اخبار مربوط به کرونا در ایران در روز چهارشنبه 30 بهمن 1398

در این خبر آنچه که در روز چهارشنبه 30 بهمن 1398 درباره کرونا در رسانه‌ها خبررسانی شده، آمده است.
چهارشنبه، 30 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اخبار مربوط به کرونا در ایران در روز چهارشنبه 30 بهمن 1398
به گزارش راسخون؛ در این خبر آنچه که در روز چهارشنبه 30 بهمن 1398 در خصوص بیماری کویید19 در ایران در رسانه‌ها خبررسانی شده، آمده است.


ساعت 00:28
ماجرای انتقال بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان فرمانیه چیست؟

فیلمی در فضای مجازی در حال پخش است و درباره آن اعلام می‌شود که فردی از شهروندان تهرانی مبتلا به بیماری کرونا است؛ اما واقعیت این است که این فرد به بیمارستان فرمانیه تهران مراجعه کرده است و به دلیل علائم مشکوک به کرونا او را به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل می‌کنند.

او گفت: علت این انتقال این است که بیمارستان مبدأ دارای بخش ایزوله نیست و تا مشخص شدن جواب آزمایش فرد بیمار به بیمارستان شهدای یافت آباد منتقل شد.

خالدی افزود: افراد مشکوک به بیماری کرونا در بخش ایزوله منفی بستری می‌شوند و جواب آزمایش این بیماران حدود ۱۲ ساعت بعد مشخص می‌شود.
 

ساعت: 22:35
تعطیلی مدارس و دانشگاه های قم

کلیه مدارس ، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان قم به منظور پیشگیری و بررسی بیشتر وضعیت استان در موضوع کرونا تعطیل خواهد بود.

در همین حال در پی اعلام فوت دو نفر در قم در اثر احتمالی بیماری کرونا و ادامه آزمایش ها برای قطعیت یافتن آن، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت که شیوع بیماری کرونا در قم کنترل‌شده است و از مردم می‌خواهیم همچنان با رعایت توصیه‌های بهداشتی، نگران شیوع این بیماری نباشند.

محمدرضا قدیر چهارشنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۲ بیمارستان کامکار و فرقانی برای قرنطینه آماده است و افرادی که مشکوک به بیماری کرونا باشند به این مراکز منتقل می شوند.

وی با بیان این‌که تاکنون ۲ تَن براثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند، اضافه کرد: گروهی از مدیران مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت برای کنترل و نظارت بر اقدامات صورت گرفته در قم مستقر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دقایقی قبل جلسه‌ای با رییسان بیمارستان‌های قم برگزار و گزارشی از وضعیت درمانی و تجهیزات مراکز درمانی قم ارائه شد.
** ماسک کافی در دسترس است / ماسک برای همه ضروری نیست
قدیر ادامه داد: تمام مراکز درمانی قم در حال آماده‌باش هستند و تجهیزات درمانی نیز به میزان کافی در دسترس است.

وی به شهروندان توصیه کرد: بهداشت فردی را رعایت و دست‌های خود را مرتبط شست‌وشو کنند.

وی افزود: مردم باید از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و در غیر این صورت از ماسک استفاده نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: مردم بدانند وقتی‌که در معرض بیماری نیستند نیازی به ماسک ندارند، چرا که خود ماسک می‌تواند عامل عفونت باشد.
 

ساعت: 20:00
دو مبتلا به ویروس کرونا در قم فوت کردند

محمدرضا قدیر، رییس‌ دانش‌گاه علوم پزشکی قم گفت: « ۲نفر مبتلا به بیماری تنفسی حاد در قم که تست اولیه ویروس کرونا در آنها مثبت اعلام شده بود، فوت کرده‌اند.»

به گفته او « در آزمایشات اولیه مشخص شد که این دو نفر از نظر کرونا مثبت هستند ولی هنوز نتیجه تست‌های ژنتیک اعلام نشده است.» قدیر همچنین گفته «یک بیمارستان برای بیماری‌های ویروسی در قم آماده شده و یک بیمارستان دیگر هم خالی می‌شود تا به‌ عنوان بیمارستان پشتیبان استفاده شود.» پیشتر کیانوش جهانپور، مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، از مثبت بودن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به ویروس جدید کرونا در شهر قم خبر داد و گفت: «آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است.»

جهانپور، به پایگاه خبری وزارت بهداشت گفت: «ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم‌های شناسایی و مدیریت بیماری‌های واگیر و تیم‌های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل‌های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد.» او ادامه داد: «در میان نمونه‌های ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است.»

این مقام وزارت بهداشت ایران با تأکید بر استقرار «تیم‌های مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیر در شهر قم»، از ساکنان این شهر خواست که توصیه‌های بهداشتی در این باره را رعایت و «از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا» پرهیز کنند. اعلام شناسایی دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایران، در حالی است که نگرانی‌ها درباره شیوع این ویروس در ایران، طی هفته‌های گذشته در حال افزایش بوده است.

با این حال تا روز چهارشنبه، مقام‌های ایران هرگونه ابتلا به این ویروس را رد می‌کردند. از جمله، علیرضا رییسی، معاون وزارت بهداشت، و علی ربیعی، سخنگوی دولت، که روز چهارشنبه در اظهارات جداگانه، اعلام کردند «تاکنون موردی از کرونا ویروس در کشور نداشته‌ایم.» همچنین وزارت بهداشت هفته گذشته مرگ یک بیمار مبتلا به این بیماری را رد کرد و حسین عرفانی،‌ رییس اداره بیماری مشترک انسان و حیوان وزارت بهداشت‌، نیز روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌، انتشار تصویر یک نامه رسمی منتسب به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خطاب به رییس‌جمهوری ایران مبنی بر ابتلای ۳۵ تن به ویروس کرونا در این کشور را رد کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.