گزارش راسخون از اقدامات نیروهای مسلح در مقابل حملات بیولوژیکی

ماموریت برای جلوگیری از حمله بیولوژیکی

بهره گیری از تجهیزات پدافند زیستی و شیمیایی و فعال کردن همه توان یگان های جنگ نوین و بهداری رزم و نیز بهره گیری از بازوی مردمی نظام یعنی بسیج در این راستا بر عهده نیروهای مسلح است و با این فرض که کشور تحت تهدیدات بیولوژیکی قراردارد، نیروهای مسلح نیز در آماده باش صددرصد در کنار بخش‌های دولتی و مردمی در امر پدافند زیستی عمل خواهند کرد.
شنبه، 24 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماموریت برای جلوگیری از حمله بیولوژیکی
با جدی شدن موضوع همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا موسوم به کووید19 در جهان بعد از همه گیری آن در چین ایران از جمله کشورهایی بود که با این ویروس درگیری جدی پیدا کرد. در ابتدا بر اساس آمار مشخص شد که همه‌گیری و مرگ آفرینی این ویروس در ایران بعد از چین در مقام دوم است. اما کشورهایی مثل کره جنوبی و ایتالیا این رتبه را از آن خود کردند و این اپیدمی حالت بحران جهانی پیدا کرد.

اما بررسی‌ها نشان می‌داد که این ویروس پدر کشتگی‌اش با ایرانیان بیشتر است و در مواردی حتی افراد جوان را به سرعت به کام مرگ می‌برد. در صورتی که نوع ویروس چینی عمدتا برای افراد بالای 60 سال خطر مرگ داشت. از طرفی همه‌گیری این ویروس برای دو خطر اصلی در مقابل ایالات متحده مشکوک به نظر می‌رسید.

بر این اساس متخصصین ویروس شناسی در سطح نیروهای مسلح به سرعت این وضعیت را به عنوان یک فرضیه برای حمله بیولوژیکی بررسی کردند. بر اساس یافته های پیش از همه‌گیری این ویروس در مراکز مطالعاتی علوم پزشکی نیروهای مسلح به ویژه بخش محرمانه دفاع بیولوژیکی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله امکان این موضوع که ویروس کویید 19 توسط لابراتوارهای محرمانه آمریکا در اقصی نقاط دنیا دستکاری ژنتیکی شده باشد، بسیار بالاست.

پروژه جمع آوری ژنوم ایرانیان بیش از شش سال است که با حمایت‌های مالی بنیادهای وابسته به تشکیلات بهاییت کلید خورده و برخی دانشمندان ایرانی مقیم خارج در این پروژه دخیل هستند و تا کنون این پروژه به نقاط مطلوبی رسیده است.
 
بیان این موضوع آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم در ترور بیولوژیکی با داشتن ژن یک فرد و یا خصوصیات ژنی یک جامعه می توان ویروس‌ها را نقطه زن کرد. به این معنا که ویروس به عنوان عنصر تروریستی هوشمندانه به ژن‌های با خصوصیت خاص حمله اصلی را انجام می‌دهد و با مابقی ژن‌ها رفتار عادی دارد.

جالب است بدانیم که فردی مثل ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه مبتنی بر همین امر تمام تمهیدات لازم را برای اینکه هیچ طرف متخاصمی به ژنوم او دست پیدا نکند، انجام می‌دهد. از جمله آنکه بعد از خروج از اتاق محل اقامت در هر نقطه ای از جهان که میهمان است، تمام محل پاکسازی می‌شود.
 

ویروس نقطه زن

انتشار فیلمی از یک دانشمند آمریکایی در جمع مدیران آمریکا در مجموعه پنتاگون در حدود سه سال پیش نشان می‌داد که پنتاگون طرح حمله به ژن خدا را بر علیه بنیادگرایان اسلامی مدنظر دارد و این حمله با دستکاری ویروس آنفولانزا محقق می‌شود، به این صورت که ویروس مهاجم بعد از ورود به بدن میزبان علاوه بر ایجاد علایم عادی ابتلا اقدام به ایجاد تغییر ژنتیکی در بدن میزبان هم می‌کند و یک ژن را در بدن که همان ژن خدا است تغییر می‌دهد.

پس از آن بود که ابعاد توانایی نظامی ویروس‌ها علنا اعلام شد. حملات بیولوژیکی تا پیش از این با تکثیر و روانه سازی ویروس‌های عادی انجام می‌شد، از جمله در مورد سارس و حملات ویروسی به چین در سه مرحله از سال 2000 تا قبل از کویید 19 و نیز ارسال بسته های حاوی ویروس سیاه زخم. اما کویید 19 آغاز مرحله جدیدی از حملات ویروسی و جنگ بیولوژیکی محسوب می‌شود.

