کافی از مقررات ندارند، برای این می گویم. وگرنه کسی که علیه خودش اقدام نمی کند. (30) دقیقه به سپاهان فرصت داده اند. آنها شاید فکر کرده اند که نیم ساعت دیگر هم فرصت دارند. در حالی که چنین چیزی نیست. این فرصت نیم ساعت دوم برای زمانی است که شرایط برای انجام مسابقه نباشد. تیم میهمان و داروان وسط زمین هستند و شرایط مهیا بوده اما سپاهان نیامده است. تیم ها موظفند به توصیه ها و تذکرات ناظر بازی توجه کنند. جلال مرادی بارها و بارها به سپاهانی ها تذکر داده است که مراسم را برگزار کنند اما اینها تمرد کرده اند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا بازی تکرار خواهد شد یا نتیجه 3 بر صفر می شود؟ خاطرنشان کرد: در آئین نامه هر دو مورد پیش بینی شده است. کمیته ی انضباطی و سازمان لیگ براساس گزارش ناظر بازی تصمیم گیری خواهند کرد. طبق گفته های جلال مرادی به عنوان ناظر مسابقه، این بازی قطعا باید 3 بر صفر به سود پرسپولیس شود. اگر این بازی تکرار داده شود، بدعت اشتباهی گذاشته می شود. مسئله ای که اینجا باید بگویم این است که سپاهانی ها به اشتباه به اتفاقات فینال حذفی پرسپولیس و داماش استناد می کنند. در حالی که آن فینال جام حذفی خلاف مقررات برگزار شد. مسئولین برگزاری هم توبیخ و محروم شدند. آنجا دو تیم مقصر نبودند و برای برگزاری بازی آماده بودند اما مسئولین برگزاری دچار تخلف شده بودند.
 
رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال ادامه داد: سپاهانی ها استناد به سند غلطی کرده اند. فینال حذفی بعد از 3، 4 ساعت تاخیر انجام شده که از لحاظ قانونی باید لغو می شد. نمی شود که به سند غلط و تخلف انجام شده، استناد کرد. تازه اینجا خود تیم میزبان حضور نداشته است. مسئولین کمیته ی انضباطی باید رای قاطع صادر کنند تا بدعت گذاشته نشود. حکم این بازی روشن است و سخت و پیچیده نیست.
 
حسین عسگری در خصوص اینکه اگر گزارش ناظر خلاف مصاحبه ی تلویزیونی اش باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گفت: یقین بدانید که جلال مرادی چنین کاری نمی کند. یکی از اسناد مورد قبول در محکه ها، اظهاراتی است که در رسانه ی رسمی کشور مطرح می شود. جلال مرادی در مصاحبه ی تلویزیونی تمام توضیحات کامل را داد و طبق این گفته ها باید بازی 3 بر صفر شود. امکان ندارد جلال مرادی زیر حرف های خود بزند. هرکس این کار را بکند، جز اینکه دارد خودزنی می کند، نیست.
 
وی در پایان افزود: نکته ای که مهم تر از همه این حرف ها و ادعاهای سپاهانی هاست، این است که اگر ناظر و داوران خیلی می خواستند سفت و سخت قانون را اجرا کنند، نباید همان (30) دقیقه را هم منتظر می ماندند و با میزبان همکاری می کردند. به این دلیل که تماشاگران تیم خودشان این مشکلات را به وجود آورده اند. باشگاه مسئول عملکرد و اتفاقاتی است که تماشاگرانش رقم می زنند. پیروانی سرپرست پرسپولیس گفت که در جلسه ی شب قبل از بازی، سرپرست سپاهان گفته اگر تماشاگر نباشد ما بازی نمی کنیم. این اتفاقات را وقتی کنار هم بگذاری همه چیز مشخص می شود.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.