میگویند حمله اصلی به چین و ایران بوده که بعضاً رفتار ویروس در ایران به صورت بسیار مشکوکی نقطه زن است؛ اما زمانی که بدانیم در حوزه ژنتیک نزدیک‌ترین شباهت ژن‌ها بین ایرانی‌ها و ایتالیایی‌ها است موضوع کشتار کرونا در ایتالیا کاملا بر شواهد این ماجرا می‌افزاید.
 
بر این اساس شواهد بسیار زیادی مبنی بر تهدید بیولوژیکی برای کشور وجود دارد و در این صورت برای مقابله با چنین تهدیدی بر اساس پروتکل‌های امنیتی کشور نیروهای مسلح کشور مبتنی بر پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته ای باید وضعیت پدافند زیستی به خود گرفته و وارد میدان مقابله شوند.
 
رهبر معظم انقلاب هوشمندانه و با توجه به این که هنوز ادامه دقیق در رابطه با نوع تهدید و منشا آن وجود ندارد، نیروهای مسلح را برای مقابله با این تهدید به وضعیت آماده باش صددرصدی برای اجرای رزمایش پدافندی در صحنه واقعی فراخواندند. بر این اساس نیروهای مسلح میدان داران اصلی مهار همه‌گیری و یا اپیدمی می‌شوند.

البته مدیریت اصلی مقابله با این ویروس بر عهده دستگاه اجرایی کشور است، اما نیروهای مسلح در قالب قرارگاه فرماندهی مستقل از دولت به عنوان قرارگاه فرعی بعد تهدید زیستی مسئله را مدنظر قرار داده و با تشکیل قرارگاه امام رضا(ع) که مبتنی بر طرح‌های سلامت محور نیروهای مسلح در قالب طرح امام رضا(ع) بوده اقدامات پدافند زیستی را هماهنگ و منسجم با بخش دولتی به انجام می‌رسانند.

در کنار در اختیار قراردادن توان بیمارستانی و درمانی نیروهای مسلح ظرفیت های پژوهشی و نیز اقدامات تأمینی مبتنی بر صلابت را هم در این فعالیت پدافندی انجام خواهند داد. بهره گیری از تجهیزات پدافند زیستی و شیمیایی و فعال کردن همه توان یگان های جنگ نوین و بهداری رزم و نیز بهره گیری از بازوی مردمی نظام یعنی بسیج در این راستا بر عهده نیروهای مسلح است و با این فرض که کشور تحت تهدیدات بیولوژیکی قراردارد، نیروهای مسلح نیز در آماده باش صددرصد در کنار بخش‌های دولتی و مردمی در امر پدافند زیستی عمل خواهند کرد.
 

رزمایش تمام عیار

از آنجایی که اصلی‌ترین راه مقابله با چنین ویروسی جدا‌سازی مردم از هم و خانه نشینی همه در قالب قرنطینه است، نیروهای مسلح بر اساس این‌که سفر و حضور در جامعه در شرایط فعلی می‌تواند برای مردم جامعه خطر جانی داشته باشد، باید اقدامات لازم را در جهت قرنطینه شهرها و محلات و نیز ممانعت از عبور مرور بین شهری صورت دهند.
 
در واقع اگرچه گفته می‌شود که مقابله با این ویروس ابتدا به فرماندهی وزیر بهداشت و سپس رئیس جمهور انجام شود، اما به نظر می‌رسد مدیریت در فضای پدافند زیستی باید به دست مدافعان این عرصه در نیروهای مسلح باشد و یا در وضعیت فعلی کشورمان قرارگاه مستقلی در نیروهای مسلح شکل بگیرد که تمام توان نیروهای مسلح را هماهنگ شده و با مدیریت و فرماندهی مستقل از بخش دولتی در اختیار مسئولان دولتی قرار دهد.
 
حکم تشکیل قرارگاه پدافند زیستی و اجرای رزمایش سراسری تدبیر حکیم انقلاب بود تا مسئولان اجرایی کشور هم‌راستا‌تر بتوانند به ماموریت خود عمل کنند. می‌گویند این حکم در عمل تلویحا پذیرش حمله بیولوژیکی بوده و از طرف دیگر با تبدیل تهدید ویروس به فرصت یک رزمایش تمام عیار توانسته به کاهش التهاب و ترس در مردم کمک کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